Bra hårdvare brandvägg?

Permalänk
Medlem

Bra hårdvare brandvägg?

Hej!
Har sökt lite men inte hittat riktigt någon bra brandvägg någon som har ett förslag på någon?

Permalänk
Medlem

Wathguard, Juniper, Cisco , Astaro/Sophos - det finns många "bra" hårdvarubrandväggar därute, men du får nog specifiera vilken prisnivå nu tänker dig samt vilka funktioner du behöver.

Jag har jobbat med alla ovan nämnda och jag gillar Astaro/Sophos bäst (Deras mjukvara finns gratis att testa) och Cisco sämst (Tillhör skalan som avskyr deras CLI och Admingränssnitt)

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Skrivet av TKO:

Hej!
Har sökt lite men inte hittat riktigt någon bra brandvägg någon som har ett förslag på någon?

Hårdvarubrandväggar hör hemma i nätverksdelen av forumet.
Ytterligare tror jag du får ge lite mer information om exakt vad det du är ute efter, vad ska den skydda, vilken budget har du, behöver den klara av saker som site to site vpn, upnp etc.

Permalänk
Medlem

4k är budgeten och det viktigast är DDos atcker... har inte jätte koll på brandväggar...
kan någon mod flytta tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKO:

4k är budgeten och det viktigast är DDos atcker... har inte jätte koll på brandväggar...
kan någon mod flytta tråden?

För 4k får du ingen vidare enterprisebrandvägg. Vad har du för bandbreddskrav?

I vilket fall bör man inte använda brandväggar för att stoppa de flesta typer av ddos, de dör i de många fall snabbare än servrar då deras cpu är mycket svagare. Ddos skyddar man sig mot med hårdvara eller distribuerade lösningar som cloudflare.

Du kan inte heller göra något öht om det är din lina de attackerar, dvs om de fyller den med skräptrafik, det måste stoppas före det når dig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

okej! vad har du förslag då?:) och hur mycket är lämpligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKO:

okej! vad har du förslag då?:) och hur mycket är lämpligt?

Som sagt så är inte en brandvägg lämplig för att stoppa de flesta typer av ddos. Vad är det för typ av ddos för det första?

Visa signatur

CCNP