Kommer inte åt webbservern via externa ip:n

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt webbservern via externa ip:n

Hej
Har problem att ansluta till min webbserver via min externa IP. Det funkar att ansluta med localhost. Använder mig av XAMPP 1.8.1, har öppnat portarna och det visar grönt på (www.canyouseeme.org). Det fungerar även att ansluta med min externa ip på server datorn, men inte för andra datorer i nätverket eller andra utanför.
Har testat att installera om XAMPP, byta portar, sätta min dator i DMZ och stänga av brandväggen helt.
Då det här är ett projekt arbete och jag jobbar inte ensam så är det enklare om båda kan jobba på webbsidan.
Om någon har någon lösning, skriv gärna:)
Tack i förhand
Elias

Permalänk

Har du låst upp XAMPP?
du måste ställa in apache om jag inte minns fel? att den ska sända ut på nätet!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Har installerat XAMPP på flera dator utan problem, då har man inte behövt att låsa upp XAMPP för att den skall sända ut på nätet! Vart i appache skall man låsa upp den i så fall? XAMPP har tidigare fungerat på server datorn när man ansluter via externa ip:n, men för någon anledning fungerar det inte nu. Finns det något sätt att felsöka vad som kan vara problemet?

Mvh
Elias

Permalänk
Skrivet av Kemekaze:

Finns det något sätt att felsöka vad som kan vara problemet?

Traceroute/tracert (eller motsv.), wireshark för att kika vart paketen blir droppade och förhoppningsvis varför.