Permalänk
Medlem

Är det Corsair h100 pumpen som låter?

Hej

Min dator har börjat låta riktigt illa i början lät det bara ibland men nu låter det hela tiden jag vill veta vad det är som låter illa

http://www.youtube.com/watch?v=tw3nfwUKd9k&feature=youtu.be

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är pumpen till din h100 som låter har en också en h100 och den låter också

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

då är den paj isf får väll skicka tillbaka den. Du kan inte mena att du accepterar att datorn låter så?

Permalänk
Medlem

Eller byt fläktar till ett par bättre, hade jag gjort från första början

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av bosis1:

då är den paj isf får väll skicka tillbaka den. Du kan inte mena att du accepterar att datorn låter så?

tror inte att den är någon idé. h100 och h80 har fått väldigt mycket kritik för att pumpen låter och vissa har skickat tillbaka och fått en pump som låter värre corsair borde göra så att man kan skicka tillbaka sin h100/h80 och få tillbaka en h100i/h80i och betala kanske 200 kr också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag har noctua fläktar. Det måste vara pumpen som har gått sönder har haft h100 10 månader ca och nu låter det som ett flygplan.

ska be om att få h100i istället för den här klart man inte vill ha en likadan

märkte också att cpun har gått upp 10gr mer en den brukar fixar väll en rma på måndag.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen ska ni ha har skickat en rma till cdon så blir väll utan dator 1 vecka

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

https://www.youtube.com/watch?v=5cAKZSPSFrM

filmade min h100, har haft den sen augusti och den har låtit så sen jag fick den.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

du har gjort filmen privat så jag kan inte se den

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av bosis1:

du har gjort filmen privat så jag kan inte se den

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

låter fan lika illa varför skickar du inte in den och ber om en h100i istället?

Permalänk
Medlem

Skicka ett mail till:
rmaservice@corsair.com

Så får du ett sånt här tillbaka:
Dear E***,

Thank you for contacting Corsair Customer Service.

We offer an advance replacement process; please contact our customer service at 888-222-4346 ext 0 and request an advance RMA. This will require a hold on your credit card in order for us to send the replacement out to you before receiving your defective item. Once we receive the defective item, we will release the hold on your credit card. If the part isn’t received at Corsair within two week from the day it was shipped we will notify you and charge the credit card.

Please have your RMA number and part number ready when you call. Our office hours are Monday through Friday 8:00 am to 5:00 pm PST.

Thank you for choosing Corsair.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

inte bättre att göra rma på cdon och få ett nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

inte bättre att göra rma på cdon och få ett nytt?

Kör via cdon. brukar skicka fraktsedel. När du har skickat in den så mailar du dem och säger det. Så skickar dem en ny. Brukar ta 1-3 arbetsdagar från att du har skickat in din trasiga kylare. Har själv gjort det här via cdon. Dock var det grafikkort och nätaggregat då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Exakt sådär låter min med, som en ilsken kaffebryggare :/

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag gjorde RMA på min H100 så nu har jag en H100i, mycket tystare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

min låter också konstigt, dock om jag sänker volten bara lite gran så blir den helt tyst.... frågan är om man orkar byta den

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av zn1tch:

min låter också konstigt, dock om jag sänker volten bara lite gran så blir den helt tyst.... frågan är om man orkar byta den

för mig kostade 350kr att skicka min H100 till nerderländerna och sen vänta minst 3 veckor för att få en H100i.....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

bättre att gå över till riktigt vatten system kostar ju ej så mycket mer ... har själv länge tänkt att köpa dessa (kaffe kokare)
MEN det lär ju bli riktiga saker i stället

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Verkar vara rätt hög felprocent på H100i. Beställde ett färdigt bygge från Inet som levererades igår, har ett högfrekvent missljud från min H100i hela tiden som man hör när resten av fläktarna går på låga varv. Otroligt irriterande när man försökt bygga en tyst dator.

Blir väl att skicka in den till Inet och sen måsta vänta några veckor på att få tillbaka den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essa:

Verkar vara rätt hög felprocent på H100i. Beställde ett färdigt bygge från Inet som levererades igår, har ett högfrekvent missljud från min H100i hela tiden som man hör när resten av fläktarna går på låga varv. Otroligt irriterande när man försökt bygga en tyst dator.

Blir väl att skicka in den till Inet och sen måsta vänta några veckor på att få tillbaka den igen.

Provat uppdatera pumpens programvara? Jag gjorde och det hjälpte.

Permalänk
Medlem

Har en H80 där pumpen började låta, fick byta den 2ggr innan jag fick en som peppar peppar ta i trä hållit sig hel i 1år.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Provat uppdatera pumpens programvara? Jag gjorde och det hjälpte.

När köpte du din? Då min levererades igår så antog jag att det bör vara redan senaste versionen.

Skickade in en RMA request till Corsair enl denna post http://forum.corsair.com/v3/showpost.php?p=634220&postcount=2... får hoppas dom kan skicka ut ett par nya fläktar som kan avhjälpa felet.

Permalänk
Medlem

H80i pumpen låter likadant, ska tydligen låta mindre med rätt Firmware (som corsair tagit bort från hemsidan)

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem

Min låter så också gjorde en diode eller vad det heter sen slutade de

http://vladoportos.sk/stuff/how-to/corsair-h100-pump-noise-pr...

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Min låter så också gjorde en diode eller vad det heter sen slutade de

http://vladoportos.sk/stuff/how-to/corsair-h100-pump-noise-pr...

Vägrar behöva börja med något sådant när man betalat 1000kr för en kylare!

Jag har inte det rasslande ljudet som flera har länkat youtube-klipp till i denna tråd, det är ett högfrekvent missljud som viner i bakgrunden. Tror det kan vara fläktarna när dom ligger på låga varv, måste undersöka lite närmare när jag kommer hem efter jobbet.

Ni som uppdaterat firmware och fått löst problemet, har ni haft det rasslande ljudet eller vinande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosis1:

Tack för hjälpen ska ni ha har skickat en rma till cdon så blir väll utan dator 1 vecka

Har du inte kvar stock-kylaren? Byt bara till den tillfälligt isåfall?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vad är det för fläktar som passar till H100i så man fortfarande kan köra Corsair Link? Är inte hemma för närvarande så kan inte kika själv, men från vad jag kan hitta från internet så 3 pin PWM fläktar?

Någon som har tips på bra sådana?

Permalänk
Skrivet av Essa:

Vad är det för fläktar som passar till H100i så man fortfarande kan köra Corsair Link? Är inte hemma för närvarande så kan inte kika själv, men från vad jag kan hitta från internet så 3 pin PWM fläktar?

Någon som har tips på bra sådana?

tror nästan vilken 3pin fläkt som helst fungerar?
kör med Corsairs Silent 1450rpm och 1100rpm på min H80i (fick på garantin) och de går styra i link programmet.
går dock bara på max när jag foldar och sedan kör jag dom på 1000-1100rpm när jag spelar, 850-900rpm i idle.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

tror nästan vilken 3pin fläkt som helst fungerar?
kör med Corsairs Silent 1450rpm och 1100rpm på min H80i (fick på garantin) och de går styra i link programmet.
går dock bara på max när jag foldar och sedan kör jag dom på 1000-1100rpm när jag spelar, 850-900rpm i idle.

Måste det inte vara PWM för att man ska kunna justera dom utan att lägga in ett motstånd? Jag är inte så hemma på det här.