Permalänk
Medlem

Hög temp med vattenkylning eller?

Jag e ganska ny på detta med vattenkylning, köpte en dator åt farsan och bytte ut den brummande luftkylaren mot en Corsair H70 Core kit. Med massa mickel
och grejjande så fick vi dit den till slut. Skall säga att vi använde det lilla kylpastan som var på kylan o monterade men fick inte dit den första gången krångalde lite o dit med den igen så vet inte hur det blev med det där. Men den starta o går fin fint o tyst. Köpte 1 st Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm fläkt till radiatorn. Kollade sen i BIOS vad teempen var på CPU och den stod på ca 49-51 grader och fläkten gick i 1130 epm fast datan stod igång i BIOS bara, kan det vara möjligt??? Eller kollar jag på fel ställe eller hur o vart skall jag kolla för att få rätt siffror. Hjälp

Visa signatur

Fear

Permalänk

Känns alldeles för mycket. Kollat så den sitter ordenltigt och så? Annars byta kylpadtsn för kan ha blivit dåligt där.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Känns alldeles för mycket. Kollat så den sitter ordenltigt och så? Annars byta kylpadtsn för kan ha blivit dåligt där.

jag tycker känns som den är fastsatt ordentligt, men med tanke på kylpastan blev ju dit en gång så fick vi inte dit den o tog bort den så det blev lite kladd med kylpastan såg jag. Han har en AMD FX 8120 som är på 125w

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Det enda intressanta är vilken temperatur den kommer upp i som mest. Kolla i windows istället med lite belastning på processorn.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Just det. Kör ett stresstest på processorn och skriv här vilken temp du får efter ett tag AMDs temperaturer är sådär i idle

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Just det. Kör ett stresstest på processorn och skriv här vilken temp du får efter ett tag AMDs temperaturer är sådär i idle

Hur kör jag ett stresstest?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Skrivet av Fear:

Hur kör jag ett stresstest?

Googla Prime95 eller annars stresstest för CPU

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W