Känner hemsidor av "Windows servrar"? Alltså räknas de in i statistiken?

Permalänk
Medlem

Känner hemsidor av "Windows servrar"? Alltså räknas de in i statistiken?

Hejsan Sweclockers,

Jag antar att jag postat rätt, annars får mod flytta.

Jag provade att gå in genom min dator till en Windows 2008 server via Windows egna Remote Desktop Connection (Fjärranslutning).
Därefter använde jag Internet Explorer på servern och surfade runt lite. Jag gick sedan in på min hemsida.
När jag sedan kollade statistik på admindelen på min hemsida så visade sig att servern inte hade räknats med som besökare, ska det vara så här eller är det någon bugg, inställning etc?

Jag menar det att, servern har unikt utåt-ip och använder sig av vanlig webbläsare etc. Men räknar inte visa webbsidor med dessa servrar då de känner av (jag antar att de kan göra det) att det är Windows 2008 server som programvara istället för ex. Windows XP eller Windows 7 etc?

Om webbsidor inte räknar med dessa servrar, varför?

Tack för mig!

Permalänk
Inaktiv

Det kan vara så att servern inte bad om att bli spårad, eller att du hade surfat från din IP till din hemsida redan och det inte loggade besöket.

När man konfigurerar apache för att titta på anslutningar så kan man göra massa inställningar. Man kan även be sin webbläsare att inte skicka någon data alls till hemsidan förutom att be om HTML datan.

Om webbsidor inte räknar med dessa servrar, varför?
Webbsidor räknar aldrig besökare. Men du kan ju logga sådant på hur många olika sätt som helst. Exempelvis kan ett javascript köra varje gång någon ansluter och tittar på sidan, eller så kan webbservern logga varje gång den skickar data till en klient

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det kan vara så att servern inte bad om att bli spårad, eller att du hade surfat från din IP till din hemsida redan och det inte loggade besöket.

Menar du att om jag surfa från min ip/dator till servern och sedan min hemsida, att det skulle vara min lokala ip som loggas då?
Eller att serverns ip inte loggas bara för att jag ha surfat in till min hemsida från mitt lokala ip innan?

När jag går genom min server är det väl ändå så serverns ip som loggas eller inte loggas beroende på inställningar som nämner i nästa inlägg?

När man konfigurerar apache för att titta på anslutningar så kan man göra massa inställningar. Man kan även be sin webbläsare att inte skicka någon data alls till hemsidan förutom att be om HTML datan.

Är det här något jag kan fixa själv, ex via fjärranslutningen och sedan på servern?
Eller ska man ta kontakt med sitt support team?

Om webbsidor inte räknar med dessa servrar, varför?
Webbsidor räknar aldrig besökare. Men du kan ju logga sådant på hur många olika sätt som helst. Exempelvis kan ett javascript köra varje gång någon ansluter och tittar på sidan, eller så kan webbservern logga varje gång den skickar data till en klient

Hur gör jag lättast för att min server ska vara synlig?
Jag har javascript som räknar och Google Analytics/Ad Sense så det ska inte vara några problem.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av fullfill:

Hur gör jag lättast för att min server ska vara synlig?
Jag har javascript som räknar och Google Analytics/Ad Sense så det ska inte vara några problem.

Tack

Google Analytics visar ju som standard information fram till igår, eftersom dagens statistik inte är färdig ännu. Det är bara inte så enkelt?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det inte så enkelt.
Vi ska även kunna se folk som är online just nu.

Permalänk
Inaktiv

Om det är ett javascript som körs, är det inte bara så enkelt att din server har javascript avstängt. Vanligt att man har det mesta avslaget på burkar som kör känslig data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Om det är ett javascript som körs, är det inte bara så enkelt att din server har javascript avstängt. Vanligt att man har det mesta avslaget på burkar som kör känslig data.

Okey, men jag är rätt så säker på att det ska vara rätt och påslaget, annars skriver jag en ny post om så inte var fallet.

La in mina frågor i citeringen i förr går, du kanske missade, här är de igen:

Det kan vara så att servern inte bad om att bli spårad, eller att du hade surfat från din IP till din hemsida redan och det inte loggade besöket.

Menar du att om jag surfa från min ip/dator till servern och sedan min hemsida, att det skulle vara min lokala ip som loggas då?
Eller att serverns ip inte loggas bara för att jag ha surfat in till min hemsida från mitt lokala ip innan?

När jag går genom min server är det väl ändå så serverns ip som loggas eller inte loggas beroende på inställningar som nämner i nästa inlägg?

När man konfigurerar apache för att titta på anslutningar så kan man göra massa inställningar. Man kan även be sin webbläsare att inte skicka någon data alls till hemsidan förutom att be om HTML datan.

Är det här något jag kan fixa själv, ex via fjärranslutningen och sedan på servern?
Eller ska man ta kontakt med sitt support team?

Tack!

Permalänk
Inaktiv

Menar du att om jag surfa från min ip/dator till servern och sedan min hemsida, att det skulle vara min lokala ip som loggas då?
Eller att serverns ip inte loggas bara för att jag ha surfat in till min hemsida från mitt lokala ip innan?
När jag går genom min server är det väl ändå så serverns ip som loggas eller inte loggas beroende på inställningar som nämner i nästa inlägg?

Jag vet inte var din server står, men det är den anslutande datorns ip som loggas (alltså den som kör webbläsaren)
Beroende på hur du konfigurerat ditt javascript så kanske det inte loggar anslutningar från samma dator flera gånger. Jag vet inte, du berättar inte så mycket och detta är inte precis en helt generisk fråga där alla variabler är synliga för mig

Är det här något jag kan fixa själv, ex via fjärranslutningen och sedan på servern?
Eller ska man ta kontakt med sitt support team?

Det kanske, det beror på om du får göra som du vill med datorn.
Har du ett supportteam så prata med dem, det låter häftigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Menar du att om jag surfa från min ip/dator till servern och sedan min hemsida, att det skulle vara min lokala ip som loggas då?
Eller att serverns ip inte loggas bara för att jag ha surfat in till min hemsida från mitt lokala ip innan?
När jag går genom min server är det väl ändå så serverns ip som loggas eller inte loggas beroende på inställningar som nämner i nästa inlägg?

Jag vet inte var din server står, men det är den anslutande datorns ip som loggas (alltså den som kör webbläsaren)
Beroende på hur du konfigurerat ditt javascript så kanske det inte loggar anslutningar från samma dator flera gånger. Jag vet inte, du berättar inte så mycket och detta är inte precis en helt generisk fråga där alla variabler är synliga för mig

Är det här något jag kan fixa själv, ex via fjärranslutningen och sedan på servern?
Eller ska man ta kontakt med sitt support team?

Det kanske, det beror på om du får göra som du vill med datorn.
Har du ett supportteam så prata med dem, det låter häftigt

Min server står i USA. Med anslutande dator menar du, datorn ( i detta fall servern ) som ansluter till hemsidan, right?
För det är ju servern som kör webbläsaren.
Nej jag förstår detta. Jag brukar vanligtvis inte syssla med just dessa punkter, därför jag vänder mig till er =).
Det är förövrigt min programmerare som har gjort allt samt javascriptet.

Ja, jag får göra vad jag vill med datorn.
Ja, i den mån att man kan prata med olika supporter dygnet runt gratis, det är standard för många hostingbolag.
Jag tänkte mer något enkelt gärna grafiskt program som man kan ändra apachen i.

Tack