Permalänk

6970 / Phenom 955 värmeutveckling

Vattenkyler just nu min processor med en ensam 120mm rad. Det fungerar, men jag skulle vilja ha något mer när jag överklockar. Frågan är: Kan jag kyla både processorn och grafikkortet med 2x120? Hur mycket värme utvecklar en Phenom II x4 955 med 1,45v på runt 4ghz jämfört med ett 6970 i lite under 1ghz på uppåt 1,3v? Eller skulle det ens fungera bra med båda i stock? Den ena radiatorn är på 45mm och den andra på 60. Vad tror ni, skulle det fungera?

Permalänk

Nja, det är väll i underkant. Vilket chassi har du?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nja, det är väll i underkant. Vilket chassi har du?

Lian Li A05fn. Så i så fall skulle jag sätta en i fronten och en där bak. Jag har just nu både sidpanelen och toppanelen helt av plexiglas, så helst skulle jag inte vilja sätta en 360 som skymmer sikten där..

Den är inte klar än. På dessa bilderna har den bland annat ingen sidpanel på vänster sida

edit: för att inte nämna färgen på vattnet...