Permalänk
Medlem

Intel® High Performance Liquid Cooling

Tjenare!

www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656310

Är det någon som kör denna eller vet mycket om den och hur den presterar?
Hur presterar den mot H80/H80i osv?
Är den tyst?
Har googlat mycket men hittar inte speciellt mycket information. Tänkte köra den till i5 3570K.
Tack!
Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk

Den är ungefär likvärdig med en H80 (gamla version). Lite varmare och lite tystare, eftersom det inte är nån större prisskillnad hade jag personligen hellre tagit nån av de "vanliga".

Recension

Permalänk
Medlem

Ah vet! Länkade bara från första bästa : P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minnesota:

Den är ungefär likvärdig med en H80 (gamla version). Lite varmare och lite tystare, eftersom det inte är nån större prisskillnad hade jag personligen hellre tagit nån av de "vanliga".

Recension

Okej! Grejen är den att jag kommer köra ett bortabyggd paket och då har jag o välja på H60 eller för ungefär 100kr mer, intel kylaren. Läste lite dåliga saker om H60n så tänkte att intel kylaren skulle duga gott och väl och har bara läst ungefär 5 recensioner om intel kylaren och hört att den skulle vara ganska bra faktist så ville dubbelkolla ifall det fanns någon ägare utav den här.

Permalänk

Jag har den i min burk för tillfället med PnP. Aldrig gått över 65c med min 3820. Något tjockare radiator jämfört med H60. Går väldigt tyst, inget bubblande eller vinande.

//lillakotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillakotten:

Jag har den i min burk för tillfället med PnP. Aldrig gått över 65c med min 3820. Något tjockare radiator jämfört med H60. Går väldigt tyst, inget bubblande eller vinande.

//lillakotten

Okej! Så du är nöjd med köpet eller hade du velat ha köpt tex corsair eller Noctua NH-D14 om du skulle göra om köpet?

Mvh Fizzen

Permalänk
Skrivet av Fizzen:

Okej! Så du är nöjd med köpet eller hade du velat ha köpt tex corsair eller Noctua NH-D14 om du skulle göra om köpet?

Mvh Fizzen

Jag är kanon nöjd! Tycker den är snyggare också än H80. Jag vart riktigt förvånad hur mycket den klarade av. Dock kan orginalfläkten leva om lite tyvärr då lagerdelen i dem inte känndes som de bästa på marknaden. Men med två stycken Noctua Nf-F12 så vart den tyst och idlar runt 30c.

/lillakotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillakotten:

Jag är kanon nöjd! Tycker den är snyggare också än H80. Jag vart riktigt förvånad hur mycket den klarade av. Dock kan orginalfläkten leva om lite tyvärr då lagerdelen i dem inte känndes som de bästa på marknaden. Men med två stycken Noctua Nf-F12 så vart den tyst och idlar runt 30c.

/lillakotten

Aha okaj! Kommer nog köra på den då till o börja med! O köra med originalfläktar ett tag så kan jag byta ut dem när jag känner för det : )
Tack!
Mvh Fizzen