Podcast 20: "Geforce GTX Titan och Playstation 4"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 20: "Geforce GTX Titan och Playstation 4"

Redaktionen fattar mikrofonerna och sammanfattar lanseringen av Nvidias monstergrafikkort Geforce GTX Titan. Playstation 4, Anna Book och Google Chromebook Pixel får också vara med på ett hörn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

trevligt trevligt!

Permalänk

Kunde inte passat bättre en dag som idag!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Perfekt tajmat!
Kom just hem och ska ha sportlov :3

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

nvidia till låter partenrtillvärkare att lägga till overvolting och som jag fattar det räcker det att köra evga precisionX så kan man göra det dem visar detta i videon här http://www.youtube.com/watch?v=qsuvlg8cuWA

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

Lugn nu Jonas lugn nu.

Permalänk
Avstängd

Trodde inte det skulle bli någon podcast eller fredagspanel efter ansträngningen med titan recensionen, tack!
Ska slå mig ner och lyssna om ett tag.

Permalänk

Härlig podcast med många skratt!

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt:D som vanligt är ljudet rent åt helvete i chrome, men laddar men ner så slipper man ju det. är det seriöst bara jag som har det problemet? haft det senaste 4-5ggrna. testat massor av olika versioner av chrome.

Har iaf kommit runt det, och kan njuta av podcasten nu xD

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

40 tusens miljarder , sverigedemokraterna utalande xD

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Hjälpsam

Alltid lika trevligt att lyssna på era poddar. Extra bra på fredag här, mängder att göra och inte tid att se på en panel men lyssna kan man alltid.

Bra fokus på att ha ett tungt grundämne och lite bonus surr, I like (taking notes).

Ha en god helg grabbar!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Med GeForce GTX-Titan blir AMD överkörd.

Permalänk
Medlem

Älskar introt

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Haha, bra podcast. Underbar, keep it going!:)

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Var är Podcast nummer 19? Letat men hittar inte, är jag blind eller?

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Perfekt tajmat!
Kom just hem och ska ha sportlov :3

Precis. Lite lagom med en podcast nu på lovet.
Synd bara att mitt internet är så dåligt att det tar en timma att ladda ner ljudfilen

Permalänk
Medlem

Haha "Sätt på Datorn med bara ström på i 15 minuter sätt in Sata kontakt och reset:a"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

4 st TITAN då?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Trevligt trevligt:D som vanligt är ljudet rent åt helvete i chrome, men laddar men ner så slipper man ju det. är det seriöst bara jag som har det problemet? haft det senaste 4-5ggrna. testat massor av olika versioner av chrome.

Har iaf kommit runt det, och kan njuta av podcasten nu xD

Ljudet i mitt chrome är helt perfekt, så det är nog bara du som har problem.. :S

Visa signatur

Gummiankor är mening med livet.

Permalänk
Medlem

Stora frågan är ju om PS4 stödjer cinavia eller inte för oss som använder den som multimediadator..

Permalänk

Hm... Lite upphetsande ändå att höra lite analys om PS4.

Är jag besvärlig om jag önskar volymkontroll i den där webbspelaren? Det här var första gången jag lyssnade med hörlurar, och jag upptäckte till min svåra chock att volymen änna var på full ¤#&%& kräm - sedan råkade jag dessutom sitta i Linux, där volymkontrollikonen i Cinnamon är obeskrivligt liten när man väl försöker hitta den innan trumhinnorna trillar av. (Schysst av jingelkompositören att tona in.)
... Eh, eller så kan det ju vara så att det är lite väl mycket kräm i mina hörlurar, å andra sidan. Detta kommer tjäna som argument för högtalaranläggningar i framtiden.

Permalänk
Medlem

Ang ps4, vad kostar 8 GB GDDR5 egentligen? $100 i bulk?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Härlig podcast, som vanligt

Det där mixerbordet som syns på bilden, används det verkligen vid inspelningen eller det bara random stock-photo för en proffsigare look ? Känns hyggligt overkill, hehe

Permalänk
Medlem

Det här med 8 kärnor i ps4:an är ju ett stort framsteg för oss pc-spelare med tanke på att väldigt få spel är optimerade för fler trådar som det ser ut idag, trots att alla har haft flera kärnor i väldigt många år nu. Så jag håller med om att detta är en bra nyhet även om man inte är ute efter en ps4 själv.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Härlig podcast

Permalänk
Medlem

underbar pod på tal om 8800GTX så var ljudnivån inget problem, iallafall inte efter 1 vecka då jag kasserade garantin genom att skruva av hela plast höljet och satte en 80mm fläkt på kylflänsarna

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Anna Book är ju härlig hon verkar så genuint snäll och mysig. Jag tycker podcasten kunde handlat lite mer om Anna Book och lite mindre om Geforce Titan.:)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Slagt:

underbar pod på tal om 8800GTX så var ljudnivån inget problem, iallafall inte efter 1 vecka då jag kasserade garantin genom att skruva av hela plast höljet och satte en 80mm fläkt på kylflänsarna

Det är jag som blandar ihop modellerna. 8800GTX var, precis som du säger, inte så farligt ljudmässigt utan kortet jag syftade på var 7800GTX 512 MB.

Bytte nog grafikkort någon gång i veckan under den perioden så det blir lätt rörigt i huvudet när man ska komma ihåg specifika modeller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gunmoses:

Anna Book är ju härlig hon verkar så genuint snäll och mysig. Jag tycker podcasten kunde handlat lite mer om Anna Book och lite mindre om Geforce Titan.:)

I approve of this! Schlagerclockers!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det är jag som blandar ihop modellerna. 8800GTX var, precis som du säger, inte så farligt ljudmässigt utan kortet jag syftade på var 7800GTX 512 MB.

Bytte nog grafikkort någon gång i veckan under den perioden så det blir lätt rörigt i huvudet när man ska komma ihåg specifika modeller.

Har missat att du har skrivigt

haha jo kan tänka mig det, men 8800GTX lät ändå för högt och blev extremt varmt och inte hjälpte det när man hade installerat Rivatuner
När man lirade titlar som Crysis och Bioshock lät det rent ut sagt förjäkligt, det var därför jag skruvade av hela plasthöljet och satte dit en 80mm fläkt.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB