Första högupplösta bilden från Command & Conquer med Frostbite 2

Permalänk
Skrivet av kaya:

Det finns inget som är gratis.

"There's no such thing as a free lunch". Det är nog tyvärr sant det

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Holy smokes!!! Är det där ett nytt Generals!?! Fanken vad kul jag hade med gen+zh

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

För mig som varit med sedan första CnC som inköptes '96 är det kul att se hur spelets grafik utvecklats. Minns hur jag då ('96) häpnade över grafiken!

Håller med! Kommer ihåg när man sätt där hemma 8 bast och körde trial and error tills man fattade hur man startade spelet

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

F2P är oftast skräp då det för det mesta bara blir P2W i vilket fall. Visst brukar man kunna låsa upp saker om man bara spelar men det brukar vara helt galet mycket tid man måste lägga ner för att kunna låsa upp saker som man kan få direkt om man betalar.

Kör hellre spel som man betalar för en gång, alla spelar på samma villkår och det man förbättrar är sina skills och inte equipmenten. Spelade väl Blacklight: Retribution i 100 timmar eller något, en av de mer underhållande F2P-spelen jag kört även fast det tog väldigt många timmar att låsa upp saker permanent genom att bara spela. CS:GO har jag dock kört i snart 400 timmar nu..

Permalänk

Jag har en dröm. Det är om en mod till detta spel fast med zombies som strövar omkring... Det skulle vara som en blandning av Commandos, Strongholds och ett helt vanligt resurssamlar- och basbyggarspel i ett.

Man börjar med en eller ett par människor i ett väldigt inzoomat perspektiv och så måste man hålla sig undan från zombies och skrotleta efter resurser. Spelet spelas därför till en början som Commandos med vissa rpg/rtt-element. Man kan sedan stöta på grupper av människor som kontrolleras av AI och man kan antingen välja att inkorporera dem i sin grupp eller stöta bort dem. Ju fler människor man är i gruppen, desto mer utzoomat blir perspektivet och spelet blir ett renodlat rts. Man styr gubbarna mer generellt och micromanagar inte på samma sätt. Man kan välja att antingen vara en nomadgrupp som kanske åker runt och tar över resurser från andra grupper med våld eller så kan man slå sig ned och bygga ett samhälle.

Eftersom att det är en postapokalyps är det bra om man har scoutat efter en bra befintlig bebyggelse där man kan skapa sitt samhälle (tänk Woodbury i tWD) och omgärda det med pallisader som man kan dra på fri hand mellan husen. Pallisaderna ska det vara möjligt att gå upp på och de befintliga husen ska kunna befästas på olika sätt (kanske bygga utkikspost i ett kyrktorn?). Man kanske hittar en gammal traktor som fungerar och då.måste man prioritera om man ska använda den till matproduktion eller skogsbruk etc. Man måste och rationera bränslet, de kanske behövs mer till bilarna eller rentav ett stridsfordon?

En annan viktig punkt är att de enskilda människorna är värdefulla. Man kan inte producera enheter utan måste då hitta nya överlevare utifrån. Fordon tar inte upp population, men kräver en mänsklig operatör som när som helst kan hoppas ut om denne behövs på någon annan syssla.

Vinner gör den som överlever längst av samhällena, mot slutet är omgivande civilisationer ett större hot än zombiesarna...

Oj, det blev visst lite långt... Skulle bara verkligen vilja spela ett sånt spel ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ca.agrell:

Jag har en dröm.

I approve of this.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen så skiter jag i om det är F2P eller inte, det som verkligen stör mig att jag inte ges möjlighet att soela en single player-kampanj. C&C Genereals / Zero Hour gav mig många timmars nöje som single player.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Med stora förhoppningar om ett nytt Red Alert 2 begav man sig till kommentarerna.

Nu 2 sidor senare är jag övertygad om att det kommer bli den värsta floppen någonsin.

Damn u forumet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om det är gjort med Frostbyte 2, så borde det väl se ut så här:
http://i.imgur.com/F6w4ZbA.jpg

Blått filter: check!
Motion blur: check!
Överdriven HDR/bloom: check!

kommer

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

C&C Generals som freemium!?, tvi vale.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Startrance:

Däremot så är det EA som skapade första Generals också, så vadå EA förstöra en av dom bästa spelserierna? var ju EA som skapade generals ?

Westwood utvecklade spelet medan EA bara publicerade det då.

Vad EA nu gör med spelet är mer än hemskt... de satsar helt och hållet på grafik-"bögar" och barn med denna modell.
Menar; Pappa betalar ju, 10£ för en General med bättre bonusar än gratis generalerna är inte så farligt, eller? Alla har ju en extra hundring i månaden över som de "kan" lägga och få samma bonus, om de vill.

Skrivet av Startrance:

Många spel som börjat gå ifrån LAN nu och endast fungerar online, inget konstigt där, se Blizzard som ett "prime example"

Finns dock fortfarande ett par bra spel med LAN. bla. Heroes, Sid's spel (rainbow six osv.), Civ serien mm.

Så gillar inte allt detta Always Online DRM... det är bullshit och folk piratkopierar ändå då det finns duktigt folk som crackar/hackar.
Och att göra ett spel som C&C F2P AO-DRM, kommer bara döda serien... kolla hur dåligt de nya Need for Speed spelen säljer, de har ju sabbat ALLT de byggde upp sedan PS1 och PS2 tiden, allt tack vare överstressad deadlines och uppumpad grafik, som ändå inte gör skillnad då skiten släpps på en 7 år gammal konsol som limitar 30fps.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ca.agrell:

Jag har en dröm...

Jag har fan tänkt på nästa exakt samma idé som spel. Hade varit sjukt kul.
Har även sneglat lite på flash/mobil-spelet "ReBuild". Som bygger lite på samma idé fast tur-baserat och väldigt förenklat.

// Niklas

Visa signatur

// Niklas

Permalänk
Medlem

Varför klagar alla innan spelet ens är släppt?

Permalänk
Medlem

jaaa !! va fett ;D

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Som sagt så kommer det ha single player, trots allt.
http://www.polygon.com/gaming/2012/9/9/3304825/command-conque...
Sen hur det blir återstår ju att se.

Sen tycker jag vi har haft tillräckligt med folk som postar "P2W, hejdå" eller "GG EA". Visst, det vore tråkigt om det blev så, och det vore inte helt osannolikt, men har du inget vettigare att säga så tillför det inte *så* mycket till diskussionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag hade dock gärna sett en förnyelse av originalet. Det bästa spelet i hela serien.

Håller med om detta, gärna en förnyelse av både C&C:95 och första Red Alert från 96, vore helt underbart.
Det många fans har strävat efter i åratal.

Permalänk

F2P är skit! En skam för frostbite-motorn! F2P är gjort för folk som vill lira på en gammal workstation. 5% kommer kunna maxa och utnyttja FB2.

EA! Ni gör mig mer besviken för var dag som går....

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

F2P är skit! En skam för frostbite-motorn! F2P är gjort för folk som vill lira på en gammal workstation. 5% kommer kunna maxa och utnyttja FB2.

EA! Ni gör mig mer besviken för var dag som går....

Mer skam för en spel-serie som borde ligga i vila

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av ca.agrell:

Jag har en dröm. Det är om en mod till detta spel fast med zombies som strövar omkring... Det skulle vara som en blandning av Commandos, Strongholds och ett helt vanligt resurssamlar- och basbyggarspel i ett.

Nu vet man ju ingenting om vad de tänker erbjuda efter release... Men om de släpper en mission editor till spelet så borde du utan problem kunna lösa det där själv? Eller ja, det hade ju tagit mycket arbete men det hade kunnat bli hur bra som helst.. Låter som en riktigt bra ide

Permalänk
Medlem

Ingen som har lite news att dela?

Visa signatur

Baaahh