AMD presenterar Tressfx – realistisk rendering av hår via GPGPU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burtas:

"Vi längtar efter att lägga ögonen på teknologin i filmformat, men tills dess kan du beskåda ett antal bilder"

ja ja man får väl ge sig till tålls lite

Jag begriper inte det riktigt...finns det i spelet, eller ska det läggas till senare? För om det redan finns i spelet, är det inte ett dugg imponerande. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av bojaka:

Att använda sig av individuellt renderade och simulerade hårstrån i spel är bara korkat i dagens läge. Fruktansvärt ballt och snyggt, ja visst, men korkat.
Att på ett korrekt sätt simulera fysik och kollisioner i individuella hårstrån är enormt krävande!! Jag betvivlar att det, men de GPU'er som vi har idag, är värt de FPS som det skulle kosta för att få lite hår på en karaktär!? Visst ballt, men inte särskilt användbart...

En annan sak... Någon mer än mig som irriterar sig på de sirapsrörelser som ofta fysiksimulationer har. Det är sällan hastigheten på fysiska simulationer i spel idag har rätt hastighet tycker jag!
Det samma gäller i förrenderade simulationer och i demosimulationer. Ta bara de här youtubeklippen som folk postat länkar till. Ofta så rör sig håret för sakta... Irriterande!

De gör kanske som man gjorde i Monster Inc, simulerar några få hårstrån och kopplar övriga till dessa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Jaaa! kämpa på AMD! :DD

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk

när jag såg detta så kom jag o tänka på det här http://youtu.be/4SfPLhTgRPQ?t=1m55s

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Jag tycker allt hår de sista åren har sett ut som nvidias grafikdemon i serien Dawn, typ GT 4XXXX serien eller när de började köra dessa demon. Ja, jag vet att det endast var demon... Visst är det coolt med snyggare effekter, men själv är jag inte så petig i den aspekten. Flyter spelet på bra utan lagg, så skiter jag om Laras hår studsar åt höger eller åt vänster när hon springer.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kira9204:

nVidia frågade AMD ett flertal gånger om inte dem ville vara med och utveckla PhysX under teknikens barndom, men AMD har sagt nej alla gånger. Det finns ingen anledning att klaga på nVidia bara för att AMD inte ville sammarbeta.
Nej, jag har inte kvar källorna men läste ett antal artiklar om det för ett antal år sedan.
Google is your friend.

För övrigt så är tekniken som här beskrivs allt annat än ny, den har funnits länge men sällan implementerats.

Jag har dessutom svårt att hurra för denna "nya" teknik om den blir AMD exklusiv och det inte fungerar lika bra på nVidia kort.

Har du källor på detta?

Skrivet av Korkskruv:

Måste ha varit efter barndomen. Efter att Nvidia köpte upp PhysX så var de väldigt snabba med att avveckla de dedikerade korten och låsa in tekniken så att det endast fungerade till deras grafikkort.

De har tom. gått så långt att de har låst ev. användning av äldre kort som PhysX kort så man inte kan kombinera ett AMD med ett Nvidia kort för att få bättre prestanda med PhysX.

Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Perry: Spana in den tuffingen Jerry.
Jerry: Vilket klipskt skämt.
Perry: Ne... toppat kanske...
http://4.bp.blogspot.com/-COCgmTDjjwM/T1FSRhoAoAI/AAAAAAAABkI...

Din avatar, jag tror inte du vet hur den ska användas med tanke på vad du skrev där.
Alla som har ett Nvidia kort och inte är helt insöad har sett det hårtestet.
Läs § 1.5

Se, du hittade ju det själv Mr. Fanboy.
Nvidia äger rätten till det och kan sälja det till andra som vill ha det, de erbjöd AMD men AMD sa nej.
Det gäller samma sak med license för HDMI för grafikkort.
Licenser kostar och det är inget nytt.
Sedan kanske kira9204 la upp det lite dåligt men det han säger stämmer.

Njae.. Det har väl en liten korn av sanning i sig men knappast är det sanning. Dels. så SKA Nvidia ha erbjudit AMD en bit av kakan men i gengäld skulle AMD ha fått betala en ganska saftig summa för användandet. Vilket AMD tackade nej till och valde att utveckla diverse opensource tekniker ist. Kira9204 får det att låta som Nvidia, helt gratis räckte ut en hand till AMD, Vilket är långt ifrån sanningen. Ett korn av sanning ja men knappast ren sanning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Directcompute finns ju till både AMD och Nvidia gpuer. Frågan är om AMD räknar med att ge Nvidia chansen. Kanske kan Nvidia utveckla en kompatibel lösning...
Hursom, det är ju helt i händerna på vad de båda anser gynnar dem mest. Hade man på allvar velat pusha tekniken mer så kanske det kommer en lösning från Nvidia. Det bästa är dock när spelutvecklare och motorutvecklare skapar korskompatibla lösningar själva. Id tech 5 till exempel som i princip gör var GCNs "partial correlation textures" nånting gör som ska vara inbyggt i hårdvara.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LinusNeuman:

Självklart, men det kanske också kan vara så att det inte var möjligt då med den tekniken i spel, vad vet jag.

Något som hår, animationer och ansiktsuttryck tycker jag är bland det viktigaste i vissa spel, minns förr när en karaktär i ett spel tog upp ett föremål i en cutscene och det "darrade" i luften bredvid honom, i spel som (om jag minns rätt) Max Payne 3, när han ska dricka lite sprit och har något sorts magnet fält i sina händer som håller glaset i hans hand.. Nu var det ett exempel och kanske inte stämmer, men kommer ihåg andra spel där animationer och föremål integrerades väldigt dåligt.

Vad jag menar är att jag lätt spelar ett bra singleplayer spel med bra story med kanske lite lägre grafik, fast med fantastiska animationer som integreras enkelt och coolt med omgivningen, ansiktsuttryck och såna saker som hår som det vi pratar om nu som faktiskt gör ett spel mer realistiskt.

Det tråkiga är ju att tekniken för ansikten som fanns i L.A. Noire fortfarande inte börjat användas i fler spel än just det. Nu minns jag inte riktigt vad anledningen var i det fallet men för hög kostnad/för mycket tid/arbete känns nog rätt troligt. Men just denna teknik för hår borde ju vara betydligt lättare att integrera och blir förhoppningsvis standard i kommande titlar om tekniken, som sagt, fungerar som den ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag begriper inte det riktigt...finns det i spelet, eller ska det läggas till senare? För om det redan finns i spelet, är det inte ett dugg imponerande. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Ska väl läggas till senare, annars skulle det nog ha funnits en hel del filmer på youtube vid det här laget ^^

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Även om Alice Madness Returns har det bästa håret fram tills nu, så kommer det att ändras när Tomb Raider släpps. Alice är fortfarande "old tech" med håret uppdelat i texturebelagda animerade platta hårbitar. Det syns om man kollar noga, tog en screenshot på det http://i.imgur.com/aL7Pa8j.jpg

När jag såg ditt screenshot så kom jag att tänka på http://youtu.be/PdaW4j9-dL0 (offT)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nivius:

jo det är väll dags att AMD får sin helt egna ~PhysX(med annat namn) med

Det är det verkligen inte och AMD har inga planer på att hitta på ett eget stängt format. De kör ju mer på öppna standarder medan Nvidia gillar att stänga in sig i ett eget system. Vad som behövs är en ersättare till PhysX som använder sig av OpenCL eller DirectCompute och inte någon proprietär CUDA. Det är väl Bullet som är störst på det nu tror jag. Havock har väl inte fixat stöd för OpenCL än vad jag har hört men kan ha missat det.

Vi konsumenter och spelutvecklarna skulle tjäna på en öppen standard. Det är enbart Nvidia som tjänar på deras stängda standard och en till stängd standard vore värdelöst för alla.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

kan det vara en av anledningarna var för man kör amd i dom nya konsolerna.

Permalänk
Skrivet av shady93:

kan det vara en av anledningarna var för man kör amd i dom nya konsolerna.

Kan även vara så att tillverkarna fått bättre intryck och erbjudanden av AMD.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shady93:

kan det vara en av anledningarna var för man kör amd i dom nya konsolerna.

En bidragande orsak är troligen att endast AMD kan leverera det som levererats. Intel kan CPU'er men inte grafik. Nvidia kan grafik men inte processorer. Ska man blanda mellan dessa två så drar troligen priset iväg ännu mer dessutom.

Jag skulle tro att vi får se mer tekniska lösningar från AMD framöver, i och med den förmodade dominansen de troligen kommer få. Och då AMD till skillnad från Nvidia inte låser ut konkurrenter eller kunder så bör inte Nvidia eller Intel-användare lida heller. Förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

På tal om PhysX, haha jättesmart att göra det nVidia-exklusivt nu när AMD tar över grafiken i både Xbox720 och PS4, dvs physX kommer bara funka på vissa PC-exklusiva spel

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

På tal om PhysX, haha jättesmart att göra det nVidia-exklusivt nu när AMD tar över grafiken i både Xbox720 och PS4, dvs physX kommer bara funka på vissa PC-exklusiva spel

PhysX används i Unreal Engine 4 och det finns ett par demo-filmer från PS4 som använder UE4, t.ex. den med roboten som spricker i beståndsdelar, Knack. Jag kommenterade det någon annanstans, att det kan bli den något ironiska situationen där GPU-baserad PhysX finns på AMD på konsolerna, men inte på PC.

Permalänk
Medlem

Kommer bli grymm skillnad i Crysis3 med denna funktion http://images.gameru.net/image/direct/e70a931127.png

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

För hårsimulering?

Folk brukar ju försöka motivera nVidia inköp med PhysX ibland, dvs för lite löv som blåser i vinden i några få spel, så vad är skillnaden?

Skrivet av kira9204:

nVidia frågade AMD ett flertal gånger om inte dem ville vara med och utveckla PhysX under teknikens barndom, men AMD har sagt nej alla gånger. Det finns ingen anledning att klaga på nVidia bara för att AMD inte ville sammarbeta.
Nej, jag har inte kvar källorna men läste ett antal artiklar om det för ett antal år sedan.
Google is your friend.

För övrigt så är tekniken som här beskrivs allt annat än ny, den har funnits länge men sällan implementerats.

Jag har dessutom svårt att hurra för denna "nya" teknik om den blir AMD exklusiv och det inte fungerar lika bra på nVidia kort.

Inte lite dubbelmoral på dig, först ska AMD enligt dig skylla sig själva att de inte var med och utvecklade PhysX, sedan säger du i nästa mening att det är illa om denna teknik vore AMD exclusiv. Så om något är nVidia exclusivt så ska AMD skylla sig själva, och om något vore AMD exclusivt så är det illa.. Behöver inte ens kolla på din sign för att förstå vilket märke det är på dina grafikkort

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Dock lär ju AMD implementera detta i andra Gaming Evolved-spel...

Ja men et kommer ta tid så jag hinner byta GPU om dom gör ett sånt spel

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är det verkligen inte och AMD har inga planer på att hitta på ett eget stängt format. De kör ju mer på öppna standarder medan Nvidia gillar att stänga in sig i ett eget system. Vad som behövs är en ersättare till PhysX som använder sig av OpenCL eller DirectCompute och inte någon proprietär CUDA. Det är väl Bullet som är störst på det nu tror jag. Havock har väl inte fixat stöd för OpenCL än vad jag har hört men kan ha missat det.

Vi konsumenter och spelutvecklarna skulle tjäna på en öppen standard. Det är enbart Nvidia som tjänar på deras stängda standard och en till stängd standard vore värdelöst för alla.

Håller med. Hoppas verkligen att Nvidia öppnar PhysX för AMD på PC, nu när konsolerna verkar bli fullt AMD-baserade. De skulle alla tjäna på, inklusive Nvidia. Fortsätter det att vara låst så kan jag bara se att populäriteten minskar om GPU-fysik tar fart (konsoler är öppningen nu när de får kraftfulla GPGPU-funktioner som en bas).

Att Havok är dåliga på GPU-fysik beror antagligen på att Intel köpte upp dem för länge sen. Skulle Intel ha en kraftfull GPU, om t.ex. Larrabee hade fungerat så skulle nog Intel/Havok varit snabbare på implementera det.

Bullet physics är trevligt, det finns i en hel del applikationer och en handfull spel, får se om fler spel får det framöver.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

Håller med. Hoppas verkligen att Nvidia öppnar PhysX för AMD på PC, nu när konsolerna verkar bli fullt AMD-baserade. De skulle alla tjäna på, inklusive Nvidia. Fortsätter det att vara låst så kan jag bara se att populäriteten minskar om GPU-fysik tar fart (konsoler är öppningen nu när de får kraftfulla GPGPU-funktioner som en bas).

Att Havok är dåliga på GPU-fysik beror antagligen på att Intel köpte upp dem för länge sen. Skulle Intel ha en kraftfull GPU, om t.ex. Larrabee hade fungerat så skulle nog Intel/Havok varit snabbare på implementera det.

Bullet physics är trevligt, det finns i en hel del applikationer och en handfull spel, får se om fler spel får det framöver.

Det kommer aldrig hända för PhysX på GPU är designad för CUDA så den skulle behöva skrivas om. För CUDA kommer aldrig öppnas. Det vore bättre om de helt dödade av PhysX och fixade något annat. Alternativen finns ju, det handlar bara om att någon ska skicka in tillräckligt med pengar för att utveckla det ordentligt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det kommer aldrig hända för PhysX på GPU är designad för CUDA så den skulle behöva skrivas om. För CUDA kommer aldrig öppnas. Det vore bättre om de helt dödade av PhysX och fixade något annat. Alternativen finns ju, det handlar bara om att någon ska skicka in tillräckligt med pengar för att utveckla det ordentligt.

Det kommer med all sannolik att hända om det inte redan har gjort det. Annars kommer inte Nvidia att kunna vara med i konsolracet om GPU-baserad fysik tar fart, eftersom det sitter AMD GPU/CPU i alla konsoler (enligt rykte för nästa Xbox tills vidare).

Spelet Knack till PS4 använder PhysX (okänt om det är GPU-baserad)
https://www.youtube.com/watch?v=1skIkmPD5d0

Även UE4-demot kör PhysX (okänt om det är GPU-baserad)
https://www.youtube.com/watch?v=-5VqaNf-gZ4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

Det kommer med all sannolik att hända om det inte redan har gjort det. Annars kommer inte Nvidia att kunna vara med i konsolracet om GPU-baserad fysik tar fart, eftersom det sitter AMD GPU/CPU i alla konsoler (enligt rykte för nästa Xbox tills vidare).

Spelet Knack till PS4 använder PhysX (okänt om det är GPU-baserad)
https://www.youtube.com/watch?v=1skIkmPD5d0

Även UE4-demot kör PhysX (okänt om det är GPU-baserad)
https://www.youtube.com/watch?v=-5VqaNf-gZ4

Fast det är många spel som kör PhysX i botten men det ligger på CPU. Det är bara lite extra ögongodis som körs på GPU. Till exempel har vi Planetside 2 där PhysX sköter all fysik men det är bara lite partikeleffekter som faktiskt körs på GPU. Antar att det är samma på Borderlands 2 där det är partiklar och sällsynt fult vatten som sköts av grafikkortet. Så det är inget som hindrar de motorerna att köra vidare på PhysX men de kan inte köra de ofta skitfult implementerade specialeffekterna.

Som sagt, PhysX ligger under CUDA. Så antingen måste Nvidia släppa lös CUDA vilket aldrig kommer hända för det är ett jättejobb och de skulle tappa mycket av sin fördel på GPGPU. Eller så får de skriva om det för ett annat API vilket också känns tveksamt. I så fall lär de gå ihop och bygga ihop något annat. PhysX på grafikkort är fortfarande bara en gimmick och lär så förbli ett bra tag till. Det kostar för mycket för utvecklarna att lägga ner mycket tid på något som bara kan användas av en liten del av marknaden. Vi har ju i grova drag 50 % grafik från Intel, 25 % från Nvidia och 25 % från AMD. Så av de som spelar brukar det vara rätt jämt mellan AMD och Nvidia. Så halva spelarbasen stryks direkt sen Nvidia låste PhysX så det inte fungerar alls om man har ett kort från AMD i datorn. Sen ska resten ha ett kort som faktiskt orkar med att driva både spelet och fysikberäkningarna vilket klipper en rätt stor bit till.

Nej för att få med sig utvecklarna måste det ligga under OpenCL eller DirectCompute.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se hur Nvidia 600-serien minus Titan kommer att prestera med TressFX. Då Nvidia strypt GPGPU förutom för PhysX som är optimerat. Om TressFX är GPGPU-krävande så kan prestandan på Nvidia bli markant sämre just för att de är strypta. Men det är svårt att veta innan tester. GTX 680 är väldigt random i GPGPU, ibland extremt långsam, ibland snabb.

Permalänk
Hjälpsam

Fast jag kör ofta PhysX vare sig på GPUn eller CPUn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Fast jag kör ofta PhysX vare sig på GPUn eller CPUn.

Jag har ett Asus Ageia-kort någonstans i ett skåp.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Buio:

Jag har ett Asus Ageia-kort någonstans i ett skåp.

Lite pyssel att få igång det med AMD grafikkort, men det går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Buio:

Jag har ett Asus Ageia-kort någonstans i ett skåp.

Jag med ^^ lite synd att det bara funkar på äldre spel som Unreal tournament 3 och Advanced warfighter :/

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Vad har hänt med Angelina Jolie? Varför har dom en annan brud i spelet?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk

Ser bra ut. Hoppas det inte tar allt för mycket av datorn att köra t.ex 100st personer i ett rum.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX