Nintendo försvarar "klen" CPU i Wii U

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Justbecause:

Skit samma, hur som helst var det från början tänkt som en exklusiv titel för Nintendo

Resident Evil 4 GameCube exclusive

"Though rumors have persisted that Capcom might also release Resident Evil 4 for PlayStation 2, the company in early January issued a firm denial, saying that the game is wholly exclusive to GameCube."

Skickades från m.sweclockers.com

Resident Evil 4 var helt klart en exklusiv titel i början och var del av Capcom Five-uppgörelsen mellan Nintendo och Capcom. Idag vet vi ju att spelet har kommit ut till nästan alla spelplattformar sedan dess, vilket såklart får ses som något mycket positivt med tanke på hur bra fyran faktiskt blev.

Resident Evil Zero och Rebirth har dock fortsatt vara Nintendo-exklusiva. De ska även ha portats till Wii för något år sedan men någon annan plattform har de (ännu) inte hittat till. Personligen hoppas jag att iallafall Rebirth kommer i en HD-utgåva likt Zelda: Wind Waker framöver. Nu ser ju, som sagt, spelet redan väldigt bra ut men att iallafall knuffa upp upplösningen och kanske slänga på lite AA och annat skulle ju såklart inte skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scnoobi:

då kommer ju tredje parts utvecklare ha ett helvete i framtiden för att porta till wii u

Nintendo är inte intresserad av kassa portningar ändå. De har istället börjat jobba med 3:e part för att skapa fler exklusiva titlar till Wii U.
Har förbokat 4 spel till Wii U och äger redan 4-5 stycken så spelutbudet är lovande. Är mycket nöjd med mitt köp.
Extra plus att jag kan spela på handkontrollen i sängen i rummet bredvid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

De har aldrig satsat på snabbast hårvara, men på price/performance samt portabillity.
Jämför:
NES vs Mastersystem = NES är en sämre maskin men har ändå bättre spel.
MegaDrive vs NES = Sega hade mycket bättre grafik och nintendo hade inte i närheten av samma kraft förän långt senare när de släppte SNES
SNES vs Megadrive = På pappret är megadrive fortfarande snabbare men SNES hade bättre spel generellt
N64 vs Saturn = Nintendo hade inte en julle i prestanda men bättre spel och hälsosamt företag medans sega sänkte sin egen produkt i förmån för DreamCast
N64 vs Dreamcast = Behöver man säga mer än att dreamcast spel fortfarande har spel som ser riktigt bra ut i jämförelse med PC spel och prestandan är vida överlägsen N64.
GameCube vs Playstation 2 = Gamecube är sämre i processorkraft och gpu precis som förr men de överlevde på nintendos egna spel.
Wii vs Xbox360 = Åter igen nintendo har en sakterligare apparat men de krossade Xbox divisionen som inte sett vinst ett enda år utom när microsoft lade Ms office vinsten under Xbox-division bokföringen.
Wii U vs ? = Vad än Sony eller Xbox släpper kommer vara snabbare än WiiU men nintendo tycker jag har visat gång på gång att det inte spelar nån roll. Nintendo går med vinst, de andra gör det inte.

Det sista du skriver är kanske det viktigaste. Sony håller på att gå under pga alla förluster de gjort på PS3.
Nintendo är i dagsläget värt mer än hela Sony koncernen. Affärsmässigt så leker Sony i sandlådan jämfört med Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Kollade upp lite runt detta, och du har helt rätt. Det är bara själva grafikdelen, framför allt gällande 3D, som är mer avancerad hos PS1.
Kanske var det Dreamcast jag tänkte på.

N64 hade bättre grafikprocessor, mer kraft och fler funktioner. Det som handikappade N64:an till stor del var valet av mediet spelen levererades på.
Kassetterna rymde inte mycket data, 64 MB har jag för mig var max. Problemen blev att det var svårt att få plats med "högupplösta" texturer, ljud och video.

Skrivet av judgen:

De har aldrig satsat på snabbast hårvara, men på price/performance samt portabillity.
Jämför:
NES vs Mastersystem = NES är en sämre maskin men har ändå bättre spel.
MegaDrive vs NES = Sega hade mycket bättre grafik och nintendo hade inte i närheten av samma kraft förän långt senare när de släppte SNES
SNES vs Megadrive = På pappret är megadrive fortfarande snabbare men SNES hade bättre spel generellt
N64 vs Saturn = Nintendo hade inte en julle i prestanda men bättre spel och hälsosamt företag medans sega sänkte sin egen produkt i förmån för DreamCast
N64 vs Dreamcast = Behöver man säga mer än att dreamcast spel fortfarande har spel som ser riktigt bra ut i jämförelse med PC spel och prestandan är vida överlägsen N64.
GameCube vs Playstation 2 = Gamecube är sämre i processorkraft och gpu precis som förr men de överlevde på nintendos egna spel.
Wii vs Xbox360 = Åter igen nintendo har en sakterligare apparat men de krossade Xbox divisionen som inte sett vinst ett enda år utom när microsoft lade Ms office vinsten under Xbox-division bokföringen.
Wii U vs ? = Vad än Sony eller Xbox släpper kommer vara snabbare än WiiU men nintendo tycker jag har visat gång på gång att det inte spelar nån roll. Nintendo går med vinst, de andra gör det inte.

Gamecuben hade bättre hårdvara än PS2 med marginal.
Snabbare processor, grafikprocessor, högre minnesbandbredd och mer minne.

Sega dreamcast ska inte jämföras med N64 då den hör till sjätte generationens konsoler. Alltså PS2, gamecube och xbox.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag både skrattar och gråter när jag går igenom den här tråden. Enligt en betydande del av de som skriver i den här tråden är det detta som sker i bland världens olika spelutvecklare/produktionsbolag.

"Se här Chefen, vi har det här spelet vi har gång. Solid spelmekanik, bra setting, väl utvecklad story, och ett par orginella ideer. Så jag tänkte att vi skulle använda Frostbite 2 och.." Chefen: "Men vad i h-vete säger du! Alla vet att när ett spel är bra! När spelet har bra mekanik, story,musik och nya ideer! Då... .. Varför måste jag säga det? Då måste man använd lågupplösta texturer, 8 år gammal grafikmotor, undermåliga effekter för väder/vind/dimma/vatten. Annars förstör det spelet."

Folk som knorrar över att grafik är det enda som säljer spel måste inte följa spelbranchen särskilt noga. Indietitlar samt spel som främst använder för-renderad 2d grafik drar in pengar och publik. Vill man göra vad som motsvarar en högbudget action-komedi i filmvärlden behöver man vrida på grafiktissarna men i de flesta fallen är okej grafik det som krävs för att platsa (DVS, spel som kommer ut 2013 skall inte se ut som de kunde kommit ut 2003.)

Återigen: Bra grafik skapar inte ett bra spel.

Men ett bra spel blir inte sämre av bra grafik. Tvärtom, det har ofta en förhöjande effekt. Jag önskar att Nintendo skulle släppt en konsol med supergrafik så att samma personer skulle kunna svära "Nintendo! Ni förstör spelen med den fina grafiken!" Förrutom det så skapar begränsad hårdvara begränsningar utanför grafiken.

Nintendo var först ut med lyckade motion-controllers, och det gjorde dem väldigt framgångsrika. Nu i den nya ronden så kommer både Sony och Microsoft komma ut med nya konsoler som har fungerande motion-control från starten. Deras tablet-lösning för en kontroller har en del intressanta aspekter, men att den kommer dra in massorna tvivlar jag på.

Är man nöjd med att ha en Wii-U för att spela de titlar som är specifikt konstruerade för Wii-U, inte är brydd över undermålig grafik, och sedan kör alla andra muli-platform spel på PC/PS4/Xbox så fine. Men låtsas inte att Wii-Us begränsade grafik kommer göra spelen bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det sista du skriver är kanske det viktigaste. Sony håller på att gå under pga alla förluster de gjort på PS3.
Nintendo är i dagsläget värt mer än hela Sony koncernen. Affärsmässigt så leker Sony i sandlådan jämfört med Nintendo.

Du tror att ett "mini-företag", i sammanhanget, som Nintendo är värt mer än ett av världens största teknikföretag med över 150,000 anställda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

ha kul med era 3 zombies på skärmen i dead rising

Jag har då allefall räknat till lång fler än tre zombies på samma skärm. Vad har du fått denna info från?
Därmed säger jag inte att Wii U:s cpu inte kan vara en begränsning. Men kom gärna med korrekt information om du ska kritisera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yzov:

Någonsin hört talas om Minecraft? Grafiken är inget att skryta om, men idéen är ganska bra. 9,2 miljoner har köpt spelet. Alla bryr sig inte om grafik.

Läste du ens vad jag skrev? Jag skrev att Indieutvecklare fortfarande utvecklar spel på spelidé. Och hade du läst så ser du att jag argumenterar för att spelidé är långt mycket viktigare än grafik. Men att dagens stora spelutvecklare mest fokuserar på att tävla i grafik på gamla utnötta spelidéer. Minecraft är ett utmärkt exempel som stödjer min argumentation.

Permalänk
Medlem

Jag väljer att inte citera någon speciell utan går in och delger mina tankar bara.

Om man trodde och/eller hoppades på att Wii U skulle vara med i matchen mot "next-gen", PS4/X720, så har man antingen inte läst på innan eller så har man ändå valt att välja Nintendo.

Man kanske måste ha varit med sedan NES kom 1986 för att förstå varför Mario är just Mario? Jag var 7-8 år när jag fick NES och Mario. Är alltså en "P33a".

Målgruppen med Wii U, oavsett vilken målgrupp som Nintendo har sagt, är sådana som mig som har, eller inte har barn.
Jag kan lira gamla hederliga Mario spel än idag och uppskatta det. Grafiken är närmast värdelös, särskilt med dagens måttstockar.

Men åter lite till ämnet, prestandan.
Som jag skrev tidigare så köper man inte Wii U för dess grymma prestanda, jag hade personligen inte alls läst det tekniska när jag köpte min Wii U. Därför jag var/är inte intresserad av det av den enkla anledningen att den kommer klara de exklusiva titlar som gör Nintendo;
* Mario
* Zelda
* Metroid
* Mario Kart
m.fl (Kan man hoppas på Donkey Kong åla N64?)

Jag fick upp intresset för Nintendo igen tack vare att den kan erbjuda titlarna ovan i "HD" samt att jag gillar tänket med den nya gamepaden. Någonstans runt N64-tiden så tappade jag intresset för Nintendo. Vare sig GC eller Wii lockade mig alls, jag vet inte varför men det gjorde inte det. Wii U däremot har gjort det. Oavsett prestanda.

Ingen kan sitta här och säga att ett spel med både fet grafik och gameplay är sämre än ett spel med bara bra gameplay. Givetvis är det optimala om man kan kombinera dessa två. Absolut. Men det är inget som målgruppen överhuvudtaget bryr sig om, egentligen. Ingen kan vara besviken på nya Mario. Alla som köpte visste vad de skulle få. Och grafiskt är det t.om "bra", jag blåser upp lilla Mario på min 90" duk. Det är helt fantastiskt.

Men det som är mest fantastiskt är att min grabb på 6 år har den där speciella glada glimten i ögat, som jag hade när jag var liten och satt med NES. Då ska ni ändå veta att jag har en helt OK dator, PS3 och en Xbox360. Vi har att välja på när det kommer till spelupplevelser. Jag kan uppskatta PS3an och den märkliga speltiteln "Catherine", jag kan uppskatta Xbox360 med Forza, jag kan uppskatta Skyrim, Just Cause 2, FarCry 3, BF3 osv på min PC. Och jag kan få samma känsla med Mario, om inte ännu bättre, med nya Wii U.

Slutpoängen av min "wall of text" blir att faktum är att Nintendo vet detta. Målgruppen är antingen medveten(jag) eller bryr sig inte(random barnfamil). Någon skrev att Wii har sålt bra som attan, bättre än både PS3 och X360. Men snittet per sålt spel till Nintendo Wii ligger på under två spel per konsoll. Man kan då lätt förankra detta till de fyra spel jag nämnde ovan, som är Nintendo exklusiva.

Kalla det för tragiskt eller ett jävla bra koncept, Nintendo lyckas ju.

Edit: Kan tillägga att jag även kan uppskatta gamla "fula" spel på PC. Varför inte nämna Maniac Mansion eller Police Quest. Ohyggligt fula, men ack så bra.

Permalänk

köper ni multiplattformstitlar till wii u så förtjänar ni en bajskorv i brevlådan .. endast dom exklusiva spelen kommer bli bra, det säger sig självt.

Permalänk

köper man nya xbox eller ps4 så får man en utdaterad pc-dator som saknar tangenter .. och wii u kan jämföras med en mac från 1998

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinES:

Du tror att ett "mini-företag", i sammanhanget, som Nintendo är värt mer än ett av världens största teknikföretag med över 150,000 anställda?

Nej du har rätt jag kollade lite nyare siffror. Det har ändrat sig lite senaste halvåret.

Sonys market cap är ngt högre just nu.

Sony: http://www.marketwatch.com/investing/stock/sne

Nintendo: http://www.marketwatch.com/investing/stock/ntdoy

Nintendo går iaf med vinst vilket Sony inte gjort senaste 4 åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

köper ni multiplattformstitlar till wii u så förtjänar ni en bajskorv i brevlådan .. endast dom exklusiva spelen kommer bli bra, det säger sig självt.

Jepp. Som alltid när det gäller Nintendos konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej du har rätt jag kollade lite nyare siffror. Det har ändrat sig lite senaste halvåret.

Sonys market cap är ngt högre just nu.

Sony: http://www.marketwatch.com/investing/stock/sne

Nintendo: http://www.marketwatch.com/investing/stock/ntdoy

Nintendo går iaf med vinst vilket Sony inte gjort senaste 4 åren

Jag hörde för en tid sedan att Nintendo hade gjort stor förlust. Men det kanske inte stämde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Jag hörde för en tid sedan att Nintendo hade gjort stor förlust. Men det kanske inte stämde.

Alla de där nyheterna är ofta lite luriga, och nyhetstiteln kan vara misvisande. Ofta så är det bara en fråga om att de hade projicerat en vinst på 100 miljoner, men i slutändan blev det bara 60 miljoner. Det rapporteras iband som "förlust" och aktievärdet påverkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Jag har då allefall räknat till lång fler än tre zombies på samma skärm. Vad har du fått denna info från?
Därmed säger jag inte att Wii U:s cpu inte kan vara en begränsning. Men kom gärna med korrekt information om du ska kritisera.

Wow, tala om att märka ord för att undvika det faktum att nintendos skrattretande prestanda har fått konkreta effekter på mer än "bara" grafik. Men ja för all del fortsätt o gnöla över att "grafik inte är allt" medans andra erbjuder både bra visuell kvalitet och en design som har mer krav på kognitiv respons från spelaren.

Sedan är ju deras design på Wii U även den skrattretande från en praktiskt synpunkt.

Permalänk
Medlem

Så länge dem lyckas locka till sig speluvecklare. Så att samma spel kommer ut på Xbox 720 /PS4 och Wii U så kommer spelen se ungefär likvärdiga ut, utvecklarna har inte tid eller pengar att utveckla en separat version för varje konsol, så dom utvecklar en version och gör mindre justeringar för att den ska funka på respektive maskin. Jag menar dom fick ju igång Black Ops på Wii. Visst, det ser inte ut som på PS3:an, men det är ändå bästa FPS:et på wii 3kärnor med och en hyffsat stark GPU från en nyare generation lär ju ge tillräckligt ett tag fram över. Man får ju inte jämföra med en PC som ska köra OS och massa tjänster i bakgrunden.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeti:

Wow, tala om att märka ord för att undvika det faktum att nintendos skrattretande prestanda har fått konkreta effekter på mer än "bara" grafik. Men ja för all del fortsätt o gnöla över att "grafik inte är allt" medans andra erbjuder både bra visuell kvalitet och en design som har mer krav på kognitiv respons från spelaren.

Sedan är ju deras design på Wii U även den skrattretande från en praktiskt synpunkt.

Om det är ett sådant faktum varför kommer du inte med korrekt information för att styrka det? Påståendet om Zombie U var ju helt felaktigt (har sett minst ett tiotal zombies på skärmen samtidigt. Så du kan inte få det till att 'märka ord', då skilladen mellan sanningen och det du hittade på är så stor).

Det sagt så tycker jag att 'sämre prestanda ger bättre spel' inte alls behöver stämma. Tycker även att det är lite tråkigt att Wii U-cpun är i klenaste laget. Men jag personligen har alltid gillat Nintendos spel (samt vissa andra wii-spel som andra gör). Som någon annan sa tidigare; vill man spela dessa spel så har man inget annat val än att köpa en Wii U Gillar man framförallt multiplatformspel, eller MS:s spel till Xbox eller Sonys spel till PS så ska man nog inte köpa en Wii U. Vill man ha absolut bästa frameraten och grafiken ska man köpa en värstingpc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goralux:

Alla de där nyheterna är ofta lite luriga, och nyhetstiteln kan vara misvisande. Ofta så är det bara en fråga om att de hade projicerat en vinst på 100 miljoner, men i slutändan blev det bara 60 miljoner. Det rapporteras iband som "förlust" och aktievärdet påverkas.

Så där jävla bra såg det inte ut för Nintendo 2012 enligt deras egna siffror .

Citat:

In addition to the above, due to price reductions and the related inventory markdown of hardware systems for Nintendo 3DS
globally and Wii in the overseas markets, and the impact of a much stronger yen against foreign currencies during the fiscal year,
net sales were 647.6 billion yen (US$7,898 million) of which overseas sales were 499.4 billion yen (US$6,090 million) or 77.1% of
the total sales. The operating loss was 37.3 billion yen (US$455 million). Due to exchange losses totaling 27.7 billion yen (US$338
million), the ordinary loss was 60.8 billion yen (US$742 million), and the net loss was 43.2 billion yen (US$526 million)
.

s.17-18 i 2012 bokslut

3:e kvartalet 2013 (s.5) såg inte heller något vidare ut.

Permalänk
Medlem

Nintendo har väll inte riktigt dragit på sig ett rykte om hög prestanda, eller hur? Jag är inte överraskad! :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Skräphårdvara igen alltså....fast ännu värre denna gången jämfört med konkurrenterna

Ja, nån gång ska även Nintendo falla....hade varit sorgligt på ett sätt men jag bryr mig faktiskt inte. Är man så snål att snålheten bedrar visheten då får man faktiskt skylla sig själv.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Campaigner:

Skräphårdvara igen alltså....fast ännu värre denna gången jämfört med konkurrenterna

Ja, nån gång ska även Nintendo falla....hade varit sorgligt på ett sätt men jag bryr mig faktiskt inte. Är man så snål att snålheten bedrar visheten då får man faktiskt skylla sig själv.

Nja, snarare mer ikapp denna gång. Wii U gör typ allt vi kan vänta oss att nästa konsoller från MS och Sony kan tänkas göra. Kanske viktigast av allt, den klarar HD-upplösningar.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Vem har sagt att jag har ett Nintendo?! Det framgick ingenstans vad jag hade för platform i mitt uttalande på det jag svarat på

Skickades från m.sweclockers.com

Försvarare har oftast produkten.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Bästa Nintendoenheterna i mitt tycke är 8bit samt 64a..
Roligaste spelen med smidigaste spelsystem/kontroller!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fieskmask:

Försvarare har oftast produkten.

Fat jag har inget Nintendo alls, bara en bredare syn på saken tydligen, dock är jag uppväxt med dem sedan Game & Watch

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Fat jag har inget Nintendo alls, bara en bredare syn på saken tydligen, dock är jag uppväxt med dem sedan Game & Watch

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag är också uppväxt med Nintendo, men när man insåg att utvecklingen faktiskt gick vidare
till ett större stadium och faktiskt revolutionerade spelindustrin så är det väl klart man byter system.

Nu säger jag inte att Nintendo aldrig har gjort något bra och stort, det jag säger är att hårdvaran i en konsol
är en viktig del av spelupplevelsen.
Kolla t.ex multiplattformspel, finns det några? Ett fåtal, går väl nästan att räkna på en hand.
Just sayin.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fieskmask:

Ja, jag är också uppväxt med Nintendo, men när man insåg att utvecklingen faktiskt gick vidare
till ett större stadium och faktiskt revolutionerade spelindustrin så är det väl klart man byter system.

Nu säger jag inte att Nintendo aldrig har gjort något bra och stort, det jag säger är att hårdvaran i en konsol
är en viktig del av spelupplevelsen.
Kolla t.ex multiplattformspel, finns det några? Ett fåtal, går väl nästan att räkna på en hand.
Just sayin.

Är väl snarare du som gått vidare medan Nintendo har samma målgrupp och fortfarande går med vinst på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Är väl snarare du som gått vidare medan Nintendo har samma målgrupp och fortfarande går med vinst på det

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är ju också ett sätt att se på saken.
Allting är relativt.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Så länge dem lyckas locka till sig speluvecklare. Så att samma spel kommer ut på Xbox 720 /PS4 och Wii U så kommer spelen se ungefär likvärdiga ut, utvecklarna har inte tid eller pengar att utveckla en separat version för varje konsol, så dom utvecklar en version och gör mindre justeringar för att den ska funka på respektive maskin. Jag menar dom fick ju igång Black Ops på Wii. Visst, det ser inte ut som på PS3:an, men det är ändå bästa FPS:et på wii 3kärnor med och en hyffsat stark GPU från en nyare generation lär ju ge tillräckligt ett tag fram över. Man får ju inte jämföra med en PC som ska köra OS och massa tjänster i bakgrunden.

nu är ju hela hälften av just den maskinens minne (och möjligen rent av helt en av de tre kärnorna?) helt dedikerat just OS och bakgrundstjänster så den var kanske inget klockrent exempel på saken?

men visst, även i det fallet kvarstår faktumet som är det viktiga, att det inte är nått som spelutvecklaren behöver tänka på.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint