Geforce GTX Titan överklockas till 1 750 MHz – slår prestandarekord

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som "klarar den crysis" är inte välkommet längre. Vi ser hårt på misskötande i nyhetstrådar. Uppför er och försök hålla en trevlig diskussion istället.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt själv fram emot en titan, jag kör själv på 1080 och 120hz, så en titan borde va mer än tillräckligt för mig, få se sen efter sommar kanske man skaffar fler skärmar, och en andra titan...tråkigt att 2560x1600 upplösning inte tål 120hz..:( Dumma dvi kabel:/
men aja,

En fråga dock, man kan inte köra 120hz på 2 skärmar ifall man skaffar en titan med 2 skärmar va? Täntke spela på en o youtuba eller något på andra :3

Har Titan 2 Dual link uttag?

Permalänk
Skrivet av ari86:

går inte och jämföra bil med grafikkort, bilar håller 5- 50 år beroende på skötsel och samlarvärde om det är en sportbil. men grafikkort ersätts hela tiden, redan nästa år lär det komma nåt som är 2x snabbare än titan. men men, har man obegränsad med resurser och vill ha det absolut bästa, lär det vara värd vartenda krona.

De flesta bilarna ersätts ju av nya bättre modeller hela tiden också. Precis som med grafikkort så blir ju en speciell modell ett hobby-projekt för att det tilltalar dig på ett eller annat sätt, inte nödvändigtvis pga värdet, prestandan eller för att du använder den varje dag. Folk kan lägga ner lika mycket pengar på en Volvo 240 som vissa andra lägger på en Porsche 911. Det handlar ju då dessutom oftast om bilar som inte används mer än några varma sommardagar om året, inte direkt pendlarbilar.

Titan är ju ett unikt kort på flera sätt, det första av sitt slag skulle jag vela påstå. Inte direkt ännu en Geforce-serie som ersätter en äldre, utan snarare ett häftigt experiment för sig. Är man entusiast så är det en riktigt häftig grej som absolut kan vara värt pengarna, samtidigt som det faktiskt är väldigt kraftfullt och mångsidigt jämfört med de traditionella grafikkorten, vilket lär visa sig mer med bättre drivrutiner det närmaste året.

Jag har själv väldigt svårt för att sälja många av mina grafikkort, särskilt bjässar och de som har fått genomgå mycket modding. Så det har blivit något utav en samling, och det ska bli riktigt nice att få se en Titan där snart också

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Man kan ju även se det som så:
- Köper man ett HD 7970 / GTX 680 för 3000-4000:- nu så lär det vara värt betydligt mindre om ska sälja det om ett år.
- Köper man ett GTX Titan så kommer det att gå att sälja för nästan samma pris igen om ett år, då det fortfarande antagligen kommer att vara det starkaste singel-GPU kortet på marknaden.
(Nej, såvida de inte bygger GTX 780 på samma krets som GTX Titan så tror jag inte att GTX 780 kommer vara starkare än GTX Titan.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Man kan ju även se det som så:
- Köper man ett HD 7970 / GTX 680 för 3000-4000:- nu så lär det vara värt betydligt mindre om ska sälja det om ett år.
- Köper man ett GTX Titan så kommer det att gå att sälja för nästan samma pris igen om ett år, då det fortfarande antagligen kommer att vara det starkaste singel-GPU kortet på marknaden.
(Nej, såvida de inte bygger GTX 780 på samma krets som GTX Titan så tror jag inte att GTX 780 kommer vara starkare än GTX Titan.)

Det beror ju helt på hur nästa gen presterar. Presterar 780/8970 som ett Titan så blir dom ju värda ungefär lika mycket, ca 4-5k. att sälja ett 680 för runt 1500-2k lär nog inte vara några problem, så både korten har nog förlorat halv värdet om ett år.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Kan inte mer än att hålla med till 100 %
Jag kommer nog troligtvis att köpa 3x och vattenkyla alla 3 dock inte just nu, kanske om, 1 månad eller något.

Men fy fan dom måste ju köra test på Asrock extreme 11 med 4x 16x PCI 3.0 alla går 16x i 4-WAY SLI med en 3970x på 6Ghz eller något.

Fan dom 3DMark poängen är inte att leka med.

Fast 3970x har ju bara 40 pci-e lanes, har det moderkortet något chip med extra lanes?

Edit: Kollade igenom kortet och visst fanns där chip med extra lanes totalt 72st så det blir massa över till andra kort oxå. Nu blev jag sugen själv på Titan men jag ska försöka hålla ut med mina 680's till Maxwell..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tänker då inte låta mina ligga i lådan och samla damm *lol* men det är ju självklart din egen värdering vad som är viktigast at lägga sin förvärvade slantar på... Snart kommer gänget som ska fördömma oss som köper den här profukten med sina argument hur mycket billigare det blir at få mer prestanda per kort genom att handla AMD och förklara oss för idioter... Men om vi är sånna idioter hur kommer det sig at vi har möjlighet at välja att köpa Titan i så fall? Alla vi lever nog inte på fru fortunas välvilja...... Det är dyrt, och en utveckling jag inte gillar, men det är et val jag tar för att jag kan göra det, hadde jag andra intressen som var mer värd, som att samla volvoar eller nåt, då skulle jag göra det, men nu gillar jag att ha riktigt onödigt kraftiga grafikkort och spela, klocka, folda, och titta på Big Bang Theory i en jävla fart så vatnet kokar i reservoaren. *muhahahaha* Jag skippar Apple bland annat för att en designermaskin skulle aldrig låta mig odla sånna intressen. Och satan i gatan vilken fart metro ui får med ett Titan *hahaha* För det är det många folk tror grafikkort handlar om, att animeringar i windows och hur snabbt webläsaren renderar kod så innehållet från nätet kommer i rutan... De bästa kommentarerna fick jag när jag hadde uv ljus som lös upp slangarna... Wow är det radioaktivitet i datorn, då är det nog en snabb dator.. Då svarar man JA den gör 100 m på 6 blank. Seriöst så gör nog min dator 60+ fps i alt som finns redan, men min skärm gör inte det...... osis... undrar hur många 60+ förespråkare som egentligen har skärmar som kan visa högre fps ... Säkert en del, men resten lurar sig ju..

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Skuggan74:

Fast 3970x har ju bara 40 pci-e lanes, har det moderkortet något chip med extra lanes?

Edit: Kollade igenom kortet och visst fanns där chip med extra lanes totalt 72st så det blir massa över till andra kort oxå. Nu blev jag sugen själv på Titan men jag ska försöka hålla ut med mina 680's till Maxwell..

Skickades från m.sweclockers.com

Asrock Extreme 11 med vatten kylning 3x Titan och imba RAID kort då snackar vi

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Beror väl på. Men jag frågade bara vad som motiverar en människa att lägga ner så mycket pengar på datordelar som oftast inte håller mer än två generationer

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår du vad hobby betyder? Kika runt lite och se hur mycket folk lägger på sina hobbies.

Skrivet av ari86:

går inte och jämföra bil med grafikkort, bilar håller 5- 50 år beroende på skötsel och samlarvärde om det är en sportbil. men grafikkort ersätts hela tiden, redan nästa år lär det komma nåt som är 2x snabbare än titan. men men, har man obegränsad med resurser och vill ha det absolut bästa, lär det vara värd vartenda krona.

Det går självklart att jämföra med bilar med datorer, folk meckar med sina bilar och uppgraderar dem över vintern, på sommaren tar de ut och rastar dem. Om du inte tror mig så gå in på www.zatzy.com och läs lite i projektdelen av forumet. I de flesta fall så är det en konstant pågående process.

Vore skönt och slippa alla småpojkar som ifrågasätter varför folk spenderar pengar på sina hobbies. Kikar man på t.ex. xtremesystems.org och liknande sidor så håller folk inte alls på så här. Det enda jag kommer på som det kan vara är jantelagen. Personligen tycker jag moderatorerna borde göra något åt detta. Börjar bli riktigt irriterande att läsa sånt här skit i nästan varje tråd där folk diskuterar "onödigt snabba" grafikkort etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Förstår du vad hobby betyder? Kika runt lite och se hur mycket folk lägger på sina hobbies.

Det går självklart att jämföra med bilar med datorer, folk meckar med sina bilar och uppgraderar dem över vintern, på sommaren tar de ut och rastar dem. Om du inte tror mig så gå in på www.zatzy.com och läs lite i projektdelen av forumet. I de flesta fall så är det en konstant pågående process.

Vore skönt och slippa alla småpojkar som ifrågasätter varför folk spenderar pengar på sina hobbies. Kikar man på t.ex. xtremesystems.org och liknande sidor så håller folk inte alls på så här. Det enda jag kommer på som det kan vara är jantelagen. Personligen tycker jag moderatorerna borde göra något åt detta. Börjar bli riktigt irriterande att läsa sånt här skit i nästan varje tråd där folk diskuterar "onödigt snabba" grafikkort etc.

Sen när blev jag en liten småpojke...Jag är 23 år!
Du attackerar mig helt utan orsak. JAG STÄLLDE EN HELT VANLIG FRÅGA FÖR ATT JAG ÄR NYFIKEN PÅ HUR FOLK TÄNKER!

Tro mig hade jag haft någon vän som lägger ner 130 000 för att montera en ny kompressor på sin jädra opel eller volvo så hade jag frågat varför och hur han motiverar det! Kvittar om det så är en hobby eller inte så....Det är inte lite pengar vid snackar om här! det är alltså 27 000kr för tre stycken grafikkort och sen så sitter folk i samma forum och gnäller över MS och andra problem som uppstår! Det är ju uppenbarligen enligt SweC och andra sidor att inte ens ett monsterkort som Titan är befriat från problem som uppstår av multi-GPU lösning!

Här skall du få ett exempel som tillochmed du borde förstå!

"Hur motiverar ni ett köp av ett grafikkort för 9099kr "
Svar 1: Jag håller på med mycket beräkningar och har inte lust/råd att köpa 3 st Tesla k20X
Svar 2: Jag vill ha det senaste och bästa som finns tillgänglig bara för att jag kan!
Svar 3: Jag har suttit på mitt gtx260 sålänge och sparat ihop en del pengar och nu kom det ett grafikkort som jag verkligen vill ha!

Det är tre jävla svar på en fråga som var helt och hållet harmlös fram tills att du la dig i!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Sen när blev jag en liten småpojke...Jag är 23 år!
Du attackerar mig helt utan orsak. JAG STÄLLDE EN HELT VANLIG FRÅGA FÖR ATT JAG ÄR NYFIKEN PÅ HUR FOLK TÄNKER!

Tro mig hade jag haft någon vän som lägger ner 130 000 för att montera en ny kompressor på sin jädra opel eller volvo så hade jag frågat varför och hur han motiverar det! Kvittar om det så är en hobby eller inte så....Det är inte lite pengar vid snackar om här! det är alltså 27 000kr för tre stycken grafikkort och sen så sitter folk i samma forum och gnäller över MS och andra problem som uppstår! Det är ju uppenbarligen enligt SweC och andra sidor att inte ens ett monsterkort som Titan är befriat från problem som uppstår av multi-GPU lösning!

Här skall du få ett exempel som tillochmed du borde förstå!

"Hur motiverar ni ett köp av ett grafikkort för 9099kr "
Svar 1: Jag håller på med mycket beräkningar och har inte lust/råd att köpa 3 st Tesla k20X
Svar 2: Jag vill ha det senaste och bästa som finns tillgänglig bara för att jag kan!
Svar 3: Jag har suttit på mitt gtx260 sålänge och sparat ihop en del pengar och nu kom det ett grafikkort som jag verkligen vill ha!

Det är tre jävla svar på en fråga som var helt och hållet harmlös fram tills att du la dig i!

Din harmlösa dryga fråga poppar upp flertalet gånger i nästan varje tråd som handlar om entusiastdelar. Förstå att detta är ett ENTUSIASTFORUM och att folk faktiskt vill lägga sina ihoparbetade pengar på "dyra" datorkomponenter. Din fråga är nästan lika idiotisk som att fråga varför folk överklockar sina datorer på detta forum (ja det finns folk som frågar det här).

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Din harmlösa dryga fråga poppar upp flertalet gånger i nästan varje tråd som handlar om entusiastdelar. Förstå att detta är ett ENTUSIASTFORUM och att folk faktiskt vill lägga sina ihoparbetade pengar på "dyra" datorkomponenter. Din fråga är nästan lika idiotisk som att fråga varför folk överklockar sina datorer på detta forum (ja det finns folk som frågar det här).

Det rättfärdigar väl inte dig att attackera mig hejvilt. Sist jag kollade så så bröt jag inte mot några regler när jag ställde min fråga! Så jag fattar inte varför du är så dryg mot mig?

visst jag kan förstå att folk vill lägga sina surt ihoptjänade engar på något grymt och coolt det förstår jag... Jag själv köpte mitt 7970 på lanseringsdagen. Men jag hade aldrig gjort utan en motivering till köpet och min jävla motivering var att jag hade suttit på ett surt gammalt NVIDIA 7950 och sedan ett 460 512MB. Och hade jag fått frågan om varför jag valde att lägga ut 6000 på ett nytt grafikkort så hade jag svarat personer med en bra ton!

Förlåt mig om jag har trätt över någon osynlig gräns och försämrat din psykiska hälsa med min "Dryga" fråga!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Det rättfärdigar väl inte dig att attackera mig hejvilt. Sist jag kollade så så bröt jag inte mot några regler när jag ställde min fråga! Så jag fattar inte varför du är så dryg mot mig?

visst jag kan förstå att folk vill lägga sina surt ihoptjänade engar på något grymt och coolt det förstår jag... Jag själv köpte mitt 7970 på lanseringsdagen. Men jag hade aldrig gjort utan en motivering till köpet och min jävla motivering var att jag hade suttit på ett surt gammalt NVIDIA 7950 och sedan ett 460 512MB. Och hade jag fått frågan om varför jag valde att lägga ut 6000 på ett nytt grafikkort så hade jag svarat personer med en bra ton!

Förlåt mig om jag har trätt över någon osynlig gräns och försämrat din psykiska hälsa med min "Dryga" fråga!

1:
Gå in i följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1190051-gtx-tita... .

2:
Observera vad som händer med tråden efter Sebbaaans inlägg.

3:
Fråga dig själv om du tror att TS uppskattar Sebbaans inlägg.

Händer samma sak i nästan varje liknande tråd.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HMB:

1:
Gå in i följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1190051-gtx-tita... .

2:
Observera vad som händer med tråden efter Sebbaaans inlägg.

3:
Fråga dig själv om du tror att TS uppskattar Sebbaans inlägg.

Händer samma sak i nästan varje liknande tråd.

Exakt i den tråden jag skrev och jag bemötte hans tråd med köp kanske PCI 3.0 Moderkort och köp vettig kylare klocka den till 4.8Ghz och köp 2x Titan med mellan rum och bra ventilerat chassi.
Jag skriver bara vad han BORDE göra för att det ska fungera bra, det är ingen mening med att som du säger fråga sätta VARFÖR ska du köpa det onödigt blabla.
Blev lite OT men asså om man vill fråga någon kan man ju skicka PM.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Håller med, vad nån vill göra eller köpa är upp till var och en. Och råd kan man ge ifall nån frågar efter det utan att behöva bry sig om varför nån vill skaffa X eller antal Y.

Själv kommer jag nog inte skaffa ett pgr priset kontra siffrorna jag såg, hoppades på mer helt enkelt... men har inte avfärdat det helt dock inväntar med spänning på siffror av folk med vattenskylning vilket jag själv sitter med.

så se till att posta dem så fort ni kan !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

går inte och jämföra bil med grafikkort, bilar håller 5- 50 år beroende på skötsel och samlarvärde om det är en sportbil. men grafikkort ersätts hela tiden, redan nästa år lär det komma nåt som är 2x snabbare än titan. men men, har man obegränsad med resurser och vill ha det absolut bästa, lär det vara värd vartenda krona.

Fast en bil för 100.000 som håller tio år eller ett grafikkort som håller 1 år för 10.000? Jag ser ärligt talat inte problemet med det. Sedan så är det förstår kraftigt underdrivna priser ("bara" 100.000) för bilar som också kräver mycket mer skötsel och service och Titan kommer troligen hålla betydligt längre än nästa år men det är beside the point.

Viktiga frågan handlar om vad man själv tycker är viktigt, roligt et c.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4770k @~4.3Ghz GPU: Zotac GTX 970 SLi Nättagg:Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Define R4 SSD: Intel SSD 520 240gb RAM: 4xCorsair XMS3 1600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Frågan är ju då, för att starta ett litet krig säkerligen, vilken är bäsT? AMDs för 14.000 eller nvidias för 9200?! Diskutera

Varför ge 14000:- för det när man bara behöver ge 10995:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1619602

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Varför ge 14000:- för det när man bara behöver ge 10995:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1619602

För att du vill köpa sådanna här saker från en butik som är hyfsat välkänd och du kan lita på ifall det blir strul med leverans eller garantiärenden???

Budget butiken har endast 16 omdömmen på prisjakt att jämnföra med komplett/inet mflera som alla har 2000+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petaflux:

Man hoppas ju att alla hans resultat inte är fusk, som verkar vara fallet med det mesta nu för tiden.

Allt från dopade idrottsstjärnor, till falska youtubeklipp och photoshoppande naturfotografer.

Det skulle vara väldigt tråkigt.

Varför tror du det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petaflux:

Man hoppas ju att alla hans resultat inte är fusk, som verkar vara fallet med det mesta nu för tiden.

Allt från dopade idrottsstjärnor, till falska youtubeklipp och photoshoppande naturfotografer.

Det skulle vara väldigt tråkigt.

Har du smittats av allt mediasnack om fusk inom sporten som har varit på tapeten i dagarna?

Nu är det teknik!

All form av fusk, genomskådas på bara några timmar!

Så det tänket kan du släppa helt.

Visst har det förkommit fusk inom Överklockning, men som sagt, fakta springer ikapp Plus att fuskaren får en #dumstrut# som sitter på hela livet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petaflux:

För att han har vunnit allt ganska länge?

Det börjar lukta reklam.

Att han får betalt för uppmärksamheten han skapar för produkterna och att resultaten inte nödvändigtvis är riktiga.

Men det finns ju folk som tror att man kan vinna Mr Olympia i bodybuilding utan doping så många ifrågasätter nog inte Kingpins resultat heller.

Skrivet av Petaflux:

Jag respekterar din åsikt men jag håller inte med.

Jag har också varit övertygad om att fotbollsmatcher och pokersajter är riggade, något som jag har fått mycket flames för men jag står för mina åsikter.

Det brukar ofta visa sig att jag har rätt men då har det oftast förflutit så lång tid att det inte är intressant längre.

Nåja, tro på det här om du vill.

Gillar du konspirations teorier?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

De som tänkt storhandla och kyla med vatten rekommenderas ju att vänta tills det endera finns en fix för låsningen vid 106% alternativt upplåsta att få tag i, bara onödigt att slänga ut massa deg nu vid lansering och få ett kort man inte kan klocka ordentligt...

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Justbecause:

Själv tänker jag köpa 5st, 3xSLi och ett för endast fysiken och kyla dem med flytande kväve, sen ha ett liggandes som samlarobjekt ouppackat

Skrivet av tvelander:

Fattar inte din mening med ditt inlägg...

Jag tycker att hans namn sammanfattar ganska bra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

För att du vill köpa sådanna här saker från en butik som är hyfsat välkänd och du kan lita på ifall det blir strul med leverans eller garantiärenden???

Budget butiken har endast 16 omdömmen på prisjakt att jämnföra med komplett/inet mflera som alla har 2000+.

Så en "större välkänd" butik skulle vara bättre menar du?! Komplett är ju ganska kända och stora och de har blåst mig i garantiärenden 2ggr och jag är inte ensam, räcker med att googla lite så hittar du många fler som haft problem med dem.
Personligen så föredrar jag iofs att gynna mina lokala handlare, lite dyrare men personlig service och enkelt vid garantiärenden och bidrar till att de vill finnas kvar, det de inte har tar de hem på 2 dagar ifall jag säger till

Skrivet av Izlandi:

Fast en bil för 100.000 som håller tio år eller ett grafikkort som håller 1 år för 10.000? Jag ser ärligt talat inte problemet med det. Sedan så är det förstår kraftigt underdrivna priser ("bara" 100.000) för bilar som också kräver mycket mer skötsel och service och Titan kommer troligen hålla betydligt längre än nästa år men det är beside the point.

Viktiga frågan handlar om vad man själv tycker är viktigt, roligt et c.

Vad köper du för värdelösa bilar om de bara håller i 10 år? Då kan du inte köpt en ny och absolut inte gett 100000:- för det, du får en bil som håller i 10 år för samma peng som detta kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så en "större välkänd" butik skulle vara bättre menar du?! Komplett är ju ganska kända och stora och de har blåst mig i garantiärenden 2ggr och jag är inte ensam, räcker med att googla lite så hittar du många fler som haft problem med dem.
Personligen så föredrar jag iofs att gynna mina lokala handlare, lite dyrare men personlig service och enkelt vid garantiärenden och bidrar till att de vill finnas kvar, det de inte har tar de hem på 2 dagar ifall jag säger till

Jag förstår dock inte riktigt vart du vill komma, först rekommenderar du opålitliga skräp online butiker som säljer kortet billigare, sedan rekommenderar du lokala handlare som ofta säljer för dyrare priser än de stora mer pålitliga butikerna. Hur skall du ha det?

I regel är större välkända butiker bättre ja, iaf om du ser till statistiken och omdömmena. Komplett är sämst med 8 stjärnor i snitt medans de andra ligger på 9 och 10. Opålitliga online butiker såsom "Click OK" har 5 stjärnor vilket antyder att minst 3-5 gånger så många rent statistiskt har problem eller klagomål på dem. Den andra billiga butiken hade så få omdömmen att de lika gärna kan vara skrivna av dem själva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Jag förstår dock inte riktigt vart du vill komma, först rekommenderar du opålitliga skräp online butiker som säljer kortet billigare, sedan rekommenderar du lokala handlare som ofta säljer för dyrare priser än de stora mer pålitliga butikerna. Hur skall du ha det?

I regel är större välkända butiker bättre ja, iaf om du ser till statistiken och omdömmena. Komplett är sämst med 8 stjärnor i snitt medans de andra ligger på 9 och 10. Opålitliga online butiker såsom "Click OK" har 5 stjärnor vilket antyder att minst 3-5 gånger så många rent statistiskt har problem eller klagomål på dem. Den andra billiga butiken hade så få omdömmen att de lika gärna kan vara skrivna av dem själva.

Jag har inte rekomenderat någon butik alls, jag skrev bara "Varför ge 14000:- för det när man bara behöver ge 10995:-" och länkade till prisjakt, har inte rekomenderat dem som butik bara för det, men läser du dock omdömmena på dem så är de inte heller dåliga även om det bara är 16st, näst billigast är 11 662:-

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jag har inte rekomenderat någon butik alls, jag skrev bara "Varför ge 14000:- för det när man bara behöver ge 10995:-" och länkade till prisjakt, har inte rekomenderat dem som butik bara för det,

Nä visst, Fast vad du egentligen menade var väl: Varför ge 14000 när du kan ge 16000 och stödja din lokala datorbutik???

Du kan inte både ha kvar kakan och äta den, antingen köper man billigt från en opålitlig butik, eller dyrt från en lokal butik. Du kan inte i samma mening förespråka att köpa det till billigaste pris och sedan i nästa mening förespråka att köpa till dyraste möjliga pris bara för att stödja lokala datorbutiker? :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Nä visst, Fast vad du egentligen menade var väl: Varför ge 14000 när du kan ge 16000 och stödja din lokala datorbutik???

Du kan inte både ha kvar kakan och äta den, antingen köper man billigt från en opålitlig butik, eller dyrt från en lokal butik. Du kan inte i samma mening förespråka att köpa det till billigaste pris och sedan i nästa mening förespråka att köpa till dyraste möjliga pris bara för att stödja lokala datorbutiker? :S

Va?! Jag sa inte att du eller någon annan behöver göra som jag och handla av min lokala butik (som för övrigt håller väldigt bra priser), sen skulle jag aldrig köpa detta överprisade kort och absolut inte ett Radeon kort. Det enda jag påpekade var att den som vill köpa det inte behöver betala 14000:- då det finns att få tag på billigare, vad var det som var så förbannat svårt för dig att begripa med det?!

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!