Intel söker vd utanför företaget

Permalänk
Melding Plague

Intel söker vd utanför företaget

Interna kandidater står högst i kurs när Intel söker en ny vd, men nu har företaget enligt finanstidningen Bloomberg påbörjat ett aktivt sökande utåt för att få in nytt blod i bolaget.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

de e lugnt jag kan ta platsen.

Permalänk
Medlem

Jag kan "ta hand om" intel. hehehe...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Intel: Make me an offer I can't resist.

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva något i stil om att Intel kan lägga ner sökandet och anställa mig omedelbums istället, men det var det visst folk som hade gjort redan.

Jag kanske inte är helt ensam om att vilja ha den platsen, helt enkelt

Permalänk
Medlem

Jag har en slips, en kostym och kan klara av att inte vara för bra så att AMD går i konkurs och konkurrensverken blir galna. Vad mer behöver man?

Permalänk
Inaktiv

Har AMD sin chans nu? hehe.. (just kidding)

Permalänk
Medlem

Ni får en bulle om ni anställer mig.

Permalänk
Medlem

Nu måste jag säga att den länkade produkten var lite långsökt.

Permalänk
Föredetting

Jag har ju förvisso fullt upp med min nuvarande uppdragsgivare, men jag kan nog få en halvtimme eller trekvart ledigt för en intervju vid behov.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kanske borde skicka in en ansökan, har inget att förlora. Är ju utbildad svetsare, vet inte om det är meriterande men hoppas det.
"Kan vi inte svetsa ihop CPUerna? Dom kanske håller bättre o längre då." Det är det enda jag skulle komma på som VD, nu vet inte jag vad en VD är o vad en sån sysslar med o jag är för lat för att ta reda på det.

Det är nog få som är kvalificierade för det jobbet, tror nån höjdare får det.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Inaktiv

Leo Apotheker måste vara en het kandidat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undra hur många här som faktiskt skulle vara intresserade av rollen även efter insikten att den kräver:

1.) Att du arbetar alla dygnets vakna timmar
2.) Att du därför måste överge familj och vänner
3.) Konstant jet-lag av att leva i en flygfotölj
4.) Aldrig får säga vad du tycker om något, eftersom alla dina uttalanda förknippas med företaget och vem som helst kan spela in eller lyssna. Nästa dag i pressen står det "Intels VD sa ..."
5.) Stela kläder
6.) Enorm press från ägarna, personer som har så löjligt mkt pengar och makt att det inte går att föreställa sig.
7.) Fatta beslut om massvis med saker du omöjligtvis kan ha en uppfattning av, och sedan hållas ansvarig för dessa beslut.
8.) Alla förväntar sig att minsta ord du säger skall vara prefekt, korrekt, inspirerande och gärna lite roligt också.

Permalänk
Medlem

Ansökan inskickad... förväntar mig ett samtal imorgon.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Undra hur många här som faktiskt skulle vara intresserade av rollen även efter insikten att den kräver:

1.) Att du arbetar alla dygnets vakna timmar
2.) Att du därför måste överge familj och vänner
3.) Konstant jet-lag av att leva i en flygfotölj
4.) Aldrig får säga vad du tycker om något, eftersom alla dina uttalanda förknippas med företaget och vem som helst kan spela in eller lyssna. Nästa dag i pressen står det "Intels VD sa ..."
5.) Stela kläder
6.) Enorm press från ägarna, personer som har så löjligt mkt pengar och makt att det inte går att föreställa sig.
7.) Fatta beslut om massvis med saker du omöjligtvis kan ha en uppfattning av, och sedan hållas ansvarig för dessa beslut.
8.) Alla förväntar sig att minsta ord du säger skall vara prefekt, korrekt, inspirerande och gärna lite roligt också.

Låter som ett spännande jobb ;)..
Man sitter ju inte särskilt länge som VD, behöver nog inte jobba efter det heller :P.. ifall man inte vill.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

De e lugnt, ni kan ta de. Lever redan drömmen på 91 kr timmen på bk

Permalänk

Jag kan ta det som sommarjobb, sen får någon annan ta över. Jag har mina finals att tänka på nästa år.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Undra hur många här som faktiskt skulle vara intresserade av rollen även efter insikten att den kräver:

1.) Att du arbetar alla dygnets vakna timmar
2.) Att du därför måste överge familj och vänner
3.) Konstant jet-lag av att leva i en flygfotölj
4.) Aldrig får säga vad du tycker om något, eftersom alla dina uttalanda förknippas med företaget och vem som helst kan spela in eller lyssna. Nästa dag i pressen står det "Intels VD sa ..."
5.) Stela kläder
6.) Enorm press från ägarna, personer som har så löjligt mkt pengar och makt att det inte går att föreställa sig.
7.) Fatta beslut om massvis med saker du omöjligtvis kan ha en uppfattning av, och sedan hållas ansvarig för dessa beslut.
8.) Alla förväntar sig att minsta ord du säger skall vara prefekt, korrekt, inspirerande och gärna lite roligt också.

Jag skulle gärna ta det jobbet. Man jobbar en månad eller två och sen gör/säger man nå dumt så man får sparken. Sen blir det ju ett heltidsjobb med att räkna pengarna man får från fallskärmen. Och skulle man tycka att det är långtråkigt att räkna sina egna pengar så får en föredetta VD på ett företag av Intels storlek alltid ett nytt jobb. Fatta vad Reinfeldt och Borg skulle smöra för dig.
Man kanske skulle kunna bli ambassadör på Jamaica eller nått sånt

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG