EK lanserar vattenblock för Geforce GTX Titan

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Kör du fler titan i SLI (vilket många förmodligen kommer göra, känns mest som ett multiskärmskort). Så kommer du komma upp i temp limit på GPU boost ganska snabbt med referenskylarna. dessutom tror jag många som köper dessa kort oxå vill vattenkyla pga ljudnivå och estetiska skärl.

Tycker faktiskt att TITAN är nog ett av de kort som är mest värt o vattenkyla.

Sen lyckades ju faktiskt någon överklocka dem till 1750Mhz med volten låst på 1.2v.... Låg temp ger bra clock!

Många borde kanske användas lite försiktigt när det kommer till grafikkort i den här prisklassen. Jag håller dock med dig, en stor andel kommer säkert att använda vattenkylning. Stockkylningen är dock väldigt fin tycker jag.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Vissa tester har tryckt upp ljudet i 50 dB nivåer. INTE OK.
Även om jag håller med att det är väldigt bra värme nivåer för så mkt kraft.

Skrivet av HMB:

Det är snarare så att TITAN är det kort som inte behöver vatten.

#1: Originalkylaren är bra samt pumpar ut den varma luften ur chassit.
#2: Kortet avger inte mycket mer värme än HD7970GE.
#3: Det verkar som att det ej går att öka spänningen över 1,2V, samtidigt som kortet har en relativt lågt ställd max-TDP som det får komma upp till.

Edit: För er som undrar mer: http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-...

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

För att den är tillfälligt slut antagligen, lär höjas så fort de får in korten, knep för att locka kunder skulle jag tro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

För att den är tillfälligt slut antagligen, lär höjas så fort de får in korten, knep för att locka kunder skulle jag tro...

Men om man köper det så är ju avtalet slutet och då spelar det väl ingen roll om de höjer senare?

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Sen lyckades ju faktiskt någon överklocka dem till 1750Mhz med volten låst på 1.2v.... Låg temp ger bra clock!

Med LN2 då eller? Nu blir det till att börjat leta runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Kör du fler titan i SLI (vilket många förmodligen kommer göra, känns mest som ett multiskärmskort). Så kommer du komma upp i temp limit på GPU boost ganska snabbt med referenskylarna. dessutom tror jag många som köper dessa kort oxå vill vattenkyla pga ljudnivå och estetiska skärl.

Tycker faktiskt att TITAN är nog ett av de kort som är mest värt o vattenkyla.

Sen lyckades ju faktiskt någon överklocka dem till 1750Mhz med volten låst på 1.2v.... Låg temp ger bra clock!

Jag kommer fortsätta att vara skeptisk tills folk har fått tag på retailkort samt överklockat dessa själva. Med 106% powerlimit så bör man inte komma speciellt långt, oavsett temperatur på grafikkortet. Notera att kortet som har överklockat till 1750MHz har en powerlimit över 106%.

Att skaffa vattenkylning för ljudnivå är jag dock helt med på noterna om. Men just för överklockning så är jag skeptisk för tillfället.

Skrivet av sgtspiff:

Vissa tester har tryckt upp ljudet i 50 dB nivåer. INTE OK.
Även om jag håller med att det är väldigt bra värme nivåer för så mkt kraft.

Se mitt svar ovan

Edit: Förhoppningsvis går det att låsa upp kortet med KGB, men det återstår att se.

Permalänk
Medlem

Bra val att dom inte använda CSQ designen, hoppas dom dumpar den.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

För att den är tillfälligt slut antagligen, lär höjas så fort de får in korten, knep för att locka kunder skulle jag tro...

Nej, för att kortet kostar 6204kr att köpa in exkl.moms och vill man tjäna en knapp hundralapp endast kan man sälja för det.

Permalänk
Jubileumsmästare

Beställde nu.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag begriper inte varför det med den enorma prislappen, inte följer med en kompetent kylare till grafikkort som 690 och Titan. Ska det överklockas så måste man alltid vända sig till en tredjepart.

Nu har jag inte testat Titan själv, men det är ju en förbättrad variant av kylaren som sitter på GTX 690, och det är den absolut bästa stock-kylaren jag någonsin har sett! Riktigt tyst jämfört med alla tidigare motsvarande grafikkort. Dessutom är kvalitetskänslan svindlande hög och det ger bra temperaturer och ger gott om rum för överklockning på GTX 690 iaf.

Jag skulle nog vilja påstå att det är den bästa stock-kylaren någonsin på alla grafikkort som tillverkats för konsumenter på 2000-talet. Kanske tom för alla grafikkort i historien tom. Då väger jag in kylförmåga, ljudnivå, kvalitet och kompatibilitet.

Visst får du bättre med vatten, men för mig är det långt ifrån nödvändig då det endast låter lite mer är under belastning i spel, men då har man ändå hörlurar på sig så ja hör inte kylaren för fem öre. Inga problem att få upp 690 till över SLI GTX 680-hastigheter heller, utan att ha pressat mitt till max på något sätt kör jag dt i +135 MHz GPU och + 1,1 GHz på VRAM stabilt i 3Dmark11 och i de spel jag testat (BF3, DiRT Showdown och AC3).

Den lilla extra prestanda man kan få ut om man satsar på vatten istället är högst marginell och inget man borde se skillnad på i något spel. Det blir då främst för att benchmarking och då kör man väl ändå på LN2/flytande kväve istället för vatten...

Men som du säger är det subjektivt, men standardkylaren duger nog absolut till minst 90% av 690-ägare, förmodligen ännu mer men har ingen fakta eller källa på det så nöjer mig med att skriva 90%. Det är inte många procent av världens gamingdatorer som har "riktig" vattenkylning (räknar alltså inte med slutna färdiga vattenkylningssystem).

Men kul och bra att det finns vattenblock till Titan så här snabbt! Valmöjlighet för slutkonsumenten känns viktigt på dessa high-end GFX!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

- Money?

- Money, what are you doing?

- Money, STAHP!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

http://www.inet.se/produkt/5331128/block-ek-fc-titan-acetal-n...
8 pix billigare/block samt fri frakt med magiska koden. Väl värt hel vecka väntetid om det skulle vara på det viset.
Blir dock bakplattan från Ek samt bryggan för hopkoppling av 2-3-4 block när den kommer upp där.