Permalänk

Dags att underhålla min vattenkylning nu?

Hej, har haft datorn i drygt ett år nu utan att underhållit vattenkylningen. I min res tycker jag det ser ut som nivån på vätska sjunkit lite, måste väl vara luft som åkt ut. Sen så undrar jag nu om jag måste tömma systemet för att göra lite rent och fylla på med ny vätska?

Har min res ovanför pumpen i ett 800d. Hur gör jag lättast för att tömma? Har ingen så kallad v-anslutning för att tömma

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Innan du tömer kanske du bör inhadla lämplig V eller T ansluting och en bit slang, och så passar du på att montera det när systemet är tömt.

Är ingen direkt bråska att underhålla, men sant byte av vatten är rekomenderat efter ca 1 år.

Att tömma kan vara lite slabbit utan T anslutningen.

Stäng av datorn helt, skydda komponenter lite, ha nån liten hink under, och lossa lämpligaste slang, du kan behöva köra enbart pumpen lite.
Och ta det lungt och försiktigt, slangar som plötsligt lossnar och sprutar vatten överallt är inte roligt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Gör rent och fyll på med destillerat vatten.