Permalänk
Avstängd

Hjälp crysis 3 beta varm!

Hallå vad ska jag göra när jag spelar crysis 3 på högsta så laggar det och det blir upp till 70 grader på grafikkortet eller när man kolla catalyst control center så går man in på AMD Overdrive så står det 70 grader när crysis 3 är i gång på ultra, allt blir varmt i min dator och låter mycket från cpu:n
Min dator http://www.inet.se/kundvagn/visa/2927482/2013-02-02
Den borde klara crysis 3 beta på högsta grafik!!!! utan att låta utan att blir varm hjälp!

Permalänk
Medlem

Nej, 70 grader är normalt under spel. Inget att oroa sig över.
Om du tycker cpu'ns fläkt låter för mycket så kan du skaffa en ny, bättre, men tänk på att rengöra den från kylpastan först.
Bäst att du kollar upp det. Sen kan du ljuddämpa chassit så det inte brummar för mycket.

Permalänk
Medlem

70 grader är ingenting för ett grafikkort- det är helt normala temperaturer. CPU låter inte, det är i så fall en fläkt som låter och det är dess fysiska egenskaper. såvida den inte är trasig på något sätt går det inte heller att göra något åt.

Borde den verkligen klara Crysis 3 på "högsta"? Dels är det en beta, så prestandan kanske inte alltid är på topp. Har du senaste beta drivrutinerna för grafikkortet? Det ska förbättra prestanda i Crysis 3. och så klart, kan du spela andra spel utan problem?

Permalänk
Medlem

Den datorn klarar inte crysis 3 på högsta, dock kan du nog tjäna några fps med överklockning...

Permalänk
Medlem

Ett 7950 tror inte jag räcker för högsta i Crysis 3....

45fps i Metro 2033
http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk

Det är helt normal värme. Jag har gjort den lösningen för att hålla den svalare att jag har ställt in så att fläkten varvar upp fortare vid 50-70 grader och att fläkten går lägre under den tid när den inte är speciellt aktiv.

Därmed så får man en dator som låter lite mer under spel men detta påverkar inte mig då jag sitter med hörlurar eller ganska hög volym på högtalarna.

CPU:n kommer alltid bli varm med stock. VIll du ha en kallare så får du köpa dig en annan kylare.

Permalänk
Avstängd

joo min dator kan visst klara crysis plus att min proccessor är ny och den ska funka och har allt det senaste dalton du kan ju inget
Lyssnar inte på dig lyssna på dom andra som har skrivit !

jaa ellerhur deathdevil inte någon ny processor som någon sa -.- vilken processor kylare!

alla ni som säger att crysis inte funkar för mitt graffikort varför kan jag då köra det på högsta???
men det är bara temp jag vill har ner samt ljud!

Inlägg sammanfogade, använd funktionerna Redigera eller Citera Flera
Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

alla ni som säger att crysis inte funkar för mitt graffikort varför kan jag då köra det på högsta???
men det är bara temp jag vill har ner samt ljud!

För att det är beta... Köp ett ljuddämpat chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Avstängd

vadå beta? kommer det blir bättre sen?
Aaa vilket då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

alla ni som säger att crysis inte funkar för mitt graffikort varför kan jag då köra det på högsta???
men det är bara temp jag vill har ner samt ljud!

det går på högsta men har du bra fps ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

men trollar du?

När ett spel är i Betastadie är det oftast inte färdig kod som används just för att de som spelar ska hitta buggar som kan fixas till release = Ja, det borde bli bättre när spelet väl släpps.

Detta innebär optimeringsproblem, buggar osv osv. Men du kanske tror att du får spela ett sprillans nytt spel gratis?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

vadå beta? kommer det blir bättre sen?
Aaa vilket då?

beta dvs spelet är ju långt ifrån optimerat och klart och vilken upplösning kör du ? i 1080p kan du nog inte maxa utan att få drops ner mot 30 - 20 fps.
kör själv allt på low för tillfället i 1680x1050 har fortfarande drops ner mot 40 i fighter...
men ska fixa ner beta 5 drivrutinen nu och se om jag får bättre prestanda

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd

jag har beta 5 och kör i 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

kör igång fraps och håll koll på mätaren så ser du nog om den håller det eller inte

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av erik8644:

joo min dator kan visst klara crysis plus att min proccessor är ny och den ska funka och har allt det senaste dalton du kan ju inget
Lyssnar inte på dig lyssna på dom andra som har skrivit !

Skrivet av erik8644:

jaa ellerhur deathdevil inte någon ny processor som någon sa -.- vilken processor kylare!

Skrivet av erik8644:

alla ni som säger att crysis inte funkar för mitt graffikort varför kan jag då köra det på högsta???
men det är bara temp jag vill har ner samt ljud!

Du ska nog ta och lugna ner dig lite ifall du vill ha hjälp.
OCh de som säger att det inte funkar utgår från egna krav. De vill antagligen spela i full hd och ha 60+ fps. Men kör du på 1280*1024 och inte har högre krav än 40+ fps så funkar det ju.

Men finns massor av kylare. Vill du ha vatten eller luft?

Permalänk
Avstängd

daskedennis det vet jag så klart men tror inte grafiken och sånt kommer göra så mycket mer på och det fattar jag själv har spelat många beta och finns såklart typ alltid buggar

Permalänk

erik, stäng av vertical sync ladda ner dxtory och sätt max fps på 60 sen är 70c inte alls mycket.. kan gå till 85c typ så om du vill ha den tystare kan du juh sänka rpm på fläktarna, skulle rekkomendera att inte gå över 80 dock

Permalänk
Medlem

Om mitt grafikkort bara nådde 70 grader så skulle jag vara väldigt glad.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Avstängd

men kan jag inte köpa något som kyler datorn och sen kan jag köpa Ljuddämpningskit och ett nytt chassi
Verkligen chassi för mitt är kast!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*Inlägg sammanfogade.*
Använd funktionerna Redigera eller Citera flera.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Schyte Slip Stream 120mm 1900rpm

Med dessa borde du få bra luftflöde i datorn dock så låter dem rätt så mycket när de går på max.

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

Hallå vad ska jag göra när jag spelar crysis 3 på högsta så laggar det och det blir upp till 70 grader på grafikkortet eller när man kolla catalyst control center så går man in på AMD Overdrive så står det 70 grader när crysis 3 är i gång på ultra, allt blir varmt i min dator och låter mycket från cpu:n
Min dator http://www.inet.se/kundvagn/visa/2927482/2013-02-02
Den borde klara crysis 3 beta på högsta grafik!!!! utan att låta utan att blir varm hjälp!

Ultra finns inte i Crysis 3 sen har du testat beta drivrutiner till ditt grafikkort?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

joo min dator kan visst klara crysis plus att min proccessor är ny och den ska funka och har allt det senaste dalton du kan ju inget
Lyssnar inte på dig lyssna på dom andra som har skrivit !
...
alla ni som säger att crysis inte funkar för mitt graffikort varför kan jag då köra det på högsta???
men det är bara temp jag vill har ner samt ljud!

Tackar för den!
När du skriver ultra så antar man (jag åtminstone) att du kör något i stil med 1920x1080@16AF@8MSAA/FXAA med allt uppdraget ingame och få acceptabel FPS (runt 60). Du kan ju ta att skriva ner vad du kör på annars (om du inte kör max) så är det betydligt lättare för oss att avgöra. Du skriver själv att det hackar och det är vad det ska göra med ditt system på maximala inställningar. Har själv testat betan med ett 7970 OC (dock inte med 13.2 Beta5), och det flöt inge vidare...

Permalänk
Avstängd

gör en ny tråd och ta bort denna men iallafall så klara min dator crysis 3 på högsta och mina temps är höga och vill inte har det så och den ska gå tystare och jag är 17 år
varför undra ni det?
och det kan laggar till ibland men annars går det bra
Några säger att min proccesor är för dålig och måste bytas någon säger att grafikkortet inte funkar till crysis 3 på högsta
Jag är inte arg!
jag vet dock inte vilken väg jag ska gå när någon säger det och någon säger det
Jag vill bara får ner tempsen och ljudet så tror jag inte det kommer laggar något om jag köper vattenkylning och sen överklocka processorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

gör en ny tråd och ta bort denna men iallafall så klara min dator crysis 3 på högsta och mina temps är höga och vill inte har det så och den ska gå tystare och jag är 17 år
varför undra ni det?
och det kan laggar till ibland men annars går det bra
Några säger att min proccesor är för dålig och måste bytas någon säger att grafikkortet inte funkar till crysis 3 på högsta
Jag är inte arg!
jag vet dock inte vilken väg jag ska gå när någon säger det och någon säger det
Jag vill bara får ner tempsen och ljudet så tror jag inte det kommer laggar något om jag köper vattenkylning och sen överklocka processorn

Byta processorkylare till en tystare och mer effektiv.

Det är helt normalt att temp på grafikkortet ligger på 70 grader p.g.a. den höga belastningen av crysis 3

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Avstängd

är det enkelt och överklocka?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

var glad att du inte får 90 grader i minecraft som jag fick med min laptop innan jag skaffade stationär.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av erik8644:

Hallå vad ska jag göra när jag spelar crysis 3 på högsta så laggar det och det blir upp till 70 grader på grafikkortet eller när man kolla catalyst control center så går man in på AMD Overdrive så står det 70 grader när crysis 3 är i gång på ultra, allt blir varmt i min dator och låter mycket från cpu:n
Min dator http://www.inet.se/kundvagn/visa/2927482/2013-02-02
Den borde klara crysis 3 beta på högsta grafik!!!! utan att låta utan att blir varm hjälp!

Skrivet av erik8644:

joo min dator kan visst klara crysis plus att min proccessor är ny och den ska funka och har allt det senaste dalton du kan ju inget
Lyssnar inte på dig lyssna på dom andra som har skrivit !

jaa ellerhur deathdevil inte någon ny processor som någon sa -.- vilken processor kylare!

alla ni som säger att crysis inte funkar för mitt graffikort varför kan jag då köra det på högsta???
men det är bara temp jag vill har ner samt ljud!

Din fråga i inlägg nr2 besvarade du själv i din första mening i inlägg nr1. -Nej du kan uppenbarligen inte det eftersom det laggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik8644:

gör en ny tråd och ta bort denna men iallafall så klara min dator crysis 3 på högsta och mina temps är höga och vill inte har det så och den ska gå tystare och jag är 17 år
varför undra ni det?
och det kan laggar till ibland men annars går det bra
Några säger att min proccesor är för dålig och måste bytas någon säger att grafikkortet inte funkar till crysis 3 på högsta
Jag är inte arg!
jag vet dock inte vilken väg jag ska gå när någon säger det och någon säger det
Jag vill bara får ner tempsen och ljudet så tror jag inte det kommer laggar något om jag köper vattenkylning och sen överklocka processorn

Börja med att använda punkt och kommatecken, blir väldigt mycket lättare att förstå vad du skriver då.
Sen måste du förstå att Crysis 3 är ett spel som kommer sätta grafikstandarden i många år framöver, inte ens datorer med dubbla 7970/680s kan maxxa C3 utan att få FPS drops. Och eftersom jag sett vilken datorsetup du har, kan jag med 100% säkerhet säga att den inte kommer räcka till för att köra C3 på högsta inställningar. Hur vet jag detta? Inte ens min burk klarar detta och den är duktigt mycket snabbare än den du har.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.