Asus Memo Pad lanseras i Sverige

Permalänk

10 verkar intressant enligt mig
och snart blir det nog nått köp i den storleken för mig då en Note 2 gör att 7an känns onödig, men ska bli spännande att se vad som mer kommer under våren!

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning till att ha en 7 tummare när telefonen man har är nästan lika stor. Och 10 tummaren är för dyr.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Ser ingen anledning till att ha en 7 tummare när telefonen man har är nästan lika stor. Och 10 tummaren är för dyr.

Testa att läsa en e-bok i sängen med en 10 tummare. För tung, för stor och klumpig. En mobil på 5 tum är för liten. 7 tum är perfekt och är "bokstorlek". Så ja, vi som läser mycket eböcker älskar 7 tumaren.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Fast bara för att det står Android 4.1 så betyder ju inte det så mycket. Galaxy S3 kör ju också 4.1 men sen så har Samsung lagt på sitt egna skin TouchWiz.
Nexus 10?

Har en Padfone 2 och jag tycker den är så nära man kan komma Googles rena Android, så när som på några appar vilka går att avinstallera om man vill.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anCOOL:

Har en Padfone 2 och jag tycker den är så nära man kan komma Googles rena Android, så när som på några appar vilka går att avinstallera om man vill.

Jo jag har också en Padfone 2, och Asus har verkligen gjort ett bra jobb med UI't, nästan allt är stock utom snabbinställningarna i notifikationsmenyn som enligt mig är ett riktigt bra tillägg.
Man kan ju tro att MeMoPad kommer köra ungefär samma UI som våra Padfones.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av GeekDown:

Har funderat på att köpa en platta för att endast läsa på den, så 7-tummaren kan kanske vara något. 1400 spänn känns väldigt överkomligt.

Ska man bara läsa och surfa så varför inte denna för 799 spänn? Finns dessutom ännu billigare på vissa ställen.
http://www.icamaxihemochfritid.se/surfplatta-7-tac7018-denver...

Finns även som 10 tummare för 1499 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Ska man bara läsa och surfa så varför inte denna för 799 spänn? Finns dessutom ännu billigare på vissa ställen.
http://www.icamaxihemochfritid.se/surfplatta-7-tac7018-denver...

Finns även som 10 tummare för 1499 kr.

Upplösningen på den gör den dålig till uppgiften.

Permalänk
Skrivet av reinholdsson:

Upplösningen på den gör den dålig till uppgiften.

Så dåligt är det inte. Speciellt inte med tanke på priset.

Permalänk
Medlem

Ah fick för mig att N10 var lite mindre".. aja, men vore kul att bortom apple se ett generellt skifte iaff.. typ igår.
Sen att 200PPI skulle räcka stämmer inget vidare och definitivt inte om man ibland "hänger" framför monitorn =ipad avstånd och ipad3s ~264ppi är inte speciellt svår att urskilja pixlarna på, och som sagt.. så länge det går finns det anledning att öka.
(tänk dig bara att återgå till som bäst dagens pixlighet (~80-125) när man läser något tryckt.. hurv!).