Onda Telia, wywallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Hur använder du ditt förladdade kort när du skapar en annons här på SC?

Han pratar ju specifikt om sms-biljetter för kollektivtrafik. Att de är dyrare än att köpa ett kort som man stämplar vid varje åkning. Jag håller med om att det är konstigt. Han pratar inte om sms-köp som du tror.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Full Strike:

Är helt emot wywallet också men driver själv tjänster som innefattar sms-betalningar. Och jag kan absolut tänka mig att det vore möjligt att tvätta pengar. Bara att sätta upp en betaltjänst med maxbelopp (200kr/sms i sverige), vilket är helt kostnadsfritt. Sen är det bara att köpa ett kontantkort med svarta pengar och börja sms:a in till din helt lagliga betaltjänst och vips så har du vita pengar i ditt bolag.

Och det kan man inte göra genom att helt enkelt ha över-disk försäljning i sitt bolag?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Och det kan man inte göra genom att helt enkelt ha över-disk försäljning i sitt bolag?

Sa inte att det inte finns fler metoder att tvätta pengar. Bara att det vore möjligt och i dagsläget väldigt anonymt med SMS-betalningar. Är inte på något sätt en expert på det området

Misstänker dock att den stora anledningen är att polisen vill kunna veta vem som äger kontantkort, för att ha bättre koll på kriminella.

Permalänk
Medlem

Oavsätt ifall de förr eller senare tänker börja ta betalt för att man ska få privilegiet att köpa SMS biljetter så finns det en annan rikigt oroväckande punkt i avtalet man tackar "ja" till:

"20.2 Marknadsföring till kund
Kunden samtycker till att personuppgifter kommer att behandlas för
marknadsföringsändamål av 4T, från bolag i 4T-koncernen och från företag
som koncernen samarbetar med för sin verksamhet..."

Att facebook våldtar mitt privatliv kan jag leva med, jag kan ju trots allt avsluta mitt fb konto ifall jag vill. Facebook är inte livsnödvändig för mig den morgonen jag inser att jag glömt fylla på mitt plastkort från SL med en ny månad (något som inte går att avgöra för enns man står och ser dum ut framför busschaffören).
Att de 4 dominerande telebolagen gemensamt bildar kartell för att tvinga in oss så de kan sälja vidare data om när och var jag gjorde en bussresa är otroligt skrämmande tanke.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Hej!

Fick nyss ett medelande från telia till min mobil att de kommer stänga ner tjänster för vanliga sms-köp och att jag måste övergå till wywallet.
Tycker själv detta är väldigt dumt då vanliga sms-köp redan funkar bra av t.ex. bussbiljet osv. Sedan så är ju wywallet inte någon tjänst jag "litar" på då jag läst någonstans att det kommer vara gratis i början men sedan kommer övergå till att man måste betala varje gång man använder det.
Appen har också fått urusla betyg, 1,5 av 5 stjärnor på appstore där mer eller mindre varenda recension är negativ, det är inte bara en sak som verkar dra ner betyg, utan flera som t.ex. att man automatiskt blir låst och inte kan "säga upp" sig och att flera företag osv. inte accepterar wywallet som betalningsmedel.

Tycker telia och de andra operatörerna ska vara till förmån och vara bra för oss kunder, inte tvinga på oss saker bara för att de är bättre för dem. Poängen är ju att de ska vara bra för oss i första hand.
Surt med att jag har 20 månader kvar på min bindningtid hos telia, kommer inte tillbaks. hädanefter är det gamla hederliga kontantkort som gäller för mig.

En stor poäng som många missar med wywallet är att det ökar säkerheten enormt mot hur det är idag, det begås bedrägeri dagligen med sms-köp därför att det inte finns någon säkerhet, konsumenten har väldigt svårt att kontrolera dessa köp och till vilka företag som köpen görs hos. En så enkel sak som Pappas 10 åriga son köper en rington via sms-köp. Pappan märker först på mobilfakturan att det gjorts ett köp eller flera, självklart kan man lägga in spärrar hos operatören för att förhindra det, men ofta är skadan skedd innan man ens visste att det fanns sådana problem.

Wywallet funkar lite som paypal och man kan välja hur mycket pengar som ska dras från ens wywallet-konto, man kan koppla konto-kort eller inte, och finns det inte pengar eller om man valt att inte koppla konto-kort så går ej köp igenom. Med detta så är konsumenten medveten om vad som händer.

Men som med alla nya tekniker, funktioner och tjänster så har det sina nackdelar, men jag är övertygad om att det kommer rättas till med tiden. Alla de större aktörerna i Sverige är ju med på detta och har ju då som ansvar att se till att det funkar så smidigt som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Glöm heller inte bort att dom har rätt att sälja vidare din information, dvs bland annat vad du köper till tredje part, detta står i avtalet som man accepterar. Detta kan man dock stoppa (säger dom iaf) genom att skicka snigelpost o skriva att man ej accepterar att dom säljer ens uppgifter.

Därtill har man kostnad vid fakturering och köp, samt att om man vill flytta tillbaks pengar från sin wallet till bankkonto så tar dom hela 3% av summan.

Sen tror jag att minsta belopp på wywallet är 15SEK, och detta ger dom en hel del i ränta om varenda kund (mobilanvändare ungefär) måste ha 15SEK som bara ligger..

Meningen med lagen var ju att stoppa någon form av penningtvätt som utförs av den organiserade brottsligheten, men våra teleoperatörer tog givetvis tillfället i akt o la på en massa avgifter för att skapa en "tjänst" ingen behöver eller vill ha.

Men det finns väl redan en tråd om detta?

http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1123228...

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1169318-mar...

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1143101-wyw...

Sen kan man knalla in på följande sidor och iaf uttrycka sitt missnöje, och låt dom inte komma undan med standardsvaren "det är inte vårt fel, vi ägs av telebolagen/det är lagens fel".

https://www.facebook.com/WyWallet (Här hatas det friskt, inte en enda positiv kommentar utan alla är förbannade eller känner sig lurade)

http://wywallet.se/

http://kundo.se/org/wywallet/d/hur-resonerar-ni-kring-att-ni-...

Den sista är från "deras" forum där man helt enkelt undviker att svara på jobbiga frågor.

Känns ju sådär helt enkelt...

Ansåg denan tråd var nödvändig då jag igår (när jag skapade tråden) nyss fåt medelande från telia att de gör verklighet av allt och tar bort funktion för vanliga sms köp så att man måste använda wywallet. Jag anser att man åtminstone borde kunna välja att ha wywallet, inte bli påtvingad en tjänst som inte funkar som den borde.

Hoppas operatörerna själva inser att wywallet är skit och gör något för att förbättra det. De måste lyssna på sina användare och vara till vår tjänst för att få förtroende och ha kvar sina kunder.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

10721a;13129040]En stor poäng som många missar med wywallet är att det ökar säkerheten enormt mot hur det är idag, det begås bedrägeri dagligen med sms-köp därför att det inte finns någon säkerhet, konsumenten har väldigt svårt att kontrolera dessa köp och till vilka företag som köpen görs hos. En så enkel sak som Pappas 10 åriga son köper en rington via sms-köp. Pappan märker först på mobilfakturan att det gjorts ett köp eller flera, självklart kan man lägga in spärrar hos operatören för att förhindra det, men ofta är skadan skedd innan man ens visste att det fanns sådana problem.

Wywallet funkar lite som paypal och man kan välja hur mycket pengar som ska dras från ens wywallet-konto, man kan koppla konto-kort eller inte, och finns det inte pengar eller om man valt att inte koppla konto-kort så går ej köp igenom. Med detta så är konsumenten medveten om vad som händer.

Men som med alla nya tekniker, funktioner och tjänster så har det sina nackdelar, men jag är övertygad om att det kommer rättas till med tiden. Alla de större aktörerna i Sverige är ju med på detta och har ju då som ansvar att se till att det funkar så smidigt som möjligt.[/QUOTE]

Jag tycker fortfarande att wywallet borde vara valfritt och att det måste förbättras avsevärt innan de lanserar det fulskaligt

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Jag tycker fortfarande att wywallet borde vara valfritt och att det måste förbättras avsevärt innan de lanserar det fulskaligt

Det borde självklart ingå i abbonemangsavgiften precis som möjligheten att göra vanliga sms-köp idag gör. Då skulle de nog ha sluppit en stor del av det här upproret. Vi betalar ju redan för något som funkar och helt plötsligt tycker de att vi ska betala för samma sak en gång till. Ganska girigt. Men samtidigt bör man ej bli förvånad. Ett företags enda mål är ju att generera maximalt med pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Det här med påtvingade tjänster känns inte alls bra, finns det någon operatör som inte använder sig av WyWallet? I så fall byter jag gladeligen till den operatören.

Eftersom jag har 3 som operatör i dagsläget så blir jag automatiskt kund hos WyWallet om jag utför ett SMS-köp efter den första februari, något som stör mig något otroligt. Det som stör mig mest är att WyWallet anser sig ha rätt att sälja mina uppgifter till tredje part, om det inte var med i villkoren skulle jag kunna tänka mig att använda tjänsten men som det ser ut nu så måste jag bojkotta SMS-köp i framtiden. Detta kommer leda till att det blir mycket jobbigare att resa kollektivt om jag ska till Stockholm eller liknande, detta eftersom att jag måste köpa hela resan på SJ.se först.

Skrivet av Klumpeduns:

Det borde självklart ingå i abbonemangsavgiften precis som möjligheten att göra vanliga sms-köp idag gör. Då skulle de nog ha sluppit en stor del av det här upproret. Vi betalar ju redan för något som funkar och helt plötsligt tycker de att vi ska betala för samma sak en gång till. Ganska girigt. Men samtidigt bör man ej bli förvånad. Ett företags enda mål är ju att generera maximalt med pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr finns det inte så mycket val i frågan. Wywallet är skapat av Tre, Tele2, Telia och Telenor och är det som skall ersätta vanliga sms-köp som vi gör idag. Men detta är något som EU tvingat på Sveriges operatörer, om jag inte förstått detta fel.

Permalänk
Medlem

10721a;13129292]Tyvärr finns det inte så mycket val i frågan. Wywallet är skapat av Tre, Tele2, Telia och Telenor och är det som skall ersätta vanliga sms-köp som vi gör idag. Men detta är något som EU tvingat på Sveriges operatörer, om jag inte förstått detta fel.[/QUOTE]

Jag tvivlar på att EU har påtvingat utseendet på paragraf 20 i villkoren hos WyWallet, det är förmodligen något de själva har lagt in för personlig vinning. Som sagt, tjänsten i sig kan jag leva med men attityden de har gentemot personuppgifter är skrämmande.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Du måste ändå registrera dig för tjänsten som kommer att hantera betalningen av de sms-köp du gör. För övrigt är det EU som tvingat fram det här, inte operatörerna.

F-U till EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det borde självklart ingå i abbonemangsavgiften precis som möjligheten att göra vanliga sms-köp idag gör. Då skulle de nog ha sluppit en stor del av det här upproret. Vi betalar ju redan för något som funkar och helt plötsligt tycker de att vi ska betala för samma sak en gång till. Ganska girigt. Men samtidigt bör man ej bli förvånad. Ett företags enda mål är ju att generera maximalt med pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

VAdå betala igen? Det kostar ingenting att betala med wywallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

VAdå betala igen? Det kostar ingenting att betala med wywallet.

du missar vad vissa reda sagt. Endel företag kommer ta extra betalt för att betalningar via wywallet, wywallet fakturan kostar (idag går sms-köp på samma faktura som abonemanget). Tanken med wywallet är ju riktigt fult, De tvingar på en det och påstår att det är grattis osv. guld och gröna skogar, Att betala själva notan på t.ex. en resturang är gratis med wywallet, men sedan kommer det en faktura som kostar 19kr extra.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

du missar vad vissa reda sagt. Endel företag kommer ta extra betalt för att betalningar via wywallet, wywallet fakturan kostar (idag går sms-köp på samma faktura som abonemanget). Tanken med wywallet är ju riktigt fult, De tvingar på en det och påstår att det är grattis osv. guld och gröna skogar, Att betala själva notan på t.ex. en resturang är gratis med wywallet, men sedan kommer det en faktura som kostar 19kr extra.

Nej det kostar inte extra om du fortsätter med att betala via ditt mobilabb. OM du vill ha en separat faktura så kostar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det kostar inte extra om du fortsätter med att betala via ditt mobilabb. OM du vill ha en separat faktura så kostar det.

Nu har jag inte läst det på företagets sida men flera personer har sagt att ska du föra pengar från mywallet till ditt bankkonto så drar de 3% på beloppet, och säljer du saker ofta så blir det en bra slant ganska snabbt. Sen om det är värt det för en del pga smidigheten att kunna betala mellan telefoner är ju upp till var och en men att hävda att det är gratis är ju felaktigt i så fall.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det kostar inte extra om du fortsätter med att betala via ditt mobilabb. OM du vill ha en separat faktura så kostar det.

finns fortfarande för många och stora brister, wywallet kommer att kosta, hur skulle annars de göra vinst och varför skulle de då införa det om de inte gör vinst?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Hatar WyWallet mest för att dem förstör för så många som har sms betlatning, hur kommer SweClockers göra nu?

SMS biljetter är dyrast när du åker buss men ibland måste man ha en biljett snabbt, så det blir ju svårare nu för dem som inte vill ha WyWallet, jag är själv en av dem. Här i Skåne så har jag månadskort för att ta mig till och från skolan, men ibland så går kortet ut innan man orkar åka in till stationen och fylla på kortet. Då har det varit bra med sms biljetter men nu så ska jag ta och köpa ett till kort med förladdat belopp och alltid ha i plånboken så jag alltid kan åka även om månadskortet tar slut. Alltså ha två olika JOJO kort nu istället för ett + mobilen. Så det har jag löst men betala vissa småkostnader kommer bli jobbigare nu som tex annons på SweC som annars har varit superenkelt. Vet någon hur SweC har tänkt sig där? Kanske kan vara ett alternativ med kortbetalning? Internetbank?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Du måste ändå registrera dig för tjänsten som kommer att hantera betalningen av de sms-köp du gör. För övrigt är det EU som tvingat fram det här, inte operatörerna.

Nej det är inte EU som påtvingat detta, de regler som sattes upp av EU följdes av operatörerna genom att kräva registrering av kontantkort för att kunna genomföra SMS köp, MyWallet och andra tjänster som denna är ett påhitt av operatörer och banker för att tjäna mer pengar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Källa på detta? Låter högst osannolikt, trots att SL inte stödjer WyWallet rent åsiktsmässigt.

Bara klargöra att jag förstått rätt; du menar alltså att man fortfarande kommer kunna skicka exempelvis "RA" till 72150 efter 31 januari?

2 källor dock det kommer bli lite mer krångligt med nya nummer och registrerigar, wywallet ställer till det nått otrolligt

http://wywallet.se/nyheter/

http://sl.se/sv/Om-SL/Nyheter/Nytt-nummer-och-nya-regler-for-...

Så nej du kan inte köra med "RA" till 72150 efter 31 januari?
utan blir nått nytt nummer, dock ingen aning om vilket

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

2 källor dock det kommer bli lite mer krångligt med nya nummer och registrerigar, wywallet ställer till det nått otrolligt

http://wywallet.se/nyheter/

http://sl.se/sv/Om-SL/Nyheter/Nytt-nummer-och-nya-regler-for-...

Så nej du kan inte köra med "RA" till 72150 efter 31 januari?
utan blir nått nytt nummer, dock ingen aning om vilket

076-720 10 10 men du måste vara registrerad och klar på sl.se först. Suck.

Permalänk
Medlem

Taget direkt från www.fi.se(Finansinspektionens hemsida):

Citat:

"Klargörande om regler för sms-biljetter
Det har förekommit uppgifter om att nya regler från FI skulle vara orsaken till att tåg-, buss- och tunnelbaneresenärer måste använda sig av nya betallösningar för att kunna betala sina resor via mobilen. Det stämmer inte. Orsaken till att kollektivtrafiken nu gör om sina betallösningar är att de mobiloperatörer som tidigare erbjöd tjänsten nu har valt att avveckla den.

FI har valt att publicera ett antal frågor och svar om köp av sms-biljetter."

Att telekomoperatörerna ljuger oss kunder rakt upp i våra ansikten, gör mig riktigt förbannad.

Källa: http://www.fi.se/Tillsyn/Skrivelser/Listan/Klargorande-om-reg...

Även den här artikeln har några intressanta rader:
http://www.fi.se/Regler/Remissvar/Svenska-forslag/Listan/Remi...

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av THURGOOD:

Taget direkt från www.fi.se(Finansinspektionens hemsida):

Att telekomoperatörerna ljuger oss kunder rakt upp i våra ansikten, gör mig riktigt förbannad.

Källa: http://www.fi.se/Tillsyn/Skrivelser/Listan/Klargorande-om-reg...

Även den här artikeln har några intressanta rader:
http://www.fi.se/Regler/Remissvar/Svenska-forslag/Listan/Remi...

Jag blev mer eller mindre paff när jag läste detta. De (Telebolagen) tvingar på oss en tjänst som ingen har efterfrågat, som är långt ifrån färdig samt felaktigt hänvisar till nya regler och krav från FI.

Jag blir sällan upprörd men i det här fallet blir jag riktigt förbannad!

/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Du måste ändå registrera dig för tjänsten som kommer att hantera betalningen av de sms-köp du gör. För övrigt är det EU som tvingat fram det här, inte operatörerna.

Vad är det med EU och alla deras regler... Känns lite som att företagen betalar EU för att införa alla dessa "skit" lagar etc.

Permalänk

Inte lätt om man saknar en smartphone i dagsläget... Aja nu har jag en anledning att spara pengar genom att köpa Skånetrafikens JoJo, och att släppa ut lite mer koldioxid med bilen.

Skrivet av bugmana:

Vad är det med EU och alla deras regler... Känns lite som att företagen betalar EU för att införa alla dessa "skit" lagar etc.

http://www.svtplay.se/video/956528/lobbyisterna

Det kan nog stämma ;).

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk

Registrerade mig på wywallet för att kunna göra sms köp. Dock så måste man fylla på wywallet kontot via bankkort. Jag visste inte detta och tankade min mobil på pressan för att fylla mitt vanliga telefon saldo. Men dessa pengarna är ju fast i mobilen nu. Det måste finnas något sätt att gå runt denna skiten? Annars blir det väl att ringa upp dessa 700kr...

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MysickCombo:

Registrerade mig på wywallet för att kunna göra sms köp. Dock så måste man fylla på wywallet kontot via bankkort. Jag visste inte detta och tankade min mobil på pressan för att fylla mitt vanliga telefon saldo. Men dessa pengarna är ju fast i mobilen nu. Det måste finnas något sätt att gå runt denna skiten? Annars blir det väl att ringa upp dessa 700kr...

När du registrerat ett konto så måste du inte alls fylla på något wywallet konto.

Efter att du registrerat ditt mobilnummer så är det bara att låta bli att göra något alls och smsköp kommer som vanligt att registreras på mobilfakturan.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

När du registrerat ett konto så måste du inte alls fylla på något wywallet konto.

Efter att du registrerat ditt mobilnummer så är det bara att låta bli att göra något alls och smsköp kommer som vanligt att registreras på mobilfakturan.

Nu snackar du om abbonemang va? Jag har kontantkort och när jag försöker göra sms köp så står det att jag har för lite pengar på mitt wywallet konto. Alltså det dras inte från mitt telefon saldo. Jag måste lägga in pengar på wywallet konto eller?

Edit: så här står det "Du har inte tillräckligt med pengar på ditt förskottsinbetalda konto för att kunna genomföra köpet"

Jag har 700kr på saldot men jag tolkar detta meddelande att jag måste ha pengar på wywallet kontot för att kunna genomföra smsköp, fyfan asså årets mest onödigaste app, usel support, krångligt.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MysickCombo:

Nu snackar du om abbonemang va? Jag har kontantkort och när jag försöker göra sms köp så står det att jag har för lite pengar på mitt wywallet konto. Alltså det dras inte från mitt telefon saldo. Jag måste lägga in pengar på wywallet konto eller?

Edit: så här står det "Du har inte tillräckligt med pengar på ditt förskottsinbetalda konto för att kunna genomföra köpet"

Jag har 700kr på saldot men jag tolkar detta meddelande att jag måste ha pengar på wywallet kontot för att kunna genomföra smsköp, fyfan asså årets mest onödigaste app, usel support, krångligt.

Enligt mig funkar wywallet oerhört bra, jag har gjort flertalet köp genom den och använder tom när jag handlar käk på willys. men bara för att du är osmart nog att inte läsa genom användaravtalet innan du fyllde på ditt kontantkort så får du stå ditt kast.

Permalänk
Medlem

Lite halvt offtopic... Men funderade på om det finns någon operatör kvar som inte har wywallet. Personligen så vill jag undvika det och alla som har med det att göra om det är möjligt. Men noterar att alla stora aktörer och deras dotterbolag numera har det. Därav verkar det inte finnas något val för oss som konsumenter...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

Lite halvt offtopic... Men funderade på om det finns någon operatör kvar som inte har wywallet. Personligen så vill jag undvika det och alla som har med det att göra om det är möjligt. Men noterar att alla stora aktörer och deras dotterbolag numera har det. Därav verkar det inte finnas något val för oss som konsumenter...

eftersom det är de större aktörerna som äger det tillsammans så har ju de samt deras dotterbolag wywallet men jag tror det finns lite obskyra kontantkortsoperatörer som inte använder det, jag vet iaf att det finns sådana som har sänkt pris för att ringa till utlandet, bland annat turkiet och de kanske inte har det...