Fläktarna till H100i varvar högt, kan jag påverka?

Permalänk
Medlem

Fläktarna till H100i varvar högt, kan jag påverka?

Hejsan!

Har precis köpt corsair H100i, funkar perfekt och så men tycker fläktarna kötta på kanska bra fast cpun inte är farligt varm. På speedfan står det att dom går i 2288Rmp, känns rätt mycket. Jag kan inte ändra farten på fläktaran i bios eller i speedfan vad jag har sett, finns det något annat jag kan göra?

Tack!

Rubrik.
Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik ändrad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akezz0n:

Hejsan!

Har precis köpt corsair H100i, funkar perfekt och så men tycker fläktarna kötta på kanska bra fast cpun inte är farligt varm. På speedfan står det att dom går i 2288Rmp, känns rätt mycket. Jag kan inte ändra farten på fläktaran i bios eller i speedfan vad jag har sett, finns det något annat jag kan göra?

Tack!

kanske inte så många här och tittar runt just nu men jag lovar att någon kommer fråga "hur varmt är inte farligt varmt"? eller liknande så nu skriver jag till dig nu så har du större chans till hjälp tidigare

så hur varmt går den?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du kan ändra i corsairlink 2

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Den liggger på ca : 50 C när jag spelar! Var hittar jag corsairlink 2?

Permalänk
Skrivet av Akezz0n:

Den liggger på ca : 50 C när jag spelar! Var hittar jag corsairlink 2?

Det är deras programvara för att styra fläktarna. Ladda ner de från corsairs sida.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -