Xbox 360 4GB sätta i egen hdd?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 4GB sätta i egen hdd?

Hej,

Såg att CDON hade Xbox 360 slim 4gb för 999 kr nu.

Går det att sätta i en egen hdd i den, exempelvis med följande skal?
http://www.xn--ndvndig-7wa3n.se/se/xbox-360/microsoft-xbox-36...

Funkar vilken 2,5-disk som helst, måste de formateras i något speciellt format?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Har ju en befintlig Xbox med trasiga fläktar, borde ju gå att ta den disken och trycka i bara.
Som jag förstått av Youtube är det vanliga sata-portar i Slimvarianten så man behöver inte ens chassit.

Permalänk
Medlem

Vilken hårddisk som helst fungerar ej. Lättast är att köpa en som är avsedd att användas i Xboxet

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/114181-microsoft-xbox_...

Permalänk
Skrivet av snajk:

Skulle ju snarare säga att det verkar vara en riktigt enkel process, speciellt för slim. Var ju mycket meckigare på gamla xboxen (om man nu inte hade chip utan softmoddat).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Håller på och testar att sätta i en 500GB hdd i min gamla vita xbox, får se hur det går.
Tydligen är dock maxgränsen 320gb.
http://digiex.net/guides-reviews/console-guides/xbox-360-guid...

Får jag det till att funka beställer jag nog en slim.

Permalänk
Medlem

går det inte köra hdd genom usb porten?

Permalänk

Slim är det bara att peta bort luckan på höger sida om den ligger ner, eller botten ifall den står upp.
Sen dra ut hdd och peta i den nya, max 320GB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Slog själv till på erbjudandet och har inga planer på ny hdd. 4gb räcker med god marginal för att spara spel. Xboxen kan ändå enkelt spela upp musik som film trådlöst från datorn.

Permalänk
Medlem

Var noga med att Xbox 360 och Xbox 360S hårddiskarna fungerar på olika sätt.
Skulle nog satsa faktiskt att köra på en officiell hårddisk eller kanske till o med ett USB minne.

Men dock är det ju ett billigt pris på Xboxen så man blir ju sugen på att försöka gör ju inte så mycket om man blir bannad för det låga priset man betalat för maskinvaran!

Permalänk
Medlem

Hann beställa en med HDD innan de ökade på priserna, de borde nog byta lagerpersonal dock.
De har packat min vara i 3 dagar nu.

Permalänk
Skrivet av depeo:

Hann beställa en med HDD innan de ökade på priserna, de borde nog byta lagerpersonal dock.
De har packat min vara i 3 dagar nu.

Den lär ju vara väl paketerad iaf

Permalänk

Jag har stoppat in en hdd från ett gammalt xbox 360 i en slim med 4gb och det funkar hur bra som helst inga problem alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuskn:

Var noga med att Xbox 360 och Xbox 360S hårddiskarna fungerar på olika sätt.

var noga med att veta vad du pratar om, innan du fingrar på tangenterna, funkar på exakt samma sätt, lite olika skal bara, har en 60gb från min gamla 360 i min slim

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gick också på detta erbjudande från CDON.
Men helt ärligt har jag inte fattat varför man vill ha en större hårddisk i XBOX 360.

Oavsett om man tankar över spelet till hårddisken krävs fortfarande skivan för att spela.

Det är väl möjligen om man tankar mycket ifrån XBOX Live, men annars ser jag mening med det.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Har för mig att den inte låter som en jetmotor om du har installerat spelet på hddn.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har för mig att den inte låter som en jetmotor om du har installerat spelet på hddn.

Mjo, skulle kanska vara därför också.
Men jag spelar oftast med hög volym så mig personligen stör det inte. Samtidigt kan man ju undra hur man ens kan punga ut såna läsare som låter som JET-motorer.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Det är väl snabbare laddningstider från HDD och som sagt mindre oljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är väl snabbare laddningstider från HDD och som sagt mindre oljud.

Jag såg ett test (hittar tyvärr inte länken nu) där det tydligen inte skillde så mycket på laddningstiderna på CD jämfört med HDD.
Kan ju dock vara en relevant anledning till varför CD-läsaren låter som en jetmotor också

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

funkar med en HDD från "vanliga" xbox i slim, jag slet väck höljet bara så jag fick endast HDD:n, sen peta jag i den i min slim, funkat i 2år+ inga som helst konstigheter

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Lite äldre tråd men det var det mest relevanta jag kunde hitta, jag har ett nyinköpt(relativt) XBOX 360 SLIM 4GB(det svarta med flashminnet).

Funderar på om jag kan ta en extern 1GB USB 2.0 Hårddisk och ansluta i fronten för att spara/ladda spel från? Vad tror ni om det? Har annars en 20GB hårddisk från ett gammal XBOX 360 ELITE liggandes, men den är ju alldeles för stor för att passa i maskinen.

Löste problemet själv så passar på att skriva ut informationen här,

på den gamla hårddisken, som sitter i en "släde" till den gamla XBOXEN, så sitter det 4st torx skruvar modell mindre, skruva loss dem, går bra med valfri mindre skruvmejsel, sen efter det dra loss det gråa skalet, så kmr en metallbur fram med disken under, sitter med 4st små skruvar så ta valfri liten mejsel där också å skruva loss bara...

Sen är hårddisken loss och det är bara å ansluta den på nya xboxet.

Permalänk
Medlem

Ska man bara spara sina "saves" så räcker det med ett USBminne.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Jag följde den dära guiden med lyckat resultat. Lite konstigt på slutet var att man var tvungen att skriva in konsolens Serienummer innan den formaterade HDD:n.

Xbox 360 4 GB slim - 990:-

WD Scorpio 250 GB HDD (hade en över hemma) - 0:-

Pappa glad och nöjd.

EDIT: Beställde ett HDD kabinett för Xbox 360 slim på ebay 22:- ink frakt....

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Men XBOX 360 Slim har ju en lucka där man stoppar i HDD och tittar man i så är det vanligt SATA uttag så jag stoppade i en 2,5" HDD utan case, men Xboxet hittar den inte ? måste man ha ett speciellt program lr måste den vara speciellt formaterad för att Xboxet ska hitta den?
Nån som har koll på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlimShady360:

Men XBOX 360 Slim har ju en lucka där man stoppar i HDD och tittar man i så är det vanligt SATA uttag så jag stoppade i en 2,5" HDD utan case, men Xboxet hittar den inte ? måste man ha ett speciellt program lr måste den vara speciellt formaterad för att Xboxet ska hitta den?
Nån som har koll på detta?

Du måste hacka HDD:n lite. Jag följde guiden i post #2 med lyckat resultat. OBS Det MÅSTE vara en WD Scorpio drive.

Sedan så köpte jag ett Xbox HDD Case på ebay för 22:-.

Mycket nöjd för jag hade redan en HDD hemma och case:t var billigt så jag lade ut 22:- för en uppgradering som kostar 600 - 700 hundra i svenska butiker.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

beställde hem en 4gb idag

så vad jag har förstått så är det inte bara peta i vilken 2,5" som helst? kan få tag på massor sånna så det skulle ju varit schysst!

Går det att köra med en extern hårddisk? jag vill gärna installera spelen för att få ner ljudnivån litegranna

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

beställde hem en 4gb idag

så vad jag har förstått så är det inte bara peta i vilken 2,5" som helst? kan få tag på massor sånna så det skulle ju varit schysst!

Går det att köra med en extern hårddisk? jag vill gärna installera spelen för att få ner ljudnivån litegranna

Nej, du kan inte använda vilken disk som helst, men det finns programvara för att modifiera firmwaren på vissa WD-diskar så de blir kompatibla. Googla på hddhackr (jo, det stavas så, utan bokstaven e) så hittar du nog mängder av material hur du går tillväga och vilka diskar du kan göra det med

En caddy för disken kan du beställa för några dollar från dx.com.

Det finns möjlighet att bygga en "xboxpartition" på en USB-ansluten lagringsenhet; om det går att installera spel till en sådan, så skulle du rent krasst sett kunna spela från en USB-drive. Problemet är väl bara att maxstorleken för en sådan partition är 16 GB, och att det förmodligen skulle vara hysteriskt slött att streama data över USB 2.0-portarna. Även om det skulle gå i teorin, så skulle det inte vara någon höjdare i praktiken.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Nej, du kan inte använda vilken disk som helst, men det finns programvara för att modifiera firmwaren på vissa WD-diskar så de blir kompatibla. Googla på hddhackr (jo, det stavas så, utan bokstaven e) så hittar du nog mängder av material hur du går tillväga och vilka diskar du kan göra det med

En caddy för disken kan du beställa för några dollar från dx.com.

Det finns möjlighet att bygga en "xboxpartition" på en USB-ansluten lagringsenhet; om det går att installera spel till en sådan, så skulle du rent krasst sett kunna spela från en USB-drive. Problemet är väl bara att maxstorleken för en sådan partition är 16 GB, och att det förmodligen skulle vara hysteriskt slött att streama data över USB 2.0-portarna. Även om det skulle gå i teorin, så skulle det inte vara någon höjdare i praktiken.

Tack för all info men behövde den inte då det låg en 250gb Xbox i min kartong när jag kom hem haha! Snällt att bli "uppgraderad"

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD