Permalänk
Medlem

AMD_PERAs Dator Galleri

Skapad: 121013
Uppdaterad 220821
Bilderna kan vara missvisande pga. Akut Grafikkorts brist...
Lite insnöad på Fractal Design lådor...har ca28st kvar av ca33st...tror jag...
Samt inets ARGB serie fläktar med PWM 120mm & 140mm i nästan alla byggen...bra, billig & PWM...Har massor med Noctua med, men de är bara 3pin...

Först Kom Den Vita Define R5 Med guld detaljer
Nu har det kommit en Define S Svart med Orange detaljer

Jag har från början försökt att hålla samma färg i alla delar i lådorna.
Så kom en Define R5 Blackout med Fönstersida, Där allt redan är svart.
Detta galleri kommer att beskriva Mina Fractal Design lådor

En låda som jag har fått från Fractal Design är en Vit Define S
Tydligen det enda vita exemplaret av Define S, som de har byggt...de tyckte att den skulle passa in i min samling

En svart Define S med orange detaljer Blev det nu för 799:-

Köpte ett par Coolermaster Masterbox 320L Window A-RGB m-ATX billigt som reserv...
Nu rasslase det in 3st Aerocool Graphite v3 inklusive 3 140mm ARGB Fläktar med en RGB HUB... i priset av 329:- på inet... billigare blir det inte...förlåt Fractal...men dessa lådor var bra att bygga i oxå till bråkdelen av priset för en Define 7C

Vector Serien:
Vector RS Blackout Dark USB-C TG Window
Vector RS Blackout Light USB-C TG Window

Define serien:
7 Black/White Clear TG
7 Compact Dark TG-Window Svart 2st
7 Compact Light TG-Window Vit
S2 Gunmetal USB-C TG-Window
S Vit TG-Window
S Svart Orange TG-Window
S Svart TG-Window
S Nano Svart Window 2st
C Mini TG Window svart
R6 Blackout USB-C TG-Window
R5 White Gold Edition TG-Window 2st
R5 Blackout TG-Window
R5 Titanium TG-Window: Med guld detaljer som Gold Edit.
R5 Black Window
R4 White: Fans inget vitt fönster till den då jag köpte den...men nu finns TG sida till den...samma som S, men svart med tonat glas...funkar oxå till ARC om man vill.
R4 Black Window
R3 White Window 2st
R2 Black Window: Såld
Define Mini: Såld

ARC serien:
ARC 1 Såld
ARC 2
ARC Mini Såld

Core serien:
Core 3000: Tom
Core 500: Streamingdator för Film & Tv
Core 2300
Core 1300: Såld

Focus G serien:
Focus G Mystic Red Window Röd: Med Röda LED Fläktar.
Focus G Petrol Blue Window Blå: Med Blåa LED Fläktar.
Focus G Grey Window Grå: Med bladade LED fläktar
Focus G Black Window Svart: Vita LED fläktar

Övriga Lådor
Corsair Obsidian 800D
Corsair Obsidian 350D
Corsair Carbide 300R
Cooler Master HAF XB
Cooler Master Masterbox 320L TG Window A-RGB m-ATX Svart 2st
Cooler Master MasterBox Lite 3.1 Window m-ATX Svart/Röd
Aerocool Graphite v3 ARGB Svart 3st
DELL Optiplex 740...Retro...

Define lådorna har fått nya fönstersidor, men de är inte isolerade på insidan från fabrik, som den svarta fönstersida som är till R4, R5 & ARC, Till R4 Vit finns ingen lös sida säger FD till mig i ett mail...Till R5 Har jag Tempered Glass sidan...den svarta R5 sidan passar ju till dom Vita Gold edt..så jag har beställt ett par sådana till dom också
Den svarta fönstersidan till R4 passar även ARC & S
Och TG-fönstret till Define S passar både ARC & R4, då glaset är tonat, så syns det inte att sargen är svart.

Alla komponenter i lådorna är av bästa kvalité: AMD, Corsair, Seasonic, Fractal Design, Noctua, ASUS, MSI, Gigabyte, Sapphire, Kingston, Samsung, mfl.
Allt är snyggt och ordentligt byggt, samt oftast med fläktar på alla tillgängliga platser.
Många av delarna har jag köpt då det är kampanjer på Inet, Webhallen & Komplett mm.

Har några gallerier till som jag försöker hålla liv i.
http://www.sweclockers.com/galleri/8873-galleri-obsidian_800d
http://www.sweclockers.com/galleri/9011-galleri-fd_arc
Lite äldre gallerier:
http://www.sweclockers.com/galleri/4949-tempest-fd-h2o
http://www.sweclockers.com/galleri/5059-blockbuster
http://www.sweclockers.com/galleri/4989-bravo

Jag har försökt att ta bilder så fort som jag har ändrat nått i datorerna.
Har en uppsjö av komponenter som åker in och ut i burkarna hela tiden.

Besök galleriet här

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

5P för Define chassin/Bilder och synpunkter och 5P för AMD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

5P för Define chassin/Bilder och synpunkter och 5P för AMD!

Tack.
Define är rätt tacksamma att bygga i.
AMD är bra nog, man behöver inte alltid ha det snabbaste.
Jag kan dessutom blanda runt alla komponenter hur som helst i mina burkar, utom på Define minin som har FM1.
Jag har en massa andra lådor oxå med AMD delar.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Fint galleri! Blir nog en vit R4a med fönster!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Fint galleri! Blir nog en vit R4a med fönster!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!
Jag gjorde misstaget att köpa en vit utan fönster
När jag köple min så var fönstersidan på ingång till Komplett.se, men den togs bort...
Jag mailade FD, Och dom rekomenderade mig att sälja och köpa en ny vit med fönster...
Den svarta kan man köpa ett fönster till efterråt då den sidan är identisk med ARC
Det jag tycker är tråkigt med de vita Define är att täckluckorna är svarta, då man inte har fläktar i.
Så man måste modda på sidodörren om man inte har fönster förståss

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Ge mig ett chassi då! Du har ju as många

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av bajsmedel:

Ge mig ett chassi då! Du har ju as många

Det är ju en prisfråga...:)

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Väldigt snyggt galleri! 4P

Men jag har en fråga.. Jag har ett FD R3 och min processor och mitt grafikkort blir jätte varmt, så jag ska sätta in fläktar i mitt chassi. Till min fråga: Om man tar bort de ljuddämpande materialet i toppen låter chassit jätte mycket då? och kan du ge några tips på bra fläktar?
Hade tänkt sätta in:
1st 140mm i botten
1st 120mm front (en till)
1st 140mm i toppen
Jag hade tänkt att lägga ut mellan 1000 och 1500 kr.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Hej!
Tack
Det beror ju på valet av fläktar, men grafikkortet kommer ju att höras mera om man öppnar upp, om det låter mycker från början vill säga.
Jag har oftast en fläktkontroll och sedan CoreTemp att kolla värmen med.
FDs orginalfläktar är bra & hyffsat tysta. I min R4 har jag de senaste Noctuafläktarna, de kostar runt 200:- st.
Kolla runt i forumet om fläktar, det finns massor med trådar om tips på tysta och bra fläktar.
Bottenfläkten är en bra grej då det oftast är kallare på golvet den kommer inte att höras alls där nere. en extra frontfläkt gör varken till eller från för ljudet.
Der är när man öppnar i taket som en del ljud kan komma fram, men det är bättre för kylningen att ha öppet uppe.
Jag rekommenderar en Frontmonterad fläktkontroll för runt 3-400:- att styra med, för att bestämma ljudnivå/kylning efter behov...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Snyggt med vitt. Röst lagd

Synd att det ska va så svårt att hitta en matchande bildskärm bara!

Permalänk
Entusiast

Skämmes... du har ju vart "AMD til i die" liksom

Nu måste du ju byta nick?! Har ju sett ditt galleri genom åren och hela tiden bara sett nya amd-historier ju

Permalänk
Medlem

Haha jösses, vad gör du med alla datorerna?

Permalänk
Medlem

@AMD_PERA:

http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/178810?l=eyJyZXNvdXJj...
Dammfilter på ett utblås, dafuck ? detta var något nytt xD

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ja då har du inte sett damm i radiatorn på din dator...det smyger alltid in lite...
Lättare att dammsuga filtret än att montera bort fläkten...har börjat med filter även på ovansidan...för när datorn står still så sipprar det ner lite...har hund!!, Definen på jobbet med samma fläktsettupp var ren efter två år...skillnad på städning och ingen hund på jobbet...

Skrivet av hakd:

@AMD_PERA:

http://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/178810?l=eyJyZXNvdXJj...
Dammfilter på ett utblås, dafuck ? detta var något nytt xD

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...