Permalänk

Heej behöver HJÄLP

Heej jag undrar im man kan updatera en hp pavilion p6 2065-sc dator lite granna.
Typ grafik,ram,och sånt.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Emilyouknow99:

Heej jag undrar hur man blir admin på en skoldator. Skulle vara väldigt tacksam för svar:)

Skickades från m.sweclockers.com

Be nätverksadministratören ge dig adminrättigheter?

Hela poängen med rättighetssystemet är ju för att random folk inte ska kunna göra som dom vill, och definitivt inte ge sig själva större befogenheter. Be snällt, eller rätta dig i ledet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Be ansvarig person om lov?

Då jag antar att det här inte är skolrelaterat, sköt skolan istället

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Önskar igentligen inte att min skola hade gett alla elever admin rättigheter, man fokuserar löjligt dåligt på skolarbetet då

Vänta tills du är hemma för att spela Tro mig det är lätt att fastna i spelandet under skoltid

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Emilyouknow99:

Heej jag undrar hur man blir admin på en skoldator. Skulle vara väldigt tacksam för svar:)

Skickades från m.sweclockers.com

SweClockers kommer inte att hjälpa dig att olovligt skaffa dig administratörsrättigheter, det vore intrång och olagligt.

Beklagar, fråga din IT ansvarige istället.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag vet hur man gör,jag kunde berätta,jag sitter i samma sits,men, jag gör ändå inte det. Det är moraliskt fel. Skit i det. Om du har ett viktigt ärende så vågar du fråga en ansvarig om lov.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag gick gymnasiet och vår klass fick administratörsrättigheter för något program dröjde det inte länge innan det ballade ur. Tänka sig vad mycket pranks man kan göra på andra i nätverket med endast kommandotolken...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Sedan kan vi börja med att vettig information. Typ, vad det är för operativsystem.
Det skiljer sig tämligen mycket mellan Linux distar, OS X, Windows XP och Windows 7.

Men som flertalet har skrivit. Fokusera på skolarbetet istället.

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Wat, skoldator när du går i 7an?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Wat, skoldator när du går i 7an?

Där jag går har 6orna skoldator, så det är nog ganska normalt.

Permalänk
Medlem

En del skolor anser att man ska vara admin eftersom man själv ska ta helt ansvar för datorn och vara fri. Andra tycker inte det eftersom de endast ska vara dedikerade för skolarbete och att man inte ska kunna installera program som stör det och plus slippa att elever går utan dator pga. virus eller lek förstört.

Ni på skolan får antingen övertyga att det är bättre om ni är administratörer och trycka på fördelarna och hitta bra motargument mot att deras val att ni endast är "användare". En lösning är att köra program som inte behöver installeras och har portabla versioner.

Sedan kan man ju alltid skriva över lösenordet på adminkontot på datorn och utnyttja sårbarheter i Windows för att bli administratör. Men sådant tycker inte jag ni ska hålla på med.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Nu börjar folk ge tips trots att jag tidigare sagt ifrån, vi ger inte sådana råd på SweClockers. Intrång är brottsligt, vi följer lagen här.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers