Permalänk
Medlem

Elite 430 + Hyper 212 EVO?

Hej skulle montera min Hyper 212 EVO i mitt elite 430 men back fästings plattan som kom med kylaren passa inte^^
Även om jag tog ur mobo så tog det i..

Så nu undra jag om någon här har just detta chassi med kylare och hur det gick för dem?

Har gjort en felanmälan på kylaren efter pratat med kundtjänst på Inet.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Jag kör denna combon. Funkar hur bra som helst,
Har du monterat allt korrekt?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Jag kör denna combon. Funkar hur bra som helst,
Har du monterat allt korrekt?

Ja gjorde allting enligt manual men bakplåten tog i själva chassi plåt..

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Hej skulle montera min Hyper 212 EVO i mitt elite 430 men back fästings plattan som kom med kylaren passa inte^^
Även om jag tog ur mobo så tog det i..

Så nu undra jag om någon här har just detta chassi med kylare och hur det gick för dem?

Har gjort en felanmälan på kylaren efter pratat med kundtjänst på Inet.

jag förstår inte hur du lyckas med det? moderkortet sitter ju med samma avstånd från backplaten i alla chassin?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

jag förstår inte hur du lyckas med det? moderkortet sitter ju med samma avstånd från backplaten i alla chassin?

Bakplåten i chassit tog i den lilla monterings plåten ...

Förstår inte heller^^

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Bakplåten i chassit tog i den lilla monterings plåten ...

Förstår inte heller^^

youredoingitwrong.jpg?

Den backplaten är ju inte så jättetjock, borde gå tycker jag. I värsta fall får du väl ta till dremeln, du har ju endå en dörr på baksidan av datorn så det gör ju inget om du kapar bort lite plåt

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

youredoingitwrong.jpg?

Den backplaten är ju inte så jättetjock, borde gå tycker jag. I värsta fall får du väl ta till dremeln, du har ju endå en dörr på baksidan av datorn så det gör ju inget om du kapar bort lite plåt

Mjee vill inte kapa något..

gick inte alls..för mig iaf..

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Lägg gärna upp bilder på monteringen så kan man se lättare.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Du har inte glömt distanserna till moderkortet?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Du har inte glömt distanserna till moderkortet?

Nej har inte glömt distanser då Inet har byggt datorn till mig i julas.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Hej jag samma som du! och jag vet vad du menar hadde precis samma problem!
tog en tång och böjde ut skiten på baksida några milimeter funkar perfekt!

provade att modda själva fästet först men funkade inget vidare.. så ta en poligrip och ta ta tag i kanten på baksida och böj ut skiten lite !

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeedy:

Hej jag samma som du! och jag vet vad du menar hadde precis samma problem!
tog en tång och böjde ut skiten på baksida några milimeter funkar perfekt!

provade att modda själva fästet först men funkade inget vidare.. så ta en poligrip och ta ta tag i kanten på baksida och böj ut skiten lite !

aa Okej förstod nu att jag fick antingen gör så eller klippa till kylare bakplåten ...

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

aa Okej förstod nu att jag fick antingen gör så eller klippa till kylare bakplåten ...

Jag försökte att klippa av dom extra som går ut lite där bakplåten börja.. dom som är för amd tro jag ..
men det var inte lätt var rädd att jag skulle böja plåten för mkt och får dålig passform.

så tänkte va fan lika bra att kröka chassit lite i stället va fan syns ju inte ett skit där bak och spelar ingen roll häller..

MEN jag plockade ut modekortet först vågade fan inte vara där och vara våldsam inann jag gort det haha

Edit: kanten i luckan på baksidan är lite väckad inåt liksom räcker met att kröka ut den lite

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

jag förstår inte hur du lyckas med det? moderkortet sitter ju med samma avstånd från backplaten i alla chassin?

ja men hålet bak på chassit hamnar olika med CPU beroendo på modekort dom sitter inte på exakt samma ställer på alla korten som jag fattar det.
Det är ju ett hål i chassit på baksidan
Och kantern runt detta hålet är liksom inåt böjda..
Det handlar om kanske 1-3 mm max och man kan få dit det men då blir det lite press på moderkortet PLUS att monterings plåten ligger i mot chassit.
där sitter det i iofs ett skydds papper eller nått men det litar jag INTE på

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeedy:

ja men hålet bak på chassit hamnar olika med CPU beroendo på modekort dom sitter inte på exakt samma ställer på alla korten som jag fattar det.
Det är ju ett hål i chassit på baksidan
Och kantern runt detta hålet är liksom inåt böjda..
Det handlar om kanske 1-3 mm max och man kan få dit det men då blir det lite press på moderkortet PLUS att monterings plåten ligger i mot chassit.
där sitter det i iofs ett skydds papper eller nått men det litar jag INTE på

Tack så hemskt mycket!
Utan dig hade jag nu redan skickat kylaren till Inet sen fått betala 250kr pga inget fel med den

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Tack så hemskt mycket!
Utan dig hade jag nu redan skickat kylaren till Inet sen fått betala 250kr pga inget fel med den

haha bara kul att hjälpa till!
Kan ju säga att jag själv stog och kliade mig i huvudet ett tag när jag byggde min dator
Tänkte: Jaha snart klar bara kylaren me ... Nehe? xD

Haha och nu när jag tittade me så har jag samma moderkort som dig )

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeedy:

haha bara kul att hjälpa till!
Kan ju säga att jag själv stog och kliade mig i huvudet ett tag när jag byggde min dator
Tänkte: Jaha snart klar bara kylaren me ... Nehe? xD

Haha och nu när jag tittade me så har jag samma moderkort som dig )

Såja då var det klart
Tack som fan igen

Visa signatur

livscoach & tänkare