Frågelådan: Nätdelar, internminne, grafikkort och NDA-avtal

Permalänk
Medlem

Tittar ni inte in i kameran under fredagspanelerna?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tephras:

12kg är för lite, den här klarar 150kg, men med en diameter på 31,5cm är den kanske inte stor nog.

Kan de inte bara sätta fast en större skiva på den ? Vikten är ju inga bekymmer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hatet mot Metro är fullt berättigat. Oroa er inte för det

Hela W8 är lite skitsofrent i min åsikt. Metro funkar fint på surfplattor medans skrivbordet funkar skitdåligt och raka motsatsen för desktop datorer.
Jag tycker de ska hålla sig separata. Skrivbordsläge för desktop och metro för surfplattor.
Jag är verkligen inte emot innovation, de får gärna innovera lite i UI:t till skrivbordet, men då ska det funka bra också.. T.ex Ubuntu har ju utvecklat ett antal mycket intressanta funktioner för ett skrivbordsinterface.

Permalänk
Medlem

Personligen gillade jag att ser er på film när ni svarade på frågor även om ni själva inte tyckte att det fungerade.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sears:

Hatet mot Metro är fullt berättigat. Oroa er inte för det

Hela W8 är lite skitsofrent i min åsikt. Metro funkar fint på surfplattor medans skrivbordet funkar skitdåligt och raka motsatsen för desktop datorer.
Jag tycker de ska hålla sig separata. Skrivbordsläge för desktop och metro för surfplattor.
Jag är verkligen inte emot innovation, de får gärna innovera lite i UI:t till skrivbordet, men då ska det funka bra också.. T.ex Ubuntu har ju utvecklat ett antal mycket intressanta funktioner för ett skrivbordsinterface.

Fast Canonicals "innovationer" i Ubuntu har ju blivit nästan lika föraktade som MS i Windows 8 trots en väldigt mycket mindre användarbas.

Jag gillar Windows 8 i sin helhet. Metro må fungera mycket bra med touch men det fungerar minst lika bra som den gamla menyn med mus/tangentbord. Desktopen är nästan exakt likadan som den var i Windows 7, du kan mycket väl tycka den "fungerar skitdåligt" men då borde du tycka det även om Windows 7. Än har jag dock inte hittat några appar som är särskilt användbara på desktopen men det spelar ingen roll, det är ju helt valfritt att använda sådana.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Det är mycket som borde vara valbart som inte är det. Biståndspengar exempelvis. Personligen anser jag inte att monarki Per se är tramsigt. Familjen Bernadotte är det dock och även fast jag troligen kommer få sova på soffan om sambon ser detta så ser jag hellre att (det nuvarande) kungahuset avvecklas än att denna "folkliga" franska officerssläkt får regera vidare.

Flame on

Dom har ju genom ingifte blivit rejält utblandade med samtliga av Europas kungahus så det är inte många procent kvar av den "folkliga" släkten.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sears:

Hatet mot Metro är fullt berättigat. Oroa er inte för det

Hela W8 är lite skitsofrent i min åsikt. Metro funkar fint på surfplattor medans skrivbordet funkar skitdåligt och raka motsatsen för desktop datorer.
Jag tycker de ska hålla sig separata. Skrivbordsläge för desktop och metro för surfplattor.
Jag är verkligen inte emot innovation, de får gärna innovera lite i UI:t till skrivbordet, men då ska det funka bra också.. T.ex Ubuntu har ju utvecklat ett antal mycket intressanta funktioner för ett skrivbordsinterface.

Fast nu kommer det ju hybriddatorer på bred front. Där borde man ju rimligtvis vilja ha båda två samtidigt i samma OS. Metro när man kör den som platta och Desktop när man kör den som laptop. Jag tror på konceptet och hoppas det blir vanligare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zcenicx:

Det motsäger inte det faktum att agget är ren skit, eller att du har en tickande tidbomb i din dator.

Detta faktum kan du stoppa upp, för det stämmer inte. Andra "fina" märkesnätagg har fungerat sämre, bla ett Corsair 80+ som började lukta bränt efter 4 månader, wow vilken kvalite!
Jag har även lastat mitt nuvarande med dubbla HD6970 en period utan problem.
Du får gärna lämna källa på ditt påstående eller knipa igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Stisse72:

Detta faktum kan du stoppa upp, för det stämmer inte. Andra "fina" märkesnätagg har fungerat sämre, bla ett Corsair 80+ som började lukta bränt efter 4 månader, wow vilken kvalite!
Jag har även lastat mitt nuvarande med dubbla HD6970 en period utan problem.
Du får gärna lämna källa på ditt påstående eller knipa igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Umm... du är rätt kraftigt överbevisad om motsatsen när Elsäkerhetsverket anser det vara så dåligt att de utfärdar försäljningsförbud.

http://www.sweclockers.com/nyhet/13643-elsakerhetsverket-stop...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Vet inte om Kungen är så bra på IT men han kan iaf spela WoW:
http://sv.twitch.tv/kungentv
https://www.youtube.com/watch?v=aa6KEcwFFtA

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Fast Canonicals "innovationer" i Ubuntu har ju blivit nästan lika föraktade som MS i Windows 8 trots en väldigt mycket mindre användarbas.

Det jag hört om förakt mot Ubuntu har ju varit med tidiga versioner av Unity (skrivbords interfacet). Det var buggigt som fan och hade inte mycket bra funktioner.
De senaste versionerna av Unity har jag inte hört något illa om, förutom då autosök på Amazon.

Citat:

Desktopen är nästan exakt likadan som den var i Windows 7, du kan mycket väl tycka den "fungerar skitdåligt" men då borde du tycka det även om Windows 7.

Du verkar inte förstå vad som skrivits..
Låt mig förtydliga: Desktopen fungerar skitdåligt MED TOUCH.
*suck*

Skrivet av Zcenicx:

Umm... du är rätt kraftigt överbevisad om motsatsen när Elsäkerhetsverket anser det vara så dåligt att de utfärdar försäljningsförbud.

Ignorera trollet och hoppas bara på att han blir bannad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sears:

Det jag hört om förakt mot Ubuntu har ju varit med tidiga versioner av Unity (skrivbords interfacet). Det var buggigt som fan och hade inte mycket bra funktioner.
De senaste versionerna av Unity har jag inte hört något illa om, förutom då autosök på Amazon.

Det är för att "alla" har bytt till något annat, Cinnamon eller Mate på Mint verkar populärt.

Citat:

Du verkar inte förstå vad som skrivits..
Låt mig förtydliga: Desktopen fungerar skitdåligt MED TOUCH.
*suck*

Jo, var lite snabb där.

Poängen är att desktopen inte är tänkt att fungera med touch, den används med mus (eller annat pekdon med precision) och tangentbord. Alla surfplattor med Windows har fullt stöd för diverse pekdon och tangentbord. De har gjort vissa saker för att förbättra stödet ändå, exempelvis förbättrat skalning, skärmtangentbord och liknande, men det är till för att användas i nödfall. Däremot är touch ett utmärkt komplement även på desktopen och ännu mer exempelvis på en laptop, inte för att användas ofta men i vissa situationer eller för vissa funktioner. Det är exempelvis ofta snabbare att bara peta på ikonen i aktivitetsfältet än att använda musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast nu kommer det ju hybriddatorer på bred front. Där borde man ju rimligtvis vilja ha båda två samtidigt i samma OS. Metro när man kör den som platta och Desktop när man kör den som laptop. Jag tror på konceptet och hoppas det blir vanligare.

Jo, dessa har en viss potential, även om jag personligen inte vill ha någon.

Men för den stora majoriteten av maskinerna så är det inte bara onödigt med båda lägena utan till och med hindrande i vissa fall.
Det smartaste vore nog att köra med skrivbordsläget för desktop, metro för surfplattor och båda för hybrider.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sears:

Jo, dessa har en viss potential, även om jag personligen inte vill ha någon.

Men för den stora majoriteten av maskinerna så är det inte bara onödigt med båda lägena utan till och med hindrande i vissa fall.
Det smartaste vore nog att köra med skrivbordsläget för desktop, metro för surfplattor och båda för hybrider.

Jo det ultimata hade nog varit att låta Metro vara lite mer valbart men det kommer nog inte hända eftersom det verkar ligga rätt djupt in i operativsystemet. Själv tror jag att hybriderna kommer bli populära eftersom man då får det bästa av två världar. En platta och en laptop plus att plattan har prestandan och möjligheterna som en laptop har. Enda nackdelen är väl priset än så länge. Så Microsoft kanske bara är före sin tid

Själv kan jag inte säga så mycket om Metro för jag har inte lekt med det själv. Jag var väldigt sugen på att slänga in åttan i somras när jag köpte ny dator med valde att avvakta eftersom jag har en del hårdvara för musikproduktion som jag gärna vill fortsätta använda. Tillverkare av midiprylar och ljudkort är ökänt långsamma på att uppdatera drivrutiner och jag orkade inte med något trassel så jag är kvar på sjuan så länge. Jag tyckte mest att det mesta gnället innan det släppts lät precis likadant som när Facebook byter design. Folk klagar på att allt är förstört och det skapas namninsamlingar och man ska lika inlägg åt höger och vänster. Två år senare är det samma gäng som gnäller igen när designen ändras och då är allt förstört och det var ju bättre innan och alla har helt glömt av den förra designen som de försvarade så bittert två år tidigare. Men jag ska som sagt inte säga så mycket eftersom jag varit för feg att prova själv. Får se vad som händer i framtiden. Finns en viss risk att min nästa laptop om några år blir en hybrid.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zcenicx:

Umm... du är rätt kraftigt överbevisad om motsatsen när Elsäkerhetsverket anser det vara så dåligt att de utfärdar försäljningsförbud.

http://www.sweclockers.com/nyhet/13643-elsakerhetsverket-stop...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4iwqur...

Elsäkerhetsverket kan bevisa vad dem vill. Mina 3 620W från Ace of Sweden funkar än idag sedan hösten 2010.
Ett agg driver även crossfire utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Elsäkerhetsverket kan bevisa vad dem vill. Mina 3 620W från Ace of Sweden funkar än idag sedan hösten 2010.
Ett agg driver även crossfire utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade iaf inte vågat köpa det! snålheten bedrar visheten.... och en helt ny dator lär ju få bevisa det om man har otur.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv

År 2010 visste ingen om detta nätagg var bra eller inte. En säljare på Inet rekommenderade denna till mig, köpte 2 och en månad senare en till.
Jag är övertygad av att det är en batch med nätdelar som är sämre, man kan inte dra alla över samma kam. Idag skulle jag dock inte köpa den, men jag behåller mina nuvarande så länge de funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Hade iaf inte vågat köpa det! snålheten bedrar visheten.... och en helt ny dator lär ju få bevisa det om man har otur.

Ignorera trollet, tack.

Skrivet av Zotamedu:

Jo det ultimata hade nog varit att låta Metro vara lite mer valbart men det kommer nog inte hända eftersom det verkar ligga rätt djupt in i operativsystemet.

Jo, speciellt då hela desktopläget kom som en eftertanke på Microsofts sida >.>

Citat:

Själv tror jag att hybriderna kommer bli populära eftersom man då får det bästa av två världar. En platta och en laptop plus att plattan har prestandan och möjligheterna som en laptop har.

Kanske, men jag tror verkligen inte att de är "det bästa av två världar"
De är mycket flexibla och allsidiga, men de är inte speciellt bra på någon specifik grej. Lite "jack of all trades, but master of none" om du förstår vad jag menar.

Citat:

Själv kan jag inte säga så mycket om Metro för jag har inte lekt med det själv. [...]
Jag tyckte mest att det mesta gnället innan det släppts lät precis likadant som när Facebook byter design. Folk klagar på att allt är förstört och det skapas namninsamlingar och man ska lika inlägg åt höger och vänster. Två år senare är det samma gäng som gnäller igen när designen ändras och då är allt förstört och det var ju bättre innan och alla har helt glömt av den förra designen som de försvarade så bittert två år tidigare.

Jag har testat det lite (verkligen inte mycket :3) och jag anser mig ha en hyfsat neutral syn på det mesta.
Det finns en del saker jag gillar, men jag tycker de har misslyckats totalt med ett enhetligt sätt att använda Windows interface.
Bara det faktumet att Metro och alla program från MSstore är i helskärm är ju otroligt irriterande. Man behöver alltså sitta å klicka flera gånger eller använda flera knapptryckningar för att byta mellan programmen istället för att bara klicka en gång på ikonen/texten i din taskbar.
Jag vill även kunna lägga upp de program jag använder över skärmen där jag vill ha dem (i.e: justera fönsterstorleken).
Nej, Metro är verkligen ingen höjdare när det kommer till desktop..

Permalänk

Apropå skor som håller tätt: Mina gamla Salomon-kängor från bortåt 2002 har hållit mina fötter (och vrister - stora doningar) torra och varma genom precis alla väder som finns. Okej, jag har inte varit i så värst många orkaner eller tropiska stormar, men snö, slask, vinter, Göteborgsvinter, vår, höst - inga problem.

Permalänk
Medlem

En gammal klassiker från tjock-tv tiden. Denna borde ni känna till!
http://www.conrad.se/VRIDPLATTA-40,5CM.htm?websale7=conrad-sw...

Permalänk
Medlem

Ost, kyckling, fläsk = sallad? hur tänkte Emiil nu?

Permalänk
Medlem

GAaaa fick nästan en hjärtattack, varför finns det ingen volymkontroll på spelaren på sidan??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Jag tycker att det är perfekt som det är nu.
Lyssnar hellre på en frågelåda än att titta på en. Brukar lyssna på podcasts när jag gör tråkiga saker som att dammsuga eller klippa gräset. Längden är också perfekt för dessa ändamål!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Spel titlar som blir film!

Hur fan kan man vara emot att half-life blir till ett film koncept?! Jag håller dock med om att det ska göras på rätt sätt.

Något som bara måste göras till en film är ju HALO och dess böcker, jag hade utan tvekan offrat en kroppsdel för att det skulle gå i uppfyllelse.

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop