Problem! Kommer inte åt DS212j efter automatisk omstart.

Permalänk
Medlem

Problem! Kommer inte åt DS212j efter automatisk omstart.

Tjena folket!
Har nu haft min NAS i hela 4,5dag (whoopwhoop) och är supernöjd. Den är nästan allt jag förväntade mig och lite till!

Nu har jag dock märkt ett väldigt störigt problem. Jag har ställt in den på strömschema med automatisk avstängning 00.00 och sen start igen vid 06.00. Det sköter den som den ska. Problemet är bara att när den startar igen, så går det inte komma åt den. Testat logga in med både mobilen, plattan och två olika datorer. Allt utan lycka.
När jag upptäckte detta igår så trodde jag först nån jävel hade tagit över den och stängt mig ute, men så var inte fallet. Det krävdes däremot att jag helt sonika drog ut sladden för omstart innan jag kom åt den igen.

Vad tror ni detta kan vara? Är det så att någon inställning kanske inte startas igen efter att den legat nere?

Tack på förhand.
MVH
Hampus

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Ja, kolla det!

Ehm, kolla vad? Förslag på vilken inställning som ev. krabbar vore välkommet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Tror du vet bättre än nån annan hur den va inställd senast den senast funkade.

Jo jag vet ju hur den var inställd. Men jag vet inte varför den inte startar om som den ska. Kollade i systemloggen och där står inget. Verkar som att den stänger av sig men inte startar upp ordentligt. När jag drar ut sladden och sen sätter i och startar igen så är allt som det ska.

Permalänk

Finns någon firmware eller liknande att uppdatera?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag hade dsm 4.0 så jag uppdaterade till 4.1 nu. Får se imorgon om det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com