Nvidia drar igång Gear Up-kampanj – spelpengar med grafikkort

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Håller med, pengar i gratisspel är ju inte det mumsigaste...
Planetside 2 tyckte jag inte om men dom andra 2 spelen har jag ingen kunskap om, någon som vet om dom är roliga?

World of Tanks är iallafall verkligen värt att pröva, tar en stund att komma in i det och förstå symmetrin mellan olika stridsvagnar dock!

Skrivet av Minsc S2:

Bah! De kunde väl iallafall valt roliga F2P-spel.
Om de hade menat allvar hade de gett oss 2000 Riotpoints för ett GTX 650/Ti och 4000 Riotpoints för ett GTX 660+.

Fast ett GTX 680 kanske är lite overkill för LoL...

pfft, hade de valt roliga f2p spel hade de valt HoN, och inte det noob-vänliga lol med lägre skillcap

Skrivet av Blargmode:

Jag har testat World of tanks, men tyckte det var rätt trist. Här verkar dock vara en hel drös på forumet som älskar det

Som jag nämde tidigare, det tar en stund innan man börjar förstå. Kräver att man tar sig upp i tiers också, skulle nog personligen säga att t5-8 är roligast hittills för mig.

Skrivet av sirnicke:

Värdelösare erbjudande får man nog leta efter. Sänk priserna med några hundralappar istället!

Hade nog inte blivit många hundralappar. Alla 3 F2P spelen säljer nog guldet otroligt rabatterat, eftersom att det nästan garanterar att folk iallafall prövar på deras spel när de köper ett av grafikkorten. De får helt enkelt massvis med gratis marknadsföring!

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Entusiast
Skrivet av eXale:

Spelet använder aktivt PhysX, men inte för effekter.
Finns fortfarande ett halvt dussin PhysX trådar aktiva när det körs som jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var en nyhet för mig för PhysX brukar ju vara avstängt i inställningarna om man gräver i .ini-filen. Just för att det buggade då drivrutinerna fick spel någonstans på vägen.

Skrivet av Poison:

Problemet är väl att oftast är dessa F2P-titlar inte speciellt grafiskt krävande. Med andra ord försvinner lite vitsen med att uppgradera...
Still, kul att man försöker med något nytt.

Testa planetside, det tuggar is sig bra mycket av både CPU och GPU. Mitt 7870 och en i7 3770 orkar inte dra det i närheten av max. Vill man ha mycket ögongodis är det de dyraste korten som gäller. Rekommenderade prylar är 560 eller 6870 och du vet ju hur bra rekommenderade prylar brukar fungera i praktiken.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Flyter ganska bra på min bärbara Lenovo W520. Kör grafiken integrerat i processorn så den är inte av högsta klass.
Men visst, inte så att man kör med AA-funktioner aktiverat. Men tillräckligt för att uppgradera menar du?

vet inte om det är WoT som är dåligt optimerat eller liknande men får inga stabila 60fps med allt på absolut max i alla fall med ett stock 7970 och en stock 2500k..

varierar mellan 30 till 80 fps beroende på hur fort å mycket man rör kameran

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

pfft, hade de valt roliga f2p spel hade de valt HoN, och inte det noob-vänliga lol med lägre skillcap

Fast eftersom lol har "lägre skillcap" så borde det tilltala en större demografi eftersom det är lättare att lära sig spela lol på en ok nivå. Så de hade fått mer potentiella köpare om de hade valt lol över hon.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Skulle smällt betydligt högre om de bundlat med t.ex. Aliens Colonial Marines, Tomb Raider och Sniper: Ghost Warrior 2.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Planetside 2 är verkligen grymt, men i jämförelse med AMDs bundle så... njäe!

Permalänk
Medlem

Star sig nog inte riktigt mot AMD's never settle? Borjar man spela t.ex WoT osv sa kommer man ju betala MER pengar an om man t.ex fatt Crysis 3

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Skit erbjudande om man jämför mot Never Settle: Reloaded.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, det är ju perfekt för mig som spelar både WoT och Planetside! är inte sugen på Crysis så det passar perfekt tycker jag^^

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Testa planetside, det tuggar is sig bra mycket av både CPU och GPU. Mitt 7870 och en i7 3770 orkar inte dra det i närheten av max. Vill man ha mycket ögongodis är det de dyraste korten som gäller. Rekommenderade prylar är 560 eller 6870 och du vet ju hur bra rekommenderade prylar brukar fungera i praktiken.

Skrivet av norrby89:

vet inte om det är WoT som är dåligt optimerat eller liknande men får inga stabila 60fps med allt på absolut max i alla fall med ett stock 7970 och en stock 2500k..

varierar mellan 30 till 80 fps beroende på hur fort å mycket man rör kameran

Vågar inte uttala mig om Planetside. Men har provat de flesta F2P-titlar på bl.a Steam på min bärbara. Ok, jag maxar inte spelens inställningar och förväntar mig ett flyt men i förhållande till en stationär dator så flyter de oftast bra i medium-inställningar. Många av dessa F2P-titlar har man oftast byggt på lite äldre grafikmotorer - vilket förmodligen är en budget-fråga i sig.

Frågan man bör ställa sig själv är om det är värt att punga ut pengar för ett nytt grafikkort och lockas av spelpengar eller att bara dra ner inställningarna för ett spel som ändå är gratis att spela. Om ni förstår min poäng.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Jag tycker detta är jättecoolt! speciellt i borderlands 2!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vad har man physx till utöver effekter i spel?

Typ fysikmotorn. Så vitt jag vet så var age of conans fysikmotor också byggd på physx, och planetside har nått liknande

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

Trevligt med tanke på att många spelar F2P titlar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninji:

Typ fysikmotorn. Så vitt jag vet så var age of conans fysikmotor också byggd på physx, och planetside har nått liknande

Jo, men det var inte riktigt frågan.
Utöver effekter (som självklart är fysikelement då physx är en fysikmotor), vad gör physx?

Frågan kan kanske te sig något avig ryckt från sitt sammanhang, men är rimlig om man ser till kontexten. Alltså, om man ser på vad jag frågade om i mitt förra inlägg.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Poison:

Vågar inte uttala mig om Planetside. Men har provat de flesta F2P-titlar på bl.a Steam på min bärbara. Ok, jag maxar inte spelens inställningar och förväntar mig ett flyt men i förhållande till en stationär dator så flyter de oftast bra i medium-inställningar. Många av dessa F2P-titlar har man oftast byggt på lite äldre grafikmotorer - vilket förmodligen är en budget-fråga i sig.

Frågan man bör ställa sig själv är om det är värt att punga ut pengar för ett nytt grafikkort och lockas av spelpengar eller att bara dra ner inställningarna för ett spel som ändå är gratis att spela. Om ni förstår min poäng.

Planetside bygger på en helt nu spelmotor. Det är första spelet som kör den. Det krävdes en ny motor för att hantera flera tusen spelare online samtidigt. Det märks rätt tydligt på mängden buggar att den är ny och att de stressade ut spelet. Grafiken motsvarar inte andra nya motorer som Frostbite och Cryengine men den har lite andra krav på sig också. Spelet kan se rätt snyggt ut om man pressar upp inställningarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

jag ser att dustin har denna kampanj .. men det finns bara 3 grafikort .. jag vill ha ett 680 från asus... ingår inte dessa ??

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Kan förstå att en del tycker det är som att elda för kråkorna men för mig är detta ett väldigt bra initiativ då jag sällan spenderar pengar, bara tid på F2P-titlar

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Bra med lite guld till world of tanks

Permalänk
Medlem

Hade varit mer intressant med denna deal på ny processor och Planetside-cash :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

jag ser att dustin har denna kampanj .. men det finns bara 3 grafikort .. jag vill ha ett 680 från asus... ingår inte dessa ??

Det är nu, du blir arg på Dustin, och går över till deras konkurrent, och köper detta kort hos dom istället.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773421#extra

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!