Förvånansvärt besviken på Galaxy S3

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt besviken på Galaxy S3

Hejhej, här ska klagas!

Jag tänkte vara lite cool så när abonnemangstiden för min långsamma men väl fungerande 3GS tog slut plockade jag en S3 istället för iPhone 5. Alla klagar ju på hur "dåligt" iOS är och jag är inte alls okunnig inom teknik och allt Android utlovade, särskilt i kombination med ett bra märke som Samsung lockade.

Jag kan väl göra en tl;dr-punktlista på vad jag stör mig enormt på:

* Tangentbordet försvinner/kommer inte fram när jag försöker fylla i webadresser, logga in mm. Det här förekommer i både "Internet" (standard-appen) och Chrome.

* Batteritiden är skitkonstig, även i Energisparläge så kan den dränera 50% bara över natten (klart jag ska få ha WiFi på?)

* Automatisk ljusstyrka funkar asdåligt, ibland blir jag flashbangad på natten och ibland på dagen så är den hur mörk som helst, enda sättet att fixa är att gå in i inställningar och ändra manuellt. Den verkar inte tänka själv alls.

* Flera fönster, vilket var ett av skälen till att det blev just S3, fungerar SÄMST. Flyttar jag runt i det ena hoppar det upp och suger åt sig hela skärmen, jag vill kunna arbeta i två fönster, inte titta på två bilder. Min plan var att få ha ett excel/textdokument uppe i ena och fylla i ett spreadsheet på andra, men när det ena fönstret konstant suger åt sig fullscreen kan jag ju lika gärna swappa mellan 2 fönster som iPhonen tvingade mig. 5"-skärm och tvingad fullscreen är retarderat, jag är inte synskadad. Tvivlar på att W8-telefoner är så dumma.

* S-note funkar extremt dåligt, såväl som många andra standard-appar, det gjorde dom inte på iOS men det här har jag förstås löst med tredjepartsgrejer.

Har jag fått ett jävla måndagsex? Är alla S3or såhär? Känns som att den borde fått mycket skit i recensioner eller är det jag som är skit bakom spakarna ;)? Har faktiskt haft den i 11 veckor så jag anser mig förstå Android.

Notera också att jag jämför med laggiga, 3-4 år gamla 3GS och inte senaste iPhone 5.
Borde jag kräva ut en ny från Telenor? Borde jag roota? Tycker inte det ska behövas på en ny mobil för 6000 kr. Hade min MacBook bettet sig såhär hade jag anfallit Apple-supporten kan jag säga iaf.

Edit: Ser att det blivit lite konstig grammatik här o där, skrivet från morsans iPad med riktigt kass auto-correct så ha överseende tack

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

-om du har på wifi på din mobil så kommer batteriet att ta slut snabbare.
-jag vet inte riktigt om man kan ha uppe två fönster som du säger på S3 men på note 2 kan man. har en själv så jag vet det.

du kan prova att systemåterställa mobilen. för android är ett mer open script än IOS och då är det mer buggare som finns i systemet som kan orsaka problem.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

-om du har på wifi på din mobil så kommer batteriet att ta slut snabbare.
-jag vet inte riktigt om man kan ha uppe två fönster som du säger på S3 men på note 2 kan man. har en själv så jag vet det.

du kan prova att systemåterställa mobilen. för android är ett mer open script än IOS och då är det mer buggare som finns i systemet som kan orsaka problem.

Men det är inte okej att jag lägger mobilen fulladdad på sängbordet 01:00 och vaknar 10:00 och den har 42% batteri kvar.
Det är förmodligen exakt samma som på din Note2 men det fungerar inte alls för mig. Klickar jag på det ena (flytta runt, skriva) så försvinner det andra.

Om jag systemåterställer, försvinner alla appar och kontakter och så? Antar att det går att backupa dom i Kies men jag ska nog göra det.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av CoZalon:

Men det är inte okej att jag lägger mobilen fulladdad på sängbordet 01:00 och vaknar 10:00 och den har 42% batteri kvar.
Det är förmodligen exakt samma som på din Note2 men det fungerar inte alls för mig. Klickar jag på det ena (flytta runt, skriva) så försvinner det andra.

Om jag systemåterställer, försvinner alla appar och kontakter och så? Antar att det går att backupa dom i Kies men jag ska nog göra det.

ja alla allt som finns på mobilen försvinner. det går att göra backup på kontakter,musik,bilder och sånt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Detta låter precis som min S2'a på senare dagar. Upptäckte här om veckan att batteriet var uppsvält, inte direkt rakt och fint längre helt enkelt så beställde genast 2 nya batterier från ebay. Från att den hade dött över natten tappar den nu under 10%, med wifi på.

Tåls att tillägga att originalbatteriet var på 1650mah medans dem 2 nya var på 2500mah st, så har tillika ett extra batteri nu.

Kan det kanske vara något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozzarn:

Detta låter precis som min S2'a på senare dagar. Upptäckte här om veckan att batteriet var uppsvält, inte direkt rakt och fint längre helt enkelt så beställde genast 2 nya batterier från ebay. Från att den hade dött över natten tappar den nu under 10%, med wifi på.

Tåls att tillägga att originalbatteriet var på 1650mah medans dem 2 nya var på 2500mah st, så har tillika ett extra batteri nu.

Kan det kanske vara något?

Den är köpt i mellandagarna, tror du batteriet redan kan ha failat? Isåfall ska jag FÅ ett nytt på garanti
Kan jag se rent visuellt om det kan ha hänt?

Edit: Det ser faktiskt lite bubbligt ut runt hörnen, typ som fuktskadad kartong.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Men det är inte okej att jag lägger mobilen fulladdad på sängbordet 01:00 och vaknar 10:00 och den har 42% batteri kvar.
Det är förmodligen exakt samma som på din Note2 men det fungerar inte alls för mig. Klickar jag på det ena (flytta runt, skriva) så försvinner det andra.

Om jag systemåterställer, försvinner alla appar och kontakter och så? Antar att det går att backupa dom i Kies men jag ska nog göra det.

  • Testa ladda ner watchdog. Den håller koll på hur mycket olika appar använder i resursväg och varnar dig om något är fel.

  • Använd inga appkillers. Det gör att det krävs mer resurser överlag och androids minneshantering är riktigt bra.

  • Fungerar inte ovanstående så kan du ju testa att roota och installera en annan touchwiz ROM (t.ex Omega?)

Vill du inte bli av med dina kontakter så är det alltid bra att ha dom syncade via gmail. På så sätt så läggs dom till automatiskt oavsett varje gång du måste återställa mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:
  • Testa ladda ner watchdog. Den håller koll på hur mycket olika appar använder i resursväg och varnar dig om något är fel.

  • Använd inga appkillers. Det gör att det krävs mer resurser överlag och androids minneshantering är riktigt bra.

  • Fungerar inte ovanstående så kan du ju testa att roota och installera en annan touchwiz ROM (t.ex Omega?)

Vill du inte bli av med dina kontakter så är det alltid bra att ha dom syncade via gmail. På så sätt så läggs dom till automatiskt oavsett varje gång du måste återställa mobilen.

Nice, jag vill verkligen tycka om den. Jag vet inte vad en appkiller är så jag utgår från att jag inte använder det.
Tankar watchdog, tack för den.

Att "bricka" den är ganska låg risk va? Helst skulle jag vilja köra den som Samsung menade att den skulle köras, funkar oftast enklast så men om den fortsätter bete sig så här efterblivet.....

Edit. Åh herregud nu gör den det igen, sitter nere i mitt rum i källaren (kolsvart) och skärmen lyser upp hela rummet
OCH HAHA! Tangentbordet gör det igen, ska söka efter watchdog men |-grejen hoppar i textfältet men tangentbordet is nowhere to be found! Jag har en ny teori, mobilen hatar sitt liv och vill att jag ska kasta den i väggen och stampa på den.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nice, jag vill verkligen tycka om den. Jag vet inte vad en appkiller är så jag utgår från att jag inte använder det.
Tankar watchdog, tack för den.

Att "bricka" den är ganska låg risk va? Helst skulle jag vilja köra den som Samsung menade att den skulle köras, funkar oftast enklast så men om den fortsätter bete sig så här efterblivet.....

Edit. Åh herregud nu gör den det igen, sitter nere i mitt rum i källaren (kolsvart) och skärmen lyser upp hela rummet
OCH HAHA! Tangentbordet gör det igen, ska söka efter watchdog men |-grejen hoppar i textfältet men tangentbordet is nowhere to be found! Jag har en ny teori, mobilen hatar sitt liv och vill att jag ska kasta den i väggen och stampa på den.

En appkiller är en app som du kan använda för att "force-closea" appar vilket gör att när du öppnar dem så krävs det mer resurser än vad det hade gjort om du bara haft de frysta i bakgrunden vilket resulterar i att batteriet töms fortare, speciellt i appar du använder mycket.

Det finns ROMs som är baserade på Samsungs officiella mjukvara. Skillnaden brukar vara att de är rappare och att man kan välja att inte ha något bloatware alls.

Det där med ljusstyrkan kan jag hålla med lite om. Har själv en S3:a och om jag vaknar vid 2 på natten och vill kolla något snabbt så blir man bländad. Det du kan försöka göra är att aktivera mörka "skins" i de appar som har stöd för det så känns det inte lika hemskt.

EDIT: Chansen att bricka telefonen är riktigt liten. Jag flashade fel sak när jag rootade och kunde ändå återställa den utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Jag har S3 och jag har inget av de problem du nämde. Skumt...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag har inte heller mycket över för Samsungs enheter så tänker inte försvara dem på något sätt men jag antar att om man vill kunna jobba med två fönster så finns inga alternativ, även om funktionen verkar vara tveksam. Det jag ställer mig emot är all bloatware som Samsung inkluderar.

Att ha wifi påslaget när du befinner dig i hemmet eller där du kan vara ständigt ansluten via wifi ska ha positiv inverkan på batteritiden. Om det är fel på batteriet så är det självklart ett garantiärende.

Du kan även spåra vad som drar ur ditt batteri genom gå in på Batteri under inställningar. Ladda batteriet fullt och vänta tills batteriet börjar ta slut. Då kan du ta screenshot på på batteristatistiken samt bildskärmens förbrukningsstatistik som finns under batteristatistiken. Där står det hur länge du haft skärmen på sedan sist du hade full laddning. Skapa en tråd i Galaxy S3-forumet på Swedroid.se där du bifogar båda screenshots så kan de hjälpa dig att tolka vad som drar ur ditt batteri.
Alltså ett screenshot på batteristatistiken och ett till som visar hur länge skärmen har använts.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Sötast
Skrivet av CoZalon:

Men det är inte okej att jag lägger mobilen fulladdad på sängbordet 01:00 och vaknar 10:00 och den har 42% batteri kvar.
Det är förmodligen exakt samma som på din Note2 men det fungerar inte alls för mig. Klickar jag på det ena (flytta runt, skriva) så försvinner det andra.

Om jag systemåterställer, försvinner alla appar och kontakter och så? Antar att det går att backupa dom i Kies men jag ska nog göra det.

Du kör Android, med större frihet så kommer större ansvar, du får se till att fixa wakelocks och liknande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Du kör Android, med större frihet så kommer större ansvar, du får se till att fixa wakelocks och liknande.

Skön kommentar. Det är väl fan självklart att den ska funka bra direkt ur lådan. Allt annat är bara oseriöst när det gäller en mobiltelefon som riktar sig till de stora massorna. Det hade varit skillnad om det varit en entusiastmärke som riktade sig till de som vill pilla på allt och där är inte Samsung idag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Jag har då personligen inga som helst problem med min S3.
Har bra batteritid samt tangentbordet fungerar klanderfritt.
Helt utan några "appar" för batteri osv.

Vilken android version har du?
Tror att jag har 4.2.1, Har du uppgraderat den?
En vän till mig köpte en tidig version 4.1 nånting, inte alls samma flyt som nyaste uppgraderingen.

Har både haft en 3GS samt 4 och kände att det var daggs och prova något nytt då 5an kändes lite som same stuff all over again (sedan 4an släpptes). Är mycket nöjd med mitt byte, detta är dock högst personligt!

Permalänk
Medlem

Svårt att säga om det kan vara batteriet eller inte, jag märkte det inte själv för ens att jag tog en noga titt på mitt. Men är den köpt i mellandagarna så tycker man väl inte att det borde ha gett upp redan.

Och vad inträffar tangentbordsbuggen har jag aldrig ens hört något om annat i rootade fall, kör personligen "resurrection-remix-rom" på min S2'a och vid varje reboot måste jag stänga av något som heter "fysiskt tangentbord" i inställningar för att tangentbordet överhuvudtaget ska fungera.

Men det är min rootade det, ny out of the box ska allting bara fungera - utan problem, med mycket bloatware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag har inte heller mycket över för Samsungs enheter så tänker inte försvara dem på något sätt men jag antar att om man vill kunna jobba med två fönster så finns inga alternativ, även om funktionen verkar vara tveksam. Det jag ställer mig emot är all bloatware som Samsung inkluderar.

Att ha wifi påslaget när du befinner dig i hemmet eller där du kan vara ständigt ansluten via wifi ska ha positiv inverkan på batteritiden. Om det är fel på batteriet så är det självklart ett garantiärende.

Du kan även spåra vad som drar ur ditt batteri genom gå in på Batteri under inställningar. Ladda batteriet fullt och vänta tills batteriet börjar ta slut. Då kan du ta screenshot på på batteristatistiken samt bildskärmens förbrukningsstatistik som finns under batteristatistiken. Där står det hur länge du haft skärmen på sedan sist du hade full laddning. Skapa en tråd i Galaxy S3-forumet på Swedroid.se där du bifogar båda screenshots så kan de hjälpa dig att tolka vad som drar ur ditt batteri.
Alltså ett screenshot på batteristatistiken och ett till som visar hur länge skärmen har använts.

Okej, jag tror dock att den där Watchdog bör lösa det, för att den suger batteri när jag lyssnar på Spotify och surfar "dator-anpassade" sidor kan jag acceptera att den tappar batteri, det är just den där väntelägesgrejen som jag stör mig på.

Skrivet av Allexz:

Du kör Android, med större frihet så kommer större ansvar, du får se till att fixa wakelocks och liknande.

Nä, jag ska inte behöva se till att den funkar OOB, det gör till och med en äcklig HP-dator.

Skrivet av giplet:

Skön kommentar. Det är väl fan självklart att den ska funka bra direkt ur lådan. Allt annat är bara oseriöst när det gäller en mobiltelefon som riktar sig till de stora massorna. Det hade varit skillnad om det varit en entusiastmärke som riktade sig till de som vill pilla på allt och där är inte Samsung idag.

Ja, när jag bygger egen dator förväntar jag mig inget annat men det här :S

Skrivet av Chronq:

Hejsan,

Jag har då personligen inga som helst problem med min S3.
Har bra batteritid samt tangentbordet fungerar klanderfritt.
Helt utan några "appar" för batteri osv.

Vilken android version har du?
Tror att jag har 4.2.1, Har du uppgraderat den?
En vän till mig köpte en tidig version 4.1 nånting, inte alls samma flyt som nyaste uppgraderingen.

Har både haft en 3GS samt 4 och kände att det var daggs och prova något nytt då 5an kändes lite som same stuff all over again (sedan 4an släpptes). Är mycket nöjd med mitt byte, detta är dock högst personligt!

Jag antar att jag har senare, den uppdaterar väl sig själv? Ska se till att jag får det om inte annat.

iPhone 4 var ett hån, det var en 3GS med nytt skal

Skrivet av frozzarn:

Svårt att säga om det kan vara batteriet eller inte, jag märkte det inte själv för ens att jag tog en noga titt på mitt. Men är den köpt i mellandagarna så tycker man väl inte att det borde ha gett upp redan.

Och vad inträffar tangentbordsbuggen har jag aldrig ens hört något om annat i rootade fall, kör personligen "resurrection-remix-rom" på min S2'a och vid varje reboot måste jag stänga av något som heter "fysiskt tangentbord" i inställningar för att tangentbordet överhuvudtaget ska fungera.

Men det är min rootade det, ny out of the box ska allting bara fungera - utan problem, med mycket bloatware.

Det är tyvärr det jag stör mig allra mest på och det är svårt att "bevisa" för det är en sån där grej som förekommer ibland.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Sötast
Skrivet av giplet:

Skön kommentar. Det är väl fan självklart att den ska funka bra direkt ur lådan. Allt annat är bara oseriöst när det gäller en mobiltelefon som riktar sig till de stora massorna. Det hade varit skillnad om det varit en entusiastmärke som riktade sig till de som vill pilla på allt och där är inte Samsung idag.

Andoid fungerar bra direkt ur lådan, sen vilka appar han installerat, eller vad han gjort med sin lur öht har vi ingen aning om.

Annars får man köpa en iPhone, där kontrolleras apparna av en jury som bestämmer vad du får och ska använda och censurerar efter deras eget tycke.

För oss andra som hellre använder oss av ett system till tillåter slutanvändaren att stå för sina egna beslut och handlingar, ja där får man helt enkelt använda sin hjärna.

Om TS's mobil använder 60% batteri på ett par timmar så är det solklart att TS har installerat appar som gör precis hur de själv vill, kör obegränsat antal uppdateringar när den själv vill, laddar ner filer.. vem vet vad TS kör? Hans facebook kanske uppdateras 1 gång var 5e sekund?

Permalänk
Medlem

Hejsan igen,

Det är inte säkert att den uppdaterar sig själv.
(En stor uppdatering kan ta nån minut, vilket ofta gör din telefon obrukbar under uppdateringar. Inte kul om detta händer när du tex. väntar viktigt samtal, Du måste oftast acceptera uppdateringar)
Men det borde ha ploppat upp nått om att det finns en ny version att tanka ner.

Gå in i inställningar sedan om enheten och kolla under Android version.
Vad står det där?
Jag var lite ute och cykla. Du borde ha 4.1.1 Det var den jag har.
Min vän har 4.0 någonting.

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Andoid fungerar bra direkt ur lådan, sen vilka appar han installerat, eller vad han gjort med sin lur öht har vi ingen aning om.

Annars får man köpa en iPhone, där kontrolleras apparna av en jury som bestämmer vad du får och ska använda och censurerar efter deras eget tycke.

För oss andra som hellre använder oss av ett system till tillåter slutanvändaren att stå för sina egna beslut och handlingar, ja där får man helt enkelt använda sin hjärna.

Om TS's mobil använder 60% batteri på ett par timmar så är det solklart att TS har installerat appar som gör precis hur de själv vill, kör obegränsat antal uppdateringar när den själv vill, laddar ner filer.. vem vet vad TS kör? Hans facebook kanske uppdateras 1 gång var 5e sekund?

Jag har installerat Skype (sällan aktiverat) och lite basic-skit som Spotify och Facebook, inte "OMG CHANGE UR ICONS AND SMILEYS WITH ZOOICON2000 "och dylikt. Förmodligen är det något CP som uppdaterar sig ja, men den verkar göra såhär även när jag dödat alla program med att hålla i hemknappen-menyn, vet inte vad det kallas.
Förövrigt säger Watchdog att inga appar missköter sig men jag verkar bara ha 40% RAM ledigt, oroar mig lite då jag anser att jag har typ noll grejer igång, facebook lär ju inte dra 500 MB. Oavsett vad så kunde min 3GS skicka alla nödvändiga notifications och ha WiFi på och klara sig 2 dagar, att en S3a som ska vara evolutionens krona av mobiler inte kan ligga i semi-viloläge på natten är inte så nice.

Skrivet av Chronq:

Hejsan igen,

Det är inte säkert att den uppdaterar sig själv.
(En stor uppdatering kan ta nån minut, vilket ofta gör din telefon obrukbar under uppdateringar. Inte kul om detta händer när du tex. väntar viktigt samtal, Du måste oftast acceptera uppdateringar)
Men det borde ha ploppat upp nått om att det finns en ny version att tanka ner.

Gå in i inställningar sedan om enheten och kolla under Android version.
Vad står det där?
Jag var lite ute och cykla. Du borde ha 4.1.1 Det var den jag har.
Min vän har 4.0 någonting.

Hoppas det löser sig!

Version 4.1.2, jag är till o med coolare än dig!

Jag tvivlar dock på att en software-patch kommer fixa Flera fönster som är totalt obrukbar.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Haha, så sant!
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig
Hoppas det löser sig.

Permalänk
Sötast
Skrivet av CoZalon:

Jag har installerat Skype (sällan aktiverat) och lite basic-skit som Spotify och Facebook, inte "OMG CHANGE UR ICONS AND SMILEYS WITH ZOOICON2000 "och dylikt. Förmodligen är det något CP som uppdaterar sig ja, men den verkar göra såhär även när jag dödat alla program med att hålla i hemknappen-menyn, vet inte vad det kallas.
Förövrigt säger Watchdog att inga appar missköter sig men jag verkar bara ha 40% RAM ledigt, oroar mig lite då jag anser att jag har typ noll grejer igång, facebook lär ju inte dra 500 MB. Oavsett vad så kunde min 3GS skicka alla nödvändiga notifications och ha WiFi på och klara sig 2 dagar, att en S3a som ska vara evolutionens krona av mobiler inte kan ligga i semi-viloläge på natten är inte så nice.

Version 4.1.2, jag är till o med coolare än dig!

Jag tvivlar dock på att en software-patch kommer fixa Flera fönster som är totalt obrukbar.

Som sagt, fixa dina wakelocks... Min Nexus ligger utan problem i 3-4 dagar utan laddning, det är som sagt mycket upp till användaren

Sen att du tror att s3 skulle vara någon super telefon tyder bara på att Samsung har lyckats med marknadsföringen

Jag personligen skulle aldrig använda Samsungs bloatware... Antagligen därför du har lite lite ram :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Som sagt, fixa dina wakelocks... Min Nexus ligger utan problem i 3-4 dagar utan laddning, det är som sagt mycket upp till användaren

Sen att du tror att s3 skulle vara någon super telefon tyder bara på att Samsung har lyckats med marknadsföringen

Jag personligen skulle aldrig använda Samsungs bloatware... Antagligen därför du har lite lite ram :/

Vad skulle vara en bättre telefon? HTC är buggigt skräp, iPhone är helt nerlåsta och Lumia vågar jag inte ge mig på (har extremt dåliga erfarenheter av Symbian etc).

Hur fixar jag en wakelock då?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara halvdassig 4g uppkoppling som äter upp batteriet på natten?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Men det är inte okej att jag lägger mobilen fulladdad på sängbordet 01:00 och vaknar 10:00 och den har 42% batteri kvar.
Det är förmodligen exakt samma som på din Note2 men det fungerar inte alls för mig. Klickar jag på det ena (flytta runt, skriva) så försvinner det andra.

Om jag systemåterställer, försvinner alla appar och kontakter och så? Antar att det går att backupa dom i Kies men jag ska nog göra det.

Att batteriet drar ur med wifi på kan också bero på din router.
Min D-Link Dir-655 drar ur batteriet på mina Samsung enheter över natten.. När jag kopplar upp dem mot min andra router en TP-Link så drar det knappt något alls över natten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Vad skulle vara en bättre telefon? HTC är buggigt skräp, iPhone är helt nerlåsta och Lumia vågar jag inte ge mig på (har extremt dåliga erfarenheter av Symbian etc).

Hur fixar jag en wakelock då?

Fast nu är det inte Symbian på Lumia utan Windows Phone..........

Prova att blockera facebook från att köra i bakgrunden. En kompis hade problem med batteriet då facebook låg i bakgrunden.

Permalänk
Sötast
Skrivet av CoZalon:

Vad skulle vara en bättre telefon? HTC är buggigt skräp, iPhone är helt nerlåsta och Lumia vågar jag inte ge mig på (har extremt dåliga erfarenheter av Symbian etc).

Hur fixar jag en wakelock då?

Personligen använder jag endast Nexus

Jag använde HTC One X innan och den var... episkt skön, saknar den än... Men jag använde Galaxy Nexus sen, och nu Nexus 4, galet sköna lurar, helt orginal Google operativ.

Du kan använda t.ex Betterbatterystats för att kolla vad det är som ligger i bakgrunden och snor ström, oftast är det något program som t.ex facebook som ligger och pejlar var du befinner dig 24/7... man kan ju undra vad de gör med den datan till att börja med.

Permalänk

Vet att det inte är samma generation, men jag minns att jag hade mer eller mindre exakt samma problem med batteritid, skärmljusstyrka och tangentbord med min S2:a. Lekte i timmar för att förbättra den. Root, tredjepartsappar, osv osv. Sen bytte jag till iPhone 4S trots att jag lovat mig själv att aldrig göra det. Låst eller inte, den fungerar alltid lika bra. Wakelock/avancerad batteristatistik kan man inte ens hitta, men vill man ha det? Tack för du påminde mig hur jobbig tiden var, för jag har sneglat på en S3 4G/S4 sista tiden. Men icke skall det ske!

Permalänk
Medlem

jag har sgs3. funkar fint inga problem alls, rullar på 1.6ghz(överklockad) och en egen rom som jag laddade ner ifrån xda forum. tangentbordet hoppar inte och inga problem alls. tycker du borde höra av med dem du köpte den ifrån.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!