Corsair Link & Corsair's SP120 high performance

Permalänk

Corsair Link & Corsair's SP120 high performance

tjenare installerat corsair h100i sitter just nu i corsair link2 och jag värkar inte kunna ställa in att fläktarna ska gå på den Rpm,n som ja vill att dom ska gå i.

sätter ja på maximum så hamnar dom bara på 2000rpm, när mina fläktar ska kunna gå upp til 2350 eller något

ja har kopplat i den i PWR_fan1 kanske ska ja koppla in den i CPU_fan1?

har nyaste drivrutinerna med.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du har testat CPU_fan1 vid det här laget.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av Anton_Cimex:

Jag hoppas du har testat CPU_fan1 vid det här laget.

yep de har ja gjort o det är fortfarande samma.. väldigt skumt

Permalänk
Medlem

Var lite oklart hur du har kopplat
Pumpen ansluts till SATA ström till nätagget, fläktarna ansluts till CPU blocket, och 3 pins kontakten ansluts till CPU_fan denna är bara till för att läsa av RPM, inget annat, och sen förstås USB kabeln kopplad.
Är det så du kopplat?

Mycket möjligt att du inte får upp dom till max rpm för att det inte behövs mer för att kyla cpu ordentligt, testa att köra prime95 samtidigt så du får upp värmen på CPU, samtidigt som du i link programvaran kör maxium.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.