Permalänk
Medlem

Söker nostalgi-spel!

Tjena!
Jag söker desperat efter ett spel som jag spelade mycket när jag var liten

Det spelades på PS2. Man började i en rymdbas, ett larm går och man måste fly med rymdkapsel till närmaste planet, där fortsätter sedan äventyret.
Karaktären är en man med gul klädsel, hans ena öga är täckt med nån slags kamera av metall. (Tror även att han bar en väska vid sin sida). Karaktären springer även omkring med ett vapen av något slag (vapnet skjuter någon typ av laser eller liknande high-tech...) Genom spelets gång har karaktären även kontakt med en kvinna (tror hon är programmerad) som ger karaktären tips och ideér genom resans gång.

På spelets omslag är ser man karaktären springandes med vapnet i handen, rymd och även en planet syns i bakgrunden (tror jag).

Skulle vara så sjukt trevligt ifall någon här kunde matcha mina mycket starka minnen med spelet jag söker

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Space Sheriff Spirits?

Permalänk

Lättare att skriva året på ett ungefär än "när jag var liten"

När jag var liten så fanns inte ens Nintendo 8bit, det var pong som gällde då.

Så är det pong eller crysis 2 du spelade?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

vilket år är det ungefär du talar om?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om du minns omslaget kan du börja leta här:
http://www.covergalaxy.com/list/PS2/A/

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!
Jag söker desperat efter ett spel som jag spelade mycket när jag var liten

Det spelades på PS2. Man började i en rymdbas, ett larm går och man måste fly med rymdkapsel till närmaste planet, där fortsätter sedan äventyret.
Karaktären är en man med gul klädsel, hans ena öga är täckt med nån slags kamera av metall. (Tror även att han bar en väska vid sin sida). Karaktären springer även omkring med ett vapen av något slag (vapnet skjuter någon typ av laser eller liknande high-tech...) Genom spelets gång har karaktären även kontakt med en kvinna (tror hon är programmerad) som ger karaktären tips och ideér genom resans gång.

På spelets omslag är ser man karaktären springandes med vapnet i handen, rymd och även en planet syns i bakgrunden (tror jag).

Skulle vara så sjukt trevligt ifall någon här kunde matcha mina mycket starka minnen med spelet jag söker

http://en.wikipedia.org/wiki/Outcast_(video_game)

Det är ju till Windows ser jag nu..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte först "Skies of Arcadia", men det fanns inte till PS2.

Liknande nostalgibeskrivningar brukar kunna vara rätt luddiga, och inte sällan lite felaktiga då man har råkat blanda ihop flera spel o dyl, så om man bara hittar något av beskrivningen som stämmer så kanske det kan bringa klarhet.

Lite förslagstitlar för att se om någon ringer en klocka:

  • Jak & Daxter

  • Treasure Planet. Verkar stämma med gul klädsel och planet i bakgrunden på omslaget:

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Tack allihop för ert engagemang! Vill bara säga att jag fick hjälp från annat håll Spelet jag sökte var "RTX Red Rock"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless