Eyesight visar mjukvarubaserad teknik för enfingerspårning

Permalänk
Melding Plague

Eyesight visar mjukvarubaserad teknik för enfingerspårning

Isrealiska Eyesight demonstrerar en mjukvarubaserad rörelseigenkänning som inte bara klarar av att spåra händer utan även ett enskilt finger, vilket öppnar upp för fler användningsområden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De som är intresserade av detta kan jag tipsa om Leap Motion! https://www.leapmotion.com/

Permalänk
Medlem

Coolt! Men jag skulle använt ett annat finger :p.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Det är ju rätt häftigt, men jag skulle ändå sätta pengarna på just^ "Leap Motion"
Det verkar lite seriösare, proffsigare och mer användarvänligt på något sätt.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Coolt! Men jag skulle använt ett annat finger :p.

Kände på mig att detta skämtet skulle poppa upp x)

Permalänk
Medlem

Öhm... "Mjukvarubaserad rörelseigenkänning" och ändå har Eyesights samarbetspartners som ska stå för "hårdvaruaccelerering" och Lenovo som ska använda "tekniken" i datorer ur serien Ideapad. Är det inte mjukvarubaserat och använder en vanlig 2D-kamera som det står i artikeln? Då kan man väl köra skiten på vilken datorn med webbkamera som helst?

jag tror också mer på Leapmotion, men det kräver ju lite mer speciell hårdvara!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av bojaka:

Öhm... "Mjukvarubaserad rörelseigenkänning" och ändå har Eyesights samarbetspartners som ska stå för "hårdvaruaccelerering" och Lenovo som ska använda "tekniken" i datorer ur serien Ideapad. Är det inte mjukvarubaserat och använder en vanlig 2D-kamera som det står i artikeln? Då kan man väl köra skiten på vilken datorn med webbkamera som helst?

jag tror också mer på Leapmotion, men det kräver ju lite mer speciell hårdvara!

Poängen med hårdvaruacceleration är att minska CPU-belastningen/öka batteritiden, har inte särskilt mycket med själva tekniken att göra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Entusiast

Detta verkar nice om man kan ha det till TVn. Bara att ligga där i soffan och lyfta ett finger för att styra den.
Nackdelen med Leap är ju att man måste vara i den ganska begränsade zonen med händerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Detta verkar nice om man kan ha det till TVn. Bara att ligga där i soffan och lyfta ett finger för att styra den.
Nackdelen med Leap är ju att man måste vara i den ganska begränsade zonen med händerna.

Sant! Men det ska släppas en trådlös variant. Då går det ha den på soffbordet t ex som en fjärrkontroll.

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Coolt! Men jag skulle använt ett annat finger :p.

Tänk ett steg längre. Alla har inte kvar alla 10 fingrar på händerna.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Tänk ett steg längre. Alla har inte kvar alla 10 fingrar på händerna.

Tror inte han syftade på ett finger

Permalänk
Medlem

israelisk technology? nej tack!

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Skrivet av Zabuza:

israelisk technology? nej tack!

Varför då? Kan du inte utveckla ditt resonemang lite?

Förövrigt tror jag att Linus Torvald skulle gilla den här tekniken om man kan använda långfingret på nvidias hemsida.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Varför då? Kan du inte utveckla ditt resonemang lite?

Förövrigt tror jag att Linus Torvald skulle gilla den här tekniken om man kan använda långfingret på nvidias hemsida.

Politiska skäl.

Visa signatur

Chassi. Fractal Define R4 | Mobo. ASUS CrossHair Formula IV | CPU. FX-8350 @ 4.2! | Ram. Corsair 16GB LP | PSU. Corsair AX 850W | Kylare. Noctua NH-U12P-SE2 | HDD. Samsung 1tb | GPU. MSI GTX 760 | SSD. Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nått, Jag har aldrig vart ett fan av touch på datorer.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

hmm har hällre leap motion inbyggt i en laptop eller tablet, än det dära skräpet.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud986:

hmm har hällre leap motion inbyggt i en laptop eller tablet, än det dära skräpet.

Verkligen. Skillnaden mellan Leap Motion och Eyesight verkar ju vara skillnaden mellan kapacitiv och resistiv pekskärm när de först kom.

Hoppas att LM kommer inom några år till datorer så att man kan använda den till BF3

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Bara de inte känner igen människor istället för fingrar, för då kan de ju styra automatiska kulsprutor ganska effektivt där nere i Israel. Blir inte kul att vara palestinier då.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk

Ser framför mig att kompisar kommer vilja vara jobbiga och klicka massa saker med den här funkionen....

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på Microsoft Xbox 360 Slim Star Wars Kinect"

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

Det här är ju läskigt.

Tänk om man har kamera på datorn eller TVn, så kan dom se vad man gör?
Så kanske dom kollar när jag onanerar. :S

Permalänk
Medlem

Det verkar ju sten häftigt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

"Bästa pris på Microsoft Xbox 360 Slim Star Wars Kinect"

En annan än jag som lol'ade åt det!

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Den ser ut att ha potential.
Men frågan är hur bra latenserna kommer att bli.
Har man inte latenser i samma område som Leap Motion kan det lätt bli laggigt och irriterande att styra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Tror inte han syftade på ett finger

Jag tror han syftade på långfingret.

Alla gör inte kopplingen mellan "finger" och finger av storleksmässiga skäl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Jag tror han syftade på långfingret.

Alla gör inte kopplingen mellan "finger" och finger av storleksmässiga skäl

Han kanske har enorma händer