AMD klargör framtidsplanerna för Radeon

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Jag ar tappat suget på AMD helt...efter 9 kort hos service, med 3 olika nätagg, och alla coil whinar..Så får de vara nog...Håller mig till Geforce från och med nu..

Heads up. Mitt 670 och mitt gamla 275 coilwhinar. Fast bara när fpsen skenar (200fps+) iof.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Respektive tillverkarens prestandasiffror kanske är irrelevanta för oss, men däremot sweclockers egna litar jag på. Visst det är gamla drivers, men det är det för båda, dessutom jobbas det med nya uppdaterade tester med nya drivers.

http://www.sweclockers.com/recension/15858-nvidia-geforce-gtx...
Jag kan inte låta bli att undra hur det hade sett ut om de drog lika mycket ström

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Heads up. Mitt 670 och mitt gamla 275 coilwhinar. Fast bara när fpsen skenar (200fps+) iof.

Mitt GTX 280 coilwhinar också.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Sea Islands kommer ju, det är en utveckling av GCN som nog ingen förväntade sig att de skulle överge så snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Och drar mycket mera el. Är det samma volt Ghz versionen kör med som på vanliga versionen? Någon som vet?

Du hade inga problem i Windows 8 sedan bestämde du för att nedgradera dig och du fick problem? Verkar synnerligen konstigt.

Jag hoppas på en liten prissänkning på hela modellspannet i sommar eller i slutet av sommaren inför lanseringen av den nyare generationen som jag gissar kommer avtäckas runt Oktober/November? Samtidigt borde de verkligen ta sig i kragen och skärpa till sig när det kommer till drivrutinerna. Det skulle höja dem kvalitetsmässigt flera steg uppåt enligt mig.

Läs om och läs rätt, jag hade problem med mitt 5870 men inte med mitt 560ti 448C

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

"Sist men inte minst vill AMD klargöra att företaget fortsätter satsa på grafikkort och planerar att behålla prestandakronan, och hänvisar bland annat till modeller från partnertillverkare, såsom Asus värstingmodell ROG Ares II. Dessutom genomförs satsningar på förbättrade drivrutiner och marknadsföringskampanjer som Never Settle.

En ny arkitektur släpps först mot slutet av 2013."

haha lite roligt att detta skrevs igår, idag "släpptes" Titan, Bra jobbat amd! ni klarar detta xD

och ja jag vet att prestandakronan klarar dom av rätt bra då titan kostar 9000kr men ares kortet är väll inte direkt mycket billigare..

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Där ser man, själv hade jag varken klydd med mitt 5870 eller 560ti 448C i W8 men i W7 bestämde jag mig för att inte äga ett AMD kort på väldigt länge. Fick drivrutins krasher så ofta att jag tog för givet att det skulle hända (med massor av olika drivisar) .
Jäkligt tråkigt för 5870 levererar verkligen för det låga priset det hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp 5870 är fortfarande ett starkt kort än idag tycker jag

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Kan vi inte alla komma överens om att skriva prestandatronen ist för prestandakronan, lätt att förvirra med bäst prestanda per krona. Dagens ilandsp.. jag vet.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

haha lite roligt att detta skrevs igår, idag "släpptes" Titan, Bra jobbat amd! ni klarar detta xD

och ja jag vet att prestandakronan klarar dom av rätt bra då titan kostar 9000kr men ares kortet är väll inte direkt mycket billigare..

Mja fast ares2 är ett mer kraftfullt kort. Sen att det fungerar skit är en annan sak.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Mja fast ares2 är ett mer kraftfullt kort. Sen att det fungerar skit är en annan sak.

dubbelmackar man titan så det blir ett obrukbart kort som drar 800w idle så skulle nog det ta det ändå

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

dubbelmackar man titan så det blir ett obrukbart kort som drar 800w idle så skulle nog det ta det ändå

Jojo det är klart titanx2 är bra mycket bättre än ares, men poängen är att ares 2 är 1 kretskort 2x titan är 2 kretskort. Det är lite skevt att mäta på det viset, men det är så det fungerar om man frågar Amd.

Men att dubbelmacka titan på 1 kretskort skulle mycket väl vara möjligt då den faktiskt inte verkar dra mycket ström, det enda som står i vägen är en ofantligt stor prislapp. I princip ingen, inte ens värsta entusiaster som tvelander (tror jag) skulle köpa 2x titan på 1 kretskort eftersom priset i jämförelse mot single titan kort hade varit för högt + att du hade fått offra lite prestanda för att kunna slå ihop 2 titan kärnor på 1 kort.

Ot: Undrar hur långt ett dual-titan hade blivit.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.