Permalänk

Cklein har du kört nvidia inspector eller afterburner? Fick problem med grafikdrivrutiner som krashade när jag använde afterburner, man får vara lite försiktig med det där.

🐉

Permalänk
Skrivet av cklein:

Ja det är jävligt skumt, provar nu en driver sweeper igen och ominstallation av 310.90

Provade nya betan och det var samma skit där.

Om jag ska göra en ominstallation så kommer det bli win7 förmodligen.

Verkar funka nu med planetside 2, lite screentearing bara, dock har jag inte gjort en enda ändring i nvidia kontrollpanel. Vågar nog inte göra det heller

Vågar inte slå på vertikalsynk för sist jag gjorde det så kraschade spelet, haha

Misstänker att det är nån inställningar i nvidia kontrollpanelen som spelen inte tycker om

Är problem med V-sync och de senaste beta drivarna ifrån Nvidia. Inga spel med V-sync igång funkar för mig.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Cklein har du kört nvidia inspector eller afterburner? Fick problem med grafikdrivrutiner som krashade när jag använde afterburner, man får vara lite försiktig med det där.

🐉

Okej, har använt programmen men inte ökat klockan med dom, om det är det du menar.

Skrivet av Gröngås:

Är problem med V-sync och de senaste beta drivarna ifrån Nvidia. Inga spel med V-sync igång funkar för mig.

Aha, där har vi nåt.

Permalänk
Medlem

Om Webhallen kikar in: Kommer ni sätta medlemspriset en tusing under ordinära priset inom en snar framtid såsom ni gjorde för ett tag sen?

Till sweclockers: Är detta den mest prisvärda gamingdatorn i prisklassen som inte ser ut som ett rymdskepp?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Till sweclockers: Är detta den mest prisvärda gamingdatorn i prisklassen som inte ser ut som ett rymdskepp?

Vilka mer en Alienware ser ut som ett rymdskepp ? Som jag förövrigt tycker är riktigt läcker.

Men annars är ju denna väldigt prisvärd om dom nu får bukt med alla småproblem vill säga.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Vilka mer en Alienware ser ut som ett rymdskepp ? Som jag förövrigt tycker är riktigt läcker.

Men annars är ju denna väldigt prisvärd om dom nu får bukt med alla småproblem vill säga.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1235652 Rymdskepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Till sweclockers: Är detta den mest prisvärda gamingdatorn i prisklassen som inte ser ut som ett rymdskepp?

Jag har letat ett bra tag och har inte kunnat hitta en mer prisvärd dator som denna, om man letar efter maximal spelprestanda till ett relativt billigt pris det vill säga
Dock hoppas jag att du känner till fördelar och nackdelar med SLI.

Permalänk

Snyggt. Den går i lightspeed annars.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Har beställt en nu! Hur ska man ladda den första gången för att få ut det mesta av batteriet?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Fortfarande problem med fryslagg i wasteland och dayz, går knappt o köra bil då man riskerar att krocka hela tiden, tråkigt.

Permalänk
Medlem

Hmm, tappar anslutning till WiFi när jag fäller locket, sen när jag öppnar det igen tar det nästan en hel minut innan hemmanätverket hittas, någon som varit med om något liknande?

Permalänk
Skrivet av Elitist:

Hmm, tappar anslutning till WiFi när jag fäller locket, sen när jag öppnar det igen tar det nästan en hel minut innan hemmanätverket hittas, någon som varit med om något liknande?

Det är inte så att datorn går in i viloläge då du stänger locket? Tror den är inställd på det som standard.

Permalänk
Medlem

Ändra energi-schemat

Anledningen är nog som pess säger, datorn går ner i viloläge och stänger av det mesta.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

För er info finns det nu möjlighet att trycka in en moddad v1.05 bios som möjliggör bland annat överklockning av processor och minne. Troligen heller inga problem att underklocka processorn, för er som tycker den går för varmt.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Har fått min nu. Gillar modellen men ogillar just mitt exemplar. För det första verkar mousepaden sitta lite löst. Slår man lite löst med fingret på paden flexar paden inåt mot datorn ett ljud uppstår, precis som om den inte sitter fast tillräckligt. Sen är själva materialet paden är gjord av strävt och inte alls skönt att glida fingret mot, men antar att det är så på alla y500. Finns detta problem på era också?

Andra felet jag reagerade på var när jag först skulle skriva in min mailadress vid inloggningen av win8. "E"-tangenten registrerar endast en knapptryckning om man använder mer tryck än på övriga tangenter. Kommer man åt ute i kanterna på själva tangenten får man trycka extremt hårt för att tryckningen ska registreras. Detta leder till att uppskattningsvis var tredje "E" missas. Grymt störande. Blir nog att skicka tillbaka denna. Vad är smartast, lämna tillbaka den på öppet köp och köpa en ny eller att DOA den? Vill ha en ny så snart som möjligt.

Annars tycker jag datorn verkar helt okej. Inte hunnit göra något mer än att installera Spotify och är grymt imponerad av ljudet i datorn och konstaterat att tangentbordet inte fungerar som det ska.

Edit: Har märkt att den dubbelregistrerar "E" då och då också.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Har fått min nu. Gillar modellen men ogillar just mitt exemplar. För det första verkar mousepaden sitta lite löst. Slår man lite löst med fingret på paden flexar paden inåt mot datorn ett ljud uppstår, precis som om den inte sitter fast tillräckligt. Sen är själva materialet paden är gjord av strävt och inte alls skönt att glida fingret mot, men antar att det är så på alla y500. Finns detta problem på era också?

Är det ens en möjlighet att hävda ångerrätten och köpa en exakt likadan?
Hade en kompis som hävdade ångerrätten vid en död pixel men köpte från nytt ställe sen.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Är det ens en möjlighet att hävda ångerrätten och köpa en exakt likadan?
Hade en kompis som hävdade ångerrätten vid en död pixel men köpte från nytt ställe sen.

Hur ska dom kunna hindra mig från att köpa en ny dator? Är ju bara att beställa en. Hur känns din mousepad? Är den lös i nederkanten?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Hur ska dom kunna hindra mig från att köpa en ny dator? Är ju bara att beställa en. Hur känns din mousepad? Är den lös i nederkanten?

Min är inte det iaf

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Hur ska dom kunna hindra mig från att köpa en ny dator? Är ju bara att beställa en. Hur känns din mousepad? Är den lös i nederkanten?

Jag vet inte, var bara en fundering över hur det funkar eller om man blir "svartlistad" eftersom jag aldrig använt mig av metoden och min kompis gick till en ny butik när han gjorde det.

Nej än så länge känns min dator väldigt bra förutom att Nvidia-drivrutinerna kraschar så får nog läsa igenom tråden för mer info om det senare.

Är lite off-topic kanske också men Windows 8 startskärmen är hemskt

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Har fått min nu. Gillar modellen men ogillar just mitt exemplar. För det första verkar mousepaden sitta lite löst. Slår man lite löst med fingret på paden flexar paden inåt mot datorn ett ljud uppstår, precis som om den inte sitter fast tillräckligt. Sen är själva materialet paden är gjord av strävt och inte alls skönt att glida fingret mot, men antar att det är så på alla y500. Finns detta problem på era också?

Andra felet jag reagerade på var när jag först skulle skriva in min mailadress vid inloggningen av win8. "E"-tangenten registrerar endast en knapptryckning om man använder mer tryck än på övriga tangenter. Kommer man åt ute i kanterna på själva tangenten får man trycka extremt hårt för att tryckningen ska registreras. Detta leder till att uppskattningsvis var tredje "E" missas. Grymt störande. Blir nog att skicka tillbaka denna. Vad är smartast, lämna tillbaka den på öppet köp och köpa en ny eller att DOA den? Vill ha en ny så snart som möjligt.

Annars tycker jag datorn verkar helt okej. Inte hunnit göra något mer än att installera Spotify och är grymt imponerad av ljudet i datorn och konstaterat att tangentbordet inte fungerar som det ska.

Edit: Har märkt att den dubbelregistrerar "E" då och då också.

Har inga problem med min touchpad eller mitt tangentbord fyi.

Edit: vet dock om att andra har haft de problem du nämner, finns massa om det på nätet, inte minst lenovos forum.

Permalänk
Medlem

Jag undrar en grej, varför går inte grafikorten upp i mer än ungefär 40% usage när man lirar?

Hade dom använts ordentligt så hade man ju fått mer fps, kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Jag undrar en grej, varför går inte grafikorten upp i mer än ungefär 40% usage när man lirar?

Hade dom använts ordentligt så hade man ju fått mer fps, kanske?

Jag kommer upp i 95-98% vid speltitlar som kräver mycket, annars håller dem sig lågt nere. Kan det vara så att dina ligger på 40% för att spelet är låst vid specifikt fps eller för att det inte är krävande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirneath:

Jag kommer upp i 95-98% vid speltitlar som kräver mycket, annars håller dem sig lågt nere. Kan det vara så att dina ligger på 40% för att spelet är låst vid specifikt fps eller för att det inte är krävande?

Det är ju wasteland och dayz, har ganska låga fps där och fryslagg. spelar heller ingen roll vilken upplösning jag kör.

Permalänk
Skrivet av cklein:

Jag undrar en grej, varför går inte grafikorten upp i mer än
ungefär 40% usage när man lirar?

Hade dom använts ordentligt så hade man ju fått mer fps, kanske?

Mina ligger på upp emot 95-96, kanske till och med mer när jag lirar GW2 i 1080 med nästan allt maxat. Spelar inte så mycket annat för tillfället men har precis dragit ner ps2, kan återkomma med mer info. Är sugen på dayz med men får la se.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha fler synpunkter på hur era touchpads är. Min är helt stum i ovankant, men längst ner kan man trycka din den flera millimeter, tap:ar man på den löst med fingret flexar den inåt och ett "klunkande" ljud uppstår. Ska det vara så eller är det fel på min?

Tycker även att den är sjukt överkänslig. Har jag fingret på touchpaden och lyfter det för att klicka på en länk exempelvis så flyttas musen oftast och glider ifrån länken eller var jag nu skulle klicka på. Fler som har detta problemet?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Skulle vilja ha fler synpunkter på hur era touchpads är. Min är helt stum i ovankant, men längst ner kan man trycka din den flera millimeter, tap:ar man på den löst med fingret flexar den inåt och ett "klunkande" ljud uppstår. Ska det vara så eller är det fel på min?

Tycker även att den är sjukt överkänslig. Har jag fingret på touchpaden och lyfter det för att klicka på en länk exempelvis så flyttas musen oftast och glider ifrån länken eller var jag nu skulle klicka på. Fler som har detta problemet?

För att svara på dina frågor; när jag trycker ner touchpaden(utan att trycka så hårt) så uppstår ett "klick" som om den sitter lite löst. Angående känsligheten så kan du ju justera det, min flyger inte iväg dock.

Jag kör numera ständigt med extern mus, jag skulle rekommendera Logitechs trådlösa möss. De tål mycket, är väldigt precisa enligt min erfarenhet och usb-mottagaren är så liten att den knappt syns.

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Skulle vilja ha fler synpunkter på hur era touchpads är. Min är helt stum i ovankant, men längst ner kan man trycka din den flera millimeter, tap:ar man på den löst med fingret flexar den inåt och ett "klunkande" ljud uppstår. Ska det vara så eller är det fel på min?

Tycker även att den är sjukt överkänslig. Har jag fingret på touchpaden och lyfter det för att klicka på en länk exempelvis så flyttas musen oftast och glider ifrån länken eller var jag nu skulle klicka på. Fler som har detta problemet?

Tänk på att det är en klickpad så den ska åka in en bit iaf på nederkant men inte på överkant. Detta eftersom knapparna (vänster, högerklick) finns inbyggda i touchpaden (Alla gillar inte tap-to-klick utan vill ha en fysisk knapp) och de finns i nederkanten. När dessa trycks in klickar plattan mest för att du ska förstå att du klickat.

Om din klickar onormalt eller far in ovanligt mycket vet jag inte men den ska röras lite. Du kan antagligen fråga någon annan med en relativt ny dator om du får känna på deras touchpad och jämnföra. Nästan alla touchpads är av denna typ idag. Du kan även skriva ett mail och fråga säljaren vad de tror.

Känsligheten är inställningsbar i programvaran som följer med.

Permalänk

Då har även jag inhandlat en Lenovo, än så länge verkar den trevlig.

Vilket OS kör ni med, vet inte om jag är super impad av Windows 8...

EDIT: CPU ligger pendlar mellan 20-30% och hela 3 gig ram anväds och då har jag endast startat datorn och öppnat IE, hur kommer detta sig?! Kan det vara så att Lenovo har installerat en massa skit jag inte är i behov av?? Värt att installera om windows för att få en fräshare dator?

Vad har ni för drivrutin till grafikkortet? 306.00 påstås vara den nyaste utan att jag har uppdaterat...

(har levt i en mac värd lite väl länge...)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Är den fortfarande värd 10k eller ska man vänta på en prissänkning? kommer egentligen mest använda till hösten i skolan.

Permalänk
Skrivet av ZonYx:

Är den fortfarande värd 10k eller ska man vänta på en prissänkning? kommer egentligen mest använda till hösten i skolan.

Behöver du den inte förrän i höst så hade jag rekommenderat dig att vänta. Man vet aldrig säkert, men det kanske kommer nya/billigare alternativ hade väntat tills i juli

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: Asus ROG Strix Z270F Gaming Processor: Intel Core i7 7700K Processorkylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: Asus GeForce DirectCU II GTX 970 RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16GB CL15 3000Mhz Ljudkort: Asus Xonar DX SSD: Crucial M4 256 GB Hårddisk:Western Digital Caviar Green 1TB Operativsystem: Windows 10 64-bit