Samsung lyfter på skynket för Galaxy S IV i mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Själv har jag inte ens plånboken i bakfickan då det är väldigt lätt att någon stjäl den när den ligger där. I framfickorna är det däremot inte så lätt utan att bli upptäckt.

Samma här. Förstår inte vad meningen är att ha plånboken i bakfickan för.
Jag känner den hela tiden när den är på framsidan och tror knappast någon skulle
våga försöka stjäla den där
Bakfickor är meningslösa för mig förutom att det kanske ser snyggt ut...

Permalänk
Medlem

***********mycket plast blir det************

***********garanterat*************************************************************
**************************************************************************************
******************************************************************************************
*********************************************************************************************
************************************************************************************************

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Skrivet av Plosky:

Fint? Att din s3 känns "rätt gammal". Sjukaste jag har läst på ett bra tag! Jag förstår inte hur folk som du kan tycka att en s3 som inte är mer än ett år börjar känns gammal. Slit och släng är något som inte längre verkar existerar idag..

Måste säga att jag håller med dig till fullo. Jag har själv en Galaxy SIII 4G som jag är mycket nöjd med, enda jag egentligen kan klaga på är väl batteritiden då som faktiskt är betydligt sämre än den icke 4G jag hade tidigare. Jag har dock inget som helst behov eller för den delen ens viljan att byta ut den till en IV.

Min SIII får hänga med tills V kommer, tycker det är ganska lagom att välja varannan generation. Dessutom hinner det ju hända lite mer mellan varven då!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

skulle gärna se 6 tum jag men 5 är något av en minimigräns för mig så det blir kanske den trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag har hellre en Samsung som håller än en telefon som "känns" gedigen men går sönder. Samsungs telefoner har ju varit bland det absolut mest stryktåliga du kan få tag på. Folk dissade S2 för att den kändes "plastig". Men finns nog knappt en telefon på marknaden som hållt så bra. Jämför med iPhone som folkt tyckte kändes bra med sin metall. Metallen var utmärkt på att förmedla smällar in i glaset så att glas och LCD sprack.

Du är dum om du tror att ett flexiblare chassi per automatik är ömtåligare. Xperia Z är jättebra om man inte vill ha betraktningsvinklar på sin telefon.

Det kanske stämde på just S2:an men S3:an är definitivt inte stryktåligare än andra mobiler.

Gör det enkelt för mig och klistrar in ett äldre inlägg i samma ämne:

Citat:

SGS3 vs iPhone 4S:
http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc
http://www.youtube.com/watch?v=PbL7ciKmT7g

SGS3 vs iPhone 5:
http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY
http://www.youtube.com/watch?v=J4zQKeAEqsQ
http://www.youtube.com/watch?v=36U-hOhTNIw
http://www.youtube.com/watch?v=bLW0HrVeoD8
http://www.youtube.com/watch?v=DuwD7pdxxyo

Här har du de "drop"-tester jag hittar mellan SGS3 vs iPhone. Som du kan se om du titta på dem så klarar sig SGS3 sämre än iPhone i samtliga tester. Det är ju definitivt inte några vetenskapliga tester men uppenbarligen är risken minst lika stor att SGS3 går sönder när du tappar den som när du tappar en iPhone. Har du otur när du tappar din smartphone, vilken det än är, går den sönder helt enkelt...

Stöttålig eller inte så hoppas jag att Samsung lärt sig från andra tillverkare som HTC och Apple att en "premium"-lur inte bara måste ha schysst hårdvara utan den bör inte heller kännas som en plastleksak i handen, IMO.

Permalänk
Avstängd

En liten rapport (kan iofs vara lite OT, men ändå):

http://macworld.idg.se/2.1038/1.493882/iphoneanvandare-har-minst-problem?mv=off

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det kanske stämde på just S2:an men S3:an är definitivt inte stryktåligare än andra mobiler.

Gör det enkelt för mig och klistrar in ett äldre inlägg i samma ämne:

Stöttålig eller inte så hoppas jag att Samsung lärt sig från andra tillverkare som HTC och Apple att en "premium"-lur inte bara måste ha schysst hårdvara utan den bör inte heller kännas som en plastleksak i handen, IMO.

Skillnaden mellan S2 och S3 är att man gett S3 lite mer "Premium"-känsla än S2 och gett den styvare chassi. Hade de hållit kvar vid S2:ans konstruktion så hade den nog hållt bättre. Sedan så påverkar ju skärmstorlek hållbarheten också. Hur som helst, man kan inte beskylla Samsung för att ha låg kvalitet. Man kan beskylla dem för mycket, men inte det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Skillnaden mellan S2 och S3 är att man gett S3 lite mer "Premium"-känsla än S2 och gett den styvare chassi. Hade de hållit kvar vid S2:ans konstruktion så hade den nog hållt bättre. Sedan så påverkar ju skärmstorlek hållbarheten också. Hur som helst, man kan inte beskylla Samsung för att ha låg kvalitet. Man kan beskylla dem för mycket, men inte det.

Så premiumkänsla för dig är plaskonstruktion a la leksak?! Toys R Us bör vara en ypperlig butik för dina inköp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så premiumkänsla för dig är plaskonstruktion a la leksak?! Toys R Us bör vara en ypperlig butik för dina inköp

Alltså jag kan inte minnas när du inte medvetet missförstod något för att kunna komma med en korkad oneliner.

Lite läsning för dig:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Jag skiter uppriktigt talat i om det känns exklusivt. Jag vill att det ska fungera bra och vara hållbart. Kvalitet är inte riktigt en åsiktsfråga däremot, det är något mätbart. Så du kan inte säga att Samsung saknar "kvalle" för att du inte gillar känslan. Och varför "dyrare" material som glas? Gorilla Glass är överlägset, och kanske även dyrare än Sonys glas.

Eller så är du bara arg över att du har en plastmobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Eller så är du bara arg över att du har en plastmobil.

Nu var det inte till mig du skrev, men vad är det för fel på plast? Tappar man en telefon hårt som är gjord av aluminium och glasram (aluminium bucklar sig och glaset spricker) så blir det riktigt dyrt att fixa eftersom det dels är dyrare material än plast, men också för att du inte kan byta skalet själv utan måste skicka in den på reparation. Frakt, + undersökningsavgift och byte + materialkostnad. Hej då tusenlappar! Tappar man sin samsungtelefon med plastskal så händer oftast ingenting, men tappar man den hårt så plasten spricker så köper man ett nytt skal för 49kr. Tacka vet jag plast!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Eller så är du bara arg över att du har en plastmobil.

Halmdockor och flams från er. Slående argument.
Jag föredrar kvalitet framför en illusion av kvalitet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Jag skiter uppriktigt talat i om det känns exklusivt. Jag vill att det ska fungera bra och vara hållbart. Kvalitet är inte riktigt en åsiktsfråga däremot, det är något mätbart. Så du kan inte säga att Samsung saknar "kvalle" för att du inte gillar känslan. Och varför "dyrare" material som glas? Gorilla Glass är överlägset, och kanske även dyrare än Sonys glas.

Fast Sony har ju Gorilla Glass i Xperia Z....även i deras TV apparater

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast Sony har ju Gorilla Glass i Xperia Z....även i deras TV apparater

Skickades från m.sweclockers.com

Och Apple hade gorilla glass i iPhone 4. Även fast de aldrig skyltade med det. Men även gorilla glass går sönder om den sitter på det sättet som den gjorde där. Gorilla glass löser inte alla problem, har man ett chassi som blottar glaset så att det slår i marken före ramen, eller om ramen vidarebefordrar stötar exceptionellt bra så kommer glaset lätt gå sönder ändå. Det är där flexiblare chassi kommer in i bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och Apple hade gorilla glass i iPhone 4. Även fast de aldrig skyltade med det. Men även gorilla glass går sönder om den sitter på det sättet som den gjorde där. Gorilla glass löser inte alla problem, har man ett chassi som blottar glaset så att det slår i marken före ramen, eller om ramen vidarebefordrar stötar exceptionellt bra så kommer glaset lätt gå sönder ändå. Det är där flexiblare chassi kommer in i bilden.

Precis och flexiblare = plast istället för aluminiumram och kanske lite gummi också så blir det bra. Aluminium + glas är dömt att misslyckas.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Och Apple hade gorilla glass i iPhone 4. Även fast de aldrig skyltade med det. Men även gorilla glass går sönder om den sitter på det sättet som den gjorde där. Gorilla glass löser inte alla problem, har man ett chassi som blottar glaset så att det slår i marken före ramen, eller om ramen vidarebefordrar stötar exceptionellt bra så kommer glaset lätt gå sönder ändå. Det är där flexiblare chassi kommer in i bilden.

Apple har haft Gorilla Glass från början, de var de första som använde Gorilla Glass i en mobil över huvud taget, men Gorilla Glass är deignat för att vara reptåligt, inte okrossbart, verkar vara många som missat den lilla detaljen, vidare är mobilerna inte designade för att bowla med, men klarar ni inte av att vara försiktiga med era prylar så är ju inte det tillverkarens fel, om du vet med dig själv att du är en oförsiktig person så köper du ju inte en produkt du vet skulle gå sönder i din ägo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Apple har haft Gorilla Glass från början, de var de första som använde Gorilla Glass i en mobil över huvud taget, men Gorilla Glass är deignat för att vara reptåligt, inte okrossbart, verkar vara många som missat den lilla detaljen, vidare är mobilerna inte designade för att bowla med, men klarar ni inte av att vara försiktiga med era prylar så är ju inte det tillverkarens fel, om du vet med dig själv att du är en oförsiktig person så köper du ju inte en produkt du vet skulle gå sönder i din ägo

Jag anser mig inte oförsiktig, även om jag inte är helt försiktig alla gånger heller. Har bland annat hänt ett par gånger att telefonen hamnat bland kläderna på tvättmaskinen och sedan åkt i klinkergolvet när jag tagit tröjan. Och jag kan nog påstå att det är en av anledningarna till att jag inte köpte iPhone 4. Hade jag gjort det hade den slagits sönder 10 gånger om med tanke på de olyckor jag lyckats med de senaste två åren.

Permalänk

Trevligt! Men inte en anledning till att byta från S3'an.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX