Permalänk
Avstängd

Varför skickar corsair med skitfläktar

till sin hydro serie upp till nu, har läst recensioner på H110 serien och där tycks det äntligen ingå tysta men ändå fläktar med bra tryck till skillnad om man läser om alla andra som byter ut sina fläktar både på cpukylarna och chassiefläktar.. Corsair kan ju bevisligen producera bra och tysta fläktar, varför då skicka med skit till denna serie och till vissa av chassiena? Vem vågar köpa ett 650d efter ha läst om 200mm fläktarna som låter som ett flygplan och inte ens går att byta ut. Förstår inte riktigt hur de tänker med denna strategi som åtminstone fått mig att dra öronen till mig och inte skaffat varken corsair cpukylare eller chassie.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

för att det bli bara dyrt att skicka med fläktar som kostar 130 kr/styck till alla som köper en kylare ur deras H-serie. dom fläktarna är billigare att tillverka eftersom att då behöver man inte spendera på saker som gummi dämpning och liknande. om du vet vad dom stora förtagen vill ha så är det pengar. om dom tillverkar en fläkt som är högljud och skickar med den i deras kylningar så är det en stor del som kommer att köpa tysta och "bättre" fläktar för att slippa högljuda fläktar. det är varför dom skickar med "skit"fläktar. för att tjäna pengar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av retro123:

till sin hydro serie upp till nu, har läst recensioner på H110 serien och där tycks det äntligen ingå tysta men ändå fläktar med bra tryck till skillnad om man läser om alla andra som byter ut sina fläktar både på cpukylarna och chassiefläktar.. Corsair kan ju bevisligen producera bra och tysta fläktar, varför då skicka med skit till denna serie och till vissa av chassiena? Vem vågar köpa ett 650d efter ha läst om 200mm fläktarna som låter som ett flygplan och inte ens går att byta ut. Förstår inte riktigt hur de tänker med denna strategi som åtminstone fått mig att dra öronen till mig och inte skaffat varken corsair cpukylare eller chassie.

För att de är idioter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av anon99339:

För att de är idioter.

Skickades från m.sweclockers.com

nej, dom vill tjäna pengar. varför tror du att apple har så hög priser? för att det är märk. eftersom att det är ett annat märk än windows,samsung,sony och alla dom så kan apple slänga 50% på deras produkter för att dom har en loga med ett apple på produkten.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp.

Det enda som varit positivt för mig har varit min gamla Corsair Voyager GT 16GB USB2 minne. Den har spenderat nätter i snöhögar, under vatten och värme. Den vägrar dö medans deras Sandforce baserade SSDs bara lägger av även om de suttit orörda i desktop datorer som knappt används.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimi84:

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp.

Det enda som varit positivt för mig har varit min gamla Corsair Voyager GT 16GB USB2 minne. Den har spenderat nätter i snöhögar, under vatten och värme. Den vägrar dö medans deras Sandforce baserade SSDs bara lägger av även om de suttit orörda i desktop datorer som knappt används.

Nätaggen smäller? Nog för att några modeller drabbas av Coilwhine men att dom smäller har jag inte hört något om.
Dom använder Seasonic och Flextronics för high-end som OEM så bättre finns inte.

Har inte heller hört något om att Neutron med LAMD skulle dö för den delen heller.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp

Se upp nu.
Corsairs CX-serie är förvisso mindre bra, men deras AX/AXi-serier är bland de bästa på marknaden.

Edit: Bah, ninjad...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp.

Det enda som varit positivt för mig har varit min gamla Corsair Voyager GT 16GB USB2 minne. Den har spenderat nätter i snöhögar, under vatten och värme. Den vägrar dö medans deras Sandforce baserade SSDs bara lägger av även om de suttit orörda i desktop datorer som knappt används.

Se bara här forumet så hyllas corsair i varannan nätaggstråd och allmänt överallt. Det finns fan fler Corsair fanboys än nvidia/ati/intel/amd fans.

Permalänk
Medlem

varför detta gnäll ...köp ej om det ej duger ..

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Måste meddela en kul grej. Jag har RMA en H100i p.g.a. kassa fläktar, de sade att de hade ex som var fri från problemet. Jag fick en ny, den lät likadant. Jag skrev till dem att jag inte var nöjd, de erbjöd mig pengarna tillbaka eller en H110 Jag kan alltså via RMA få en kylare som inte går att köpa i Sverige än. Dock passar inte skiten i mitt chassi men jag är jäkligt sugen att tacka ja bara för att vara först

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

jag använde H70 kanske i 2 månader sen monterade jag min knäpptysta noctua towerkylare igen.. nu har man iaf testat vattenkylning och har förstått att man köpa ett komplett system för att se bra resultat och att dessa 120mm radiatorer presterar sämre än towerkylare

sen ljudnivån... urgh!!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Jimi84:

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp.

Det enda som varit positivt för mig har varit min gamla Corsair Voyager GT 16GB USB2 minne. Den har spenderat nätter i snöhögar, under vatten och värme. Den vägrar dö medans deras Sandforce baserade SSDs bara lägger av även om de suttit orörda i desktop datorer som knappt används.

Jag håller med. Sedan jag var med om två stycken nätaggregat från Corsair, som båda två gav ifrån sig samma oljud ifrån fläkten, har jag tappat förtroendet för dem. De producerar dessutom skitdåliga tangentbord, de har jättedålig support och enligt min åsikt verkar de vara på väg att bli lite som Razer – ett plastigt skräpmärke som riktar in sig på P12:or genom att exempelvis producera fläktar där inte själva fläkten är i fokus, utan fläktens färg är vad som det skyltas med.

Skrivet av Minsc S2:

Se upp nu.
Corsairs CX-serie är förvisso mindre bra, men deras AX/AXi-serier är bland de bästa på marknaden.

Edit: Bah, ninjad...

Jag har haft två stycken Corsair HX 650 W där båda två haft dåliga fläktar som har givit ifrån sig oljud, och då snackar jag inte om oljud så som i hög RPM, utan oljud så som i att fläkten i nätaggregatet är dålig och ger ifrån sig oljud som en proper fläkt inte ska göra.

Permalänk
Medlem

Dom vet att folk ändå kommer klaga på fläktarna och köpa egna fläktar. om dom tex skulle ha orange fläktar så kulle folk som villa ha blåa klaga. folk blir aldrig nöjda så sluta klaga och köp H70 core som jag och köp till fläktar om ni nu inte vill ha några fläktar med, annars är det ju bara att inte använda dom som följer med och använda andra.

Om ni är här för att klaga på ett utmärkt företag får ni gör a det här: http://www.sweclockers.com/forum/127-corsair/ och på engelska istället för att sitta och fega här...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimi84:

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp.

Det enda som varit positivt för mig har varit min gamla Corsair Voyager GT 16GB USB2 minne. Den har spenderat nätter i snöhögar, under vatten och värme. Den vägrar dö medans deras Sandforce baserade SSDs bara lägger av även om de suttit orörda i desktop datorer som knappt används.

Vilka nätaggen smäller? Corsair är nog det mest gedigna märke du kan hitta när det kommer till nätagg.. SSD:erna är inte de bästa men de är långt ifrån de sämsta. Sedan deras minnen är topnotch. Att påstå att de skulle ha pumpat ut bara skräp är ganska idiotiskt att påstå utan ha stärkt det med bevis. Deras Voyager minnen är väl si så där men då betalar man inte heller så överdrivet mycket för dessa. Sedan så tvivlar jag att den har legat i snöhögar för att sedan tas in och stoppas in i datorn direkt.

Skrivet av Subdubwise:

Jag håller med. Sedan jag var med om två stycken nätaggregat från Corsair, som båda två gav ifrån sig samma oljud ifrån fläkten, har jag tappat förtroendet för dem. De producerar dessutom skitdåliga tangentbord, de har jättedålig support och enligt min åsikt verkar de vara på väg att bli lite som Razer – ett plastigt skräpmärke som riktar in sig på P12:or genom att exempelvis producera fläktar där inte själva fläkten är i fokus, utan fläktens färg är vad som det skyltas med.

Jag har haft två stycken Corsair HX 650 W där båda två haft dåliga fläktar som har givit ifrån sig oljud, och då snackar jag inte om oljud så som i hög RPM, utan oljud så som i att fläkten i nätaggregatet är dålig och ger ifrån sig oljud som en proper fläkt inte ska göra.

Så bara för att du haft en dålig upplevelse med Corsair så betyder de att de är skräp? Har haft fyra nätagg från Corsair (CX600v2, HX750W, TX650W och ett VX400) och alla fungerar klockrent. Sedan deras support är en av de bättre. Mitt USB minne gav upp och då tog jag kontakt med Corsair. Tog bara en timme sedan hade jag fått en en fraktsedel att klista fast på en kartong och så fick jag sända iväg minnet. Två veckor senare damp det ner ett sprillans nytt minne.. som fungerar än idag. Sedan Razer gör produkter för p12:or? suck..

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Skrivet av Hankburger:

Så bara för att du haft en dålig upplevelse med Corsair så betyder de att de är skräp?

Två stycken felaktiga nätaggregat i rad – det är väldigt dåligt i min bok.

Skrivet av Hankburger:

Sedan Razer gör produkter för p12:or? suck..

Haha, du håller alltså inte med om att Razer marknadsför sina produkter för en lägre åldersgrupp?

Permalänk
Hedersmedlem

Nu handlar tråden om fläktar från Corsair, ingenting annat. Håll er till topic tack

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Om ni tycker att Corisair är dåligt Varför köpa deras saker då? Har själv inga saker av de. Men de har ett bra rykte och så! SÅ om ni tycker de är skit köp saker från något annat företag och va glada!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Dom system med corsair H80i och H100i jag plockat med har varit riktigt bra fläktar med, tysta och fina.

Klart kör man dom i full fart jämt så lever dom om ganska bra, är ju närmare 2500 rpm på dom då, men full fart jämt är det väl ingen som kör dom.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av itkoll:

varför detta gnäll ...köp ej om det ej duger ..

Informera andra är väl jävligt bra att göra!!!
Att dela med sig om kunskap är ju nyttigt.

Men mitt CX agg smällde direkt, men det var ju "CX" också

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hankburger:

Vilka nätaggen smäller? Corsair är nog det mest gedigna märke du kan hitta när det kommer till nätagg.. SSD:erna är inte de bästa men de är långt ifrån de sämsta. Sedan deras minnen är topnotch. Att påstå att de skulle ha pumpat ut bara skräp är ganska idiotiskt att påstå utan ha stärkt det med bevis. Deras Voyager minnen är väl si så där men då betalar man inte heller så överdrivet mycket för dessa. Sedan så tvivlar jag att den har legat i snöhögar för att sedan tas in och stoppas in i datorn direkt.

Så bara för att du haft en dålig upplevelse med Corsair så betyder de att de är skräp? Har haft fyra nätagg från Corsair (CX600v2, HX750W, TX650W och ett VX400) och alla fungerar klockrent. Sedan deras support är en av de bättre. Mitt USB minne gav upp och då tog jag kontakt med Corsair. Tog bara en timme sedan hade jag fått en en fraktsedel att klista fast på en kartong och så fick jag sända iväg minnet. Två veckor senare damp det ner ett sprillans nytt minne.. som fungerar än idag. Sedan Razer gör produkter för p12:or? suck..

Deras CX- och GS-serie är avskalade enheter med komponenter av dålig kvalitet. Om de vore ett premiummärke hade de gjort som Seasonic, att även ha lågeffektsmodeller av god kvalitet.

I de lägre segmenten är XFX mycket bättre.

Dessutom stämmer det att Razer är P12. De säljer skräp till skyhöga priser som att det skulle vara bra grejer genom att stoppa in en massa blinkande lampor i allt.

Razer Blackwidow är den sämsta skiten någonsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag antar att Corsair redan sitter på en stor volym fläktar de annars inte kan sälja och skickar med i sina diverse kylarlösningar så dessa blir kompletta - även om de är i princip obrukbara pga illa prestanda och bedövande ackustik. Att sälja kompletta produkter är rätt viktigt och att behålla låga prisprofiler likaså. Även om t ex en Hydro i100 plötsligt inte blir så billig i och med att man har två fläktar att byta ut mot något som går att använda. Men det följer ju med två (!) fläktar.

Skrivet av jakob.ee.:

Om ni tycker att Corisair är dåligt Varför köpa deras saker då? Har själv inga saker av de. Men de har ett bra rykte och så! SÅ om ni tycker de är skit köp saker från något annat företag och va glada!

Ja! Varför köpa en produkt och komma ut med ett negativt omdöme när man helt enkelt kunnat låta bli att handla alls?
Gedigen intellektuell standard.

Varför skall folk envisas med att vara så himla defensiva? Corsair skickar med skitfläktar med sin Hydro-serie. Så är det bara. Är då frågan om varför de envisas med att ens skicka med fläktar alls om de i flera år hållit samma låga standard så himla hemsk?

Ett företags goda rykte är inte värt någonting om produkterna de säljer inte lever upp till varumärket. Det är ju inte så att godryktade, men dåliga, företag blir mindre dåliga för att folk låter sig luras. Corsair lutar sig ju uppenbarligen på sitt goda rykte sedan gammalt och tär sedan en tid på gränserna - vilket syns i många av deras budget- och mellansegment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

Vilka nätaggen smäller? Corsair är nog det mest gedigna märke du kan hitta när det kommer till nätagg.. SSD:erna är inte de bästa men de är långt ifrån de sämsta. Sedan deras minnen är topnotch. Att påstå att de skulle ha pumpat ut bara skräp är ganska idiotiskt att påstå utan ha stärkt det med bevis. Deras Voyager minnen är väl si så där men då betalar man inte heller så överdrivet mycket för dessa. Sedan så tvivlar jag att den har legat i snöhögar för att sedan tas in och stoppas in i datorn direkt..

Byggde en dator till en polare med ett tx650w som smällde och dog (när datorn var avstängd till och med), även deras dyrare nätagg tycker jag verkar lida mer av coilwine än konkurenterna. Har även läst om fler som har haft problem med tx serien både när det gäller ljudnivå och att de dör. Har även polare som har haft Force 3or som dött. Ända jag tycker corsair verkligen levererar på är minnen och vissa chassin, dom har dock jävligt bra support och det är jävligt lätt att få grejer utbytta när de strular så där sköter dom sig strålande enligt mig iaf.

Sen skickar nästan alla med dåliga fläktar till slutna vattensystem, Corsair väl dom enda som skickar med hyffsade om man kollar på h80i och h100i. Antar att dom resonerar att de flesta byter / vill byta till nå egna i alla fall så då driver finare fläktar bara upp priset. Jag hade nog helst sett att dom säljer antingen dom utan fläktar helt eller att dom skickar med deras SP fläktar.

Permalänk

Jag själv har en h100i med standard fläktarna till... jag förstår faktiskt inte vad som skulle vara dåligt med dom..? Dom låter inte särkilt mycke och kyler bra på quiet... :s

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av VeryMadMeatball:

Jag själv har en h100i med standard fläktarna till... jag förstår faktiskt inte vad som skulle vara dåligt med dom..? Dom låter inte särkilt mycke och kyler bra på quiet... :s

kör dom i performance så kommer dom låta mycket.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

kör dom i performance så kommer dom låta mycket.

Alla fläktar på högre rpm låter mycket, använder man dom i mer vanliga rpm typ 1000 till 1400 är dom tysta och fina ser inget problem med dom alls tvärtom riktigt bra fläktar.

Köra på högre varv än så är ju bara tillfälligt när man belastar datorn rejält.

Däremot corsairs äldre fläktar tex dom som medföljde H70 dom var inte roliga, förde ett jämra oväsen redan på 1400 rpm.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Jimi84:

Är Corsair ens ett gediget märke? Nätaggen smäller, SSDerna dör spontant. De senaste åren har de ju bara pumpat ut skräp.

Det enda som varit positivt för mig har varit min gamla Corsair Voyager GT 16GB USB2 minne. Den har spenderat nätter i snöhögar, under vatten och värme. Den vägrar dö medans deras Sandforce baserade SSDs bara lägger av även om de suttit orörda i desktop datorer som knappt används.

Verkligen inte. De har gjort ypperliga nätagg. Handlar om vilken prisklass, man kan inte förvänta sig att den billigaste är vettig. Gäller väl alla märken. Mitt HX750 är verkligen en fröjd och alla jag känner som har Corsair är mycket nöjda med både PSU (dvs HX och AX, inte CX och sån dret) och SSD (fast jag måste erkänna att jag hört synnerligen blandat på nätet om just SSD:erna). Sen har väl även de gjort snedsteg som de flesta företag.

Ajfan, nu har vi strövat lite väl off-topic. Sorry

Off-topic
Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo

Permalänk
Skrivet av Najk:

Nu handlar tråden om fläktar från Corsair, ingenting annat. Håll er till topic tack

Mer specifikt så handlar tråden om "varför Corsair skickar med skitfläktar",
Om då folk spånar på att deras nätagg håller skitkvalité och att Corsair därmed suger apballe så är det ju en anledning till att även deras fläktar är sämst. Så diskussionen är ju om Corsair som företag..

Nu tycker jag dock inte det, och är nöjd med mitt TX650w från Corsair, men måste hålla med om att fläkten inte är den bästa, kan brumma ibland osv.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|