Elsäkerhetsverket stoppar nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Märkligt att testerna ska döma ut alla agg bara för att de kört med ett måndagsexemplar.

Vet du vad som är ännu märkligare? Att alla fyra nätaggen som Ace skickade till Sweclockers var måndagsexemplar. Hur stor är chansen liksom?

Snarare så är det så att majoriteten av alla Ace-agg är/var skräpagg, och det är ren tur att dina agg fortfarande funkar, du kanske hade tur och fick tre guldexemplar, precis som Swec-redaktionen hade otur och fick fyra måndagsexemplar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Vet du vad som är ännu märkligare? Att alla fyra nätaggen som Ace skickade till Sweclockers var måndagsexemplar. Hur stor är chansen liksom?

Snarare så är det så att majoriteten av alla Ace-agg är/var skräpagg, och det är ren tur att dina agg fortfarande funkar, du kanske hade tur och fick tre guldexemplar, precis som Swec-redaktionen hade otur och fick fyra måndagsexemplar.

Som sagt, dessa kan vara från en annan tillverkningsbatch eller annorlunda revision, inget av detta framgår i någon test.
Ett av aggen har jag pressat rätt hårt med crossfire och överklockning, de andra två pressas inte särskilt hårt då de sitter i en HTPC och en enklare speldator. De två sistnämnda kanske inte klarar sig om man pressar dem, de har aldrig blivit utsatta för någon större press hittils.
Jag vet att det inte var någon större fokus på nätdelar under 2009, gick mest på försäljarens rekommendationer. Numera är det noggrannare tester som gäller, även för att dagens komponenter kräver mer av dagens nätagg.
Jag kör vidare med dem tills dem lägger av, kanske det händer snart, bara de inte tar med sig mer hårdvara i fördärvet.

Permalänk
Medlem

Märkligt att man skakar liv i en så gammal tråd och försöker försvara dom, en nyhet som Ace of Sweden själva har svarat på om jag inte missminner mig helt?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom bristerna inte innebär någon direkt eller omedelbar fara för person eller egendom har verket bedömt att produkten inte behöver tas tillbaka från konsumenter och återförsäljare.

Hur har man bedömt det så? Är det mest att moderkort och liknande kan ta skada? Har två 420 wattare i drift.
Tänker nog ändå byta ut dem.

Skrivet av Tommy_h:

Ace of Sweden själva har svarat på om jag inte missminner mig helt?

Har dom?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Hur har man bedömt det så? Är det mest att moderkort och liknande kan ta skada? Har två 420 wattare i drift.
Tänker nog ändå byta ut dem.

Har dom?

http://www.sweclockers.com/nyhet/12084-ace-of-sweden-svarar-p...

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Varför är länken från Elskyddsverket inte längre uppe? Är det nu lagligt att sälja nätaggen? Vad gäller andrahands marknaden? Får folk sälja dessa på t.ex. Tradera?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X