Permalänk
Medlem

BenQ BL2410PT

Tjenare!

Någon som äger denna skärmen? Verkar vara interessant!

Permalänk
Skrivet av bl00keRs:

Tjenare!

Någon som äger denna skärmen? Verkar vara interessant!

why not Zoidberg?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Tjenare!

Någon som äger denna skärmen? Verkar vara interessant!

Google is your friend

Permalänk
Medlem

Mrs. Google Friend, googla upp ett ordentligt test av denna skärmen åt mig.

Albinfiskare, det är två olika paneltyper som skiljer på de.

Permalänk
Medlem

Jag har vad som verkar vara föregångaren BL2400PT. Jag är jätte nöjd med min skärm. Bra bildkvalité och fungerar att spela på. Snygg design och bra inställningsmöjligheter. Denna borde vara bättre!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Det som jag mest undrar är input-lag men det verkar så att ingen har denna än.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vilka konstruktiva svar man får från en del folk...

Men iaf, det verkar vara samma panel som det är på BenQ GW2450hm, och är det samma panel så kommer det antagligen vara lika bra input lag som på den skärmen, om inte BenQ lyckas sabba det på någon vänster.

Med andra ord bör det vara ganska bra. Om du inte törs chansa så kan du ju alltid köpa en GW2450HM eller en GW2750HM så slipper du chansa. Det verkar vara riktigt bra skärmar, enda nackdelen är ju att 27" skärmen har för låg upplösning, annars hade jag haft en sån redan.

Permalänk
Medlem

Jag är fett kåt på BenQ BL2410PT och vill inte ha något annat. Det är en ny skärm med goda egenskaper och en fin utseende som inte kostar så mycket tycker jag och som passar mig helt men det är en ny skärm och ingen har testat den hittills och jag vill inte trampa in i skiten och bara köpa den med tanken på att det kommer inte bli input-lag när man sen kopplar in och blir besviken... ska nog vänta tills någon köper den och gör en test.

2000+ BL2400PT finns med 8ms och 4ms, den första går knappt och spela dock den andra vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Som huttala säger så är det ju samma panelteknologi som i BenQ GW2450HM. Eftersom jag inte har sett några tester på den än så vet jag inte om det finns några bildmässiga skillnader på dom båda skärmarna. Jag är ju väldigt tveksam till att den skulle vara värd nästan tusen spänn extra gentemot GW2450HM som kostar 1590kr.

Permalänk
Medlem

Vart har du fått information om att det skulle finnas 2st BL2400PT?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Prad.de håller på att testa BL2410PT. Men det kommer antagligen dröja en 3-4 veckor innan den är klar och sen blir inte recentionen gratis att ta del av förrän 3-4 veckor till.

Men såvitt jag kan se så borde det vara typ samma panelmodell som bland annat GW2460HM och VW2430H (http://www.prad.de/new/monitore/test/2013/test-benq-vw2430h.h...). Som är marginellt nyare än de som finns i GW2450HM.

Har sett bildbevis på annat forum att de har updaterat panelen i BL2400PT till samma som återfunnits i den klart nyare modellen GW2450HM. Alltså borde detdär med 4ms och 8ms stämma.

Visa signatur

"King of ghetto-modding."

Permalänk
Medlem

Snarare en annan sida kommer lägga ut en test helt gratis, kanske bit-tech

Permalänk
Medlem

Vad jag vet nu så recensionen är tillgänligt på prad.de
Vet någon hur kan man läsa den för det verkar inte så att vem som helst kan?

Permalänk
Medlem

Man betalar för att läsa den. Men den blir fritt tillgänglig 18 mars. Men den fick ju 'gut' så den är inget stolpskott i alla fall.

Visa signatur

"King of ghetto-modding."

Permalänk
Medlem

Hur vet du att den har fått "gut"?
Ser ingenting sånt där i alla fall.

Permalänk
Medlem

http://www.prad.de/new/monitore/testberichte.html
Om du undrar hur jag kunde veta att det skulle komma en review, förresten:
http://www.prad.de/new/monitore/index2.html
Sen klickar du på 'Test Vorschau'.

Visa signatur

"King of ghetto-modding."

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, jag har en sista fråga.

Vad jag har läst på deras hemsida efter att webbläsaren har tolkat hela texten åt mig så man kunde registrera sig på deras forum och ha 12 timmars tillgång till recensionen helt gratis och jag har gjort det men kan fortfarande inte läsa ett skit. Hmmm.

Kan inte ens köpa den heller, jävla skit Maestro kort jag har... man kan inte betala över internet med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Tack för hjälpen, jag har en sista fråga.

Vad jag har läst på deras hemsida efter att webbläsaren har tolkat hela texten åt mig så man kunde registrera sig på deras forum och ha 12 timmars tillgång till recensionen helt gratis och jag har gjort det men kan fortfarande inte läsa ett skit. Hmmm.

Kan inte ens köpa den heller, jävla skit Maestro kort jag har... man kan inte betala över internet med den

Det vet jag inget om. Jag har iofs en forum-user där redan. Nån cookie som kanske ligger och gör att jag inte sett den. Men alla reviews har en forum-tråd. Om du går in där så så kanske det finns en länk som du kan använda.

Å andra sidan: Vad är det för info du är ute efter från reviewn? Alltså det krävs en del för att hänga med på resultaten där. Man måste läsa och jämföra med många andra Prad-reviews för att få någon koll. När man gör det ser man att det inte är så himla stor skillnad mellan skärmar i samma kategori och generation (24" AMVA).

Visa signatur

"King of ghetto-modding."

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd om denna på deras forum såklart, fast länkar till sidan med recensionen är blockerade.

Jag vill endast läsa och jämföra den med min nuvarande skärm och se om det är värd att uppgradera.
Det mesta som intresserar mig är input-lagen i windows/spel mm. men inte bara det. Jag vill läsa åtminstone en bra recension och se om den är värd de pengarna och jag vet vad jag köper.

Enligt en kontakt som har köpt recensionen är skärmen fantastisk för pengarna, enligt han.

Permalänk
Medlem

Om man jämför BL2410PT med GW2450HM så verkar skillnaden vara att BL2410PT kommer med ett ställ som kan justeras i höjdled och har pivotfunktion (ställa den på höjden). BL2410PT har DisplayPort istället för HDMI i övrigt så har dom precis samma specifikationer. GW2450HM är betydligt billigare så om panelen är densamma så skulle jag inte betala en massa extra för ett höj och sänkbart ställ.

Permalänk
Medlem

Panelen är inte detsamma och det finns fler skillnader mellan de två än så.
Panelen i GW2450HM är AUO M240HW02 V6 och i BL2410PT M240Q003 V1.

De information om panelen är från BenQ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Panelen är inte detsamma och det finns fler skillnader mellan de två än så.
Panelen i GW2450HM är AUO M240HW02 V6 och i BL2410PT M240Q003 V1.

De information om panelen är från BenQ.

Okej ja då kan den ju va intressant det visar sig ju sen när recensionerna börjar dyka upp då.

Permalänk
Medlem

GW2450HM är lite äldre. Men kollar du GW2460HM:
http://extrahardware.cnews.cz/recenze/benq-gw2460hm-je-novy-v...
och kolla här på VW2430H:
http://www.prad.de/new/monitore/test/2013/test-benq-vw2430h-t...
.. ganska lika mätvärden jämfört med de du bifogade. Intressant att läsa även om du fått tag på Prad-recentionen, då det är en del variation mellan panel-exemplar.

Visa signatur

"King of ghetto-modding."