Permalänk
Medlem

3-pin till H80i och Link

Hej!

Jag köpte in en H80i och uppgraderade från stockkylare för att få ned ljudnivån och få lite effektivare kylning. Tyvärr fick jag erfara att det enligt min åsikt låter betydligt mer än förut och inte är lika tyst som jag hade förväntat mig.

Jag läste mig till att en del av ljudet som små knackningar(?) berodde på firmware men att fixen för detta har dragits tillbaka för att den skapade andra problem. Sedan ger även fläktarna lite väl mycket ljud omkring sig och ett irriterande högfrekvent ljud.

P.g.a. detta har jag börjat spekulera i ett inköp av nya fläktar. Fick tipset av min klasskompis som körde dessa fläktar http://www.inet.se/produkt/5321907/cougar-vortex-cf-v12s som enligt honom näst intill är ljudlösa och var väldigt nöjda med dem. Jag är ju dock lite kontrollfreak av mig och skulle gärna viilja koppla dem till Link och kunna styra dem där ifrån. Då blir min fråga om det fungerar att göra så eller om de inte går att kontrollera. Eller om det blir värt att lägga på de extra pengarna för den pwm-styrda sorten?

Kom gärna med förslag på andra fläktar som är tysta och flyttar mycket luft.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag har samma fläktar som din kompis tycker att du ska ta och man kan styra dom i corsair link gör det med mina jag tycker att dom är ganska bra.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

jag har samma fläktar som din kompis tycker att du ska ta och man kan styra dom i corsair link gör det med mina jag tycker att dom är ganska bra.

Så det funkar alltså utan problem att styra dem utan problem via Link även om de inte är pwn-styrda?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Guavana:

Så det funkar alltså utan problem att styra dem utan problem via Link även om de inte är pwn-styrda?

för mig har det inte varit några problem

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

för mig har det inte varit några problem

Ok, blir nog två sådana på den i så fall. Tack för snabbt svar. Hur är det med de små knackningarna för dig, har du sådana?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Guavana:

Ok, blir nog två sådana på den i så fall. Tack för snabbt svar. Hur är det med de små knackningarna för dig, har du sådana?

jag har inga knackningar, men jag kör performance och det var på quiet man fick det. och jag tror det var med stock fläktarna som man får knackningarna.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

jag har inga knackningar, men jag kör performance och det var på quiet man fick det. och jag tror det var med stock fläktarna som man får knackningarna.

Ok, det är mycket möjligt det är så. Låter som troligt, kör mina på custom på lägsta möjliga och då låter det väldigt mycket fortfarande. Aldrig tänkt på att knackningarna försvinner när man kör performance. Men när du nämner det.

Visa signatur

Citera för svar!