MSI satsar på gamers med moderkort i G-serien

Permalänk
Avstängd

Hur är drivrutinerna för Killer nätverkskretsarna?

Måste man installera något hundra megabyte stort drivrutinspaket i .NET, med massa bloatade skinnade appar som körs i bakgrunden?

Funkar Killer nätverkskretsarna bara på Windows, eller funkar dom under andra operativ system också?

Permalänk
Skrivet av rektor:

1000 Hz pollingfrekvens suger, det väcker kerneln upp hela tiden och låter aldrig kerneln microsleepa.

Keyboard I/O borde vara event-baserat istället för polling-baserat.

Det är just det PS/2 anslutningen är. Den pollar inte, utan är interruptbaserad. Lär vara så att dessa moderkort har högre bandbredd över PS/2-kontakten för att klara av datahastigheten som krävs för att kommunicera med möss som använder 1000 avläsningar per sekund.
Läste att PS/2 bara klarar 125Hz-200Hz eller nått sådant i vanliga fall.

Blev lite fundersam själv och trodde att PS/2-anslutningen pollade. Men det gör den nog inte. Är lite luddigt skrivet tycker jag.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Zotamedu:

Så hur många gattling guns och magasin kommer de ha? Eller pyttesmå LED-fläktar överallt för det vet vi ju att gamers älskar.

Du kommer bli förvånad.

Skrivet av infexis:

Det stör mig att de fokuserar på gamers, jag tror att de använder ordet i fel sammanhang. En extrem speldator behöver inte ha bra moderkort egentligen, bara så den kan svälja bra komponenter räcker (rätt sockel, många pcie, många minnesplatser osv) vilket de flesta kan.
Däremot tycker jag att överallt där det står gamers borde det stå overclockers, för om man inte överklockar har man ingen nytta av ett sånt moderkort (ta det inte bokstavligt)

...Det kommer även du bli.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meantek:

Du kommer bli förvånad.

...Det kommer även du bli.

Om ni fått till ett rent och elegant moderkort som fokuserar mer på funktioner än färgglad plast så blir jag väldigt glad.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Meantek:

Du kommer bli förvånad.

...Det kommer även du bli.

Vit PCB med svarta komponenter tack!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Zotamedu:

Om ni fått till ett rent och elegant moderkort som fokuserar mer på funktioner än färgglad plast så blir jag väldigt glad.

Färgglad plast... Jag tror du tänker på någon annan. Kika på MPOWER, vetja, inte mycket plast där. Eller färger.

Skrivet av Überklass:

Vit PCB med svarta komponenter tack!

Jag har försökt lobba lite för det själv också... Det faller dock på att det är knepigare och dyrare att tillverka vita PCB:er. Hade det varit upp till mig hade vi haft minst tre-fyra vita modeller, men riktigt så roligt kommer vi dessvärre inte ha.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Meantek:

Färgglad plast... Jag tror du tänker på någon annan. Kika på MPOWER, vetja, inte mycket plast där. Eller färger.

Jag har försökt lobba lite för det själv också... Det faller dock på att det är knepigare och dyrare att tillverka vita PCB:er. Hade det varit upp till mig hade vi haft minst tre-fyra vita modeller, men riktigt så roligt kommer vi dessvärre inte ha.

Jag tolkar ditt inlägg som att vi kommer få se minst 1 modell dock Riiiight?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||