Permalänk
Medlem

P4+gt8800+120mm radd=smart?

hej

jag undrar hur bra vattenkylning det behövs för att kyla et p4 @3,4ghz och ett gt8800, tror ni det räcker med en 120mm radd? ska kolla på film och spela lite lätta spel på den, cs+sega/net spel

vad tycker ni om iden?

Permalänk
Medlem

Både P4:an och 8800 går bra varmt, så jag skulle inte rekommendera detta. En 120mm per komponent kanske skulle fungera dock?

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deaflong:

Både P4:an och 8800 går bra varmt, så jag skulle inte rekommendera detta. En 120mm per komponent kanske skulle fungera dock?

hmm ja, rätt varma blir dem och P4 är inget att leka med
får nog köra med stockkylning och låta dem svettas ihjäl i ett htpc chassi

Permalänk

240+res eller 120+120+res kommer räcka jättebra.

kör 2500k + 7870 på 120+ 160 + 240 + res och radiatorerna blir inte ens varma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hej

jag undrar hur bra vattenkylning det behövs för att kyla et p4 @3,4ghz och ett gt8800, tror ni det räcker med en 120mm radd? ska kolla på film och spela lite lätta spel på den, cs+sega/net spel

vad tycker ni om iden?

Är processorn en Prescott?
I så fall är det kört.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

240+res eller 120+120+res kommer räcka jättebra.

kör 2500k + 7870 på 120+ 160 + 240 + res och radiatorerna blir inte ens varma.

men glöm inte att de nyare komponenterna har högre tillverkningsgrad... ett hd7870 ger knappast nåt värme...

Skrivet av Tancoll:

Är processorn en Prescott?
I så fall är det kört.

betyder Prescott 2m något till dej?
fortfarande kört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

men glöm inte att de nyare komponenterna har högre tillverkningsgrad... ett hd7870 ger knappast nåt värme...

betyder Prescott 2m något till dej?
fortfarande kört

Mer eller mindre ja.
Den fungerade utmärkt som element vintertid då den utvecklar extremt mycket värme.

Jag har en 120 rad liggandes och skräpar, vet inte vart och är inte hemma igen förens 6e mars.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hej

jag undrar hur bra vattenkylning det behövs för att kyla et p4 @3,4ghz och ett gt8800, tror ni det räcker med en 120mm radd? ska kolla på film och spela lite lätta spel på den, cs+sega/net spel

vad tycker ni om iden?

prova kan du göra iallafall om du har grejerna tillgängliga inte värt och köpa vattenkylning för de delarna...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

men glöm inte att de nyare komponenterna har högre tillverkningsgrad... ett hd7870 ger knappast nåt värme...

kortet blir väldigt varmt när det klockas till 1.3ghz och cpun likaså klockad till 4.5ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

prova kan du göra iallafall om du har grejerna tillgängliga inte värt och köpa vattenkylning för de delarna...

hmm jag har allt förutom 120mm rad

Skrivet av Mickesven:

kortet blir väldigt varmt när det klockas till 1.3ghz och cpun likaså klockad till 4.5ghz

ja det kan jag tänka mej

Skrivet av Tancoll:

Mer eller mindre ja.
Den fungerade utmärkt som element vintertid då den utvecklar extremt mycket värme.

Jag har en 120 rad liggandes och skräpar, vet inte vart och är inte hemma igen förens 6e mars.

hmm inget bra helt enkelt

en till element skulle inte skada

vadå får jag den ^^