Asus satsar på routrar för trådlöst nätverk 802.11ac upp till 1,3 Gbps

Permalänk
Medlem

Utan att bryta NDA kan jag säga så mycket som att hastigheten var sämre när jag betatestade Netgears kommande AC-router än med en sådär två år gammal WNDRMAC. Har inte testat med AC-kort men man väntar ju sig att N-prestanda inte ska försämras iaf.
Hoppas att Asus lyckas bättre.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Här en Asus rt 56 och har liksom många andra problem med att den slumpmässigt klipper anslutningen till wan, dock kommer jag åt nätverket samt att det endast sker med trådlösa enheter. Mkt tråkigt då den är bra i övrigt. Hoppas denna inte lider av sådana problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hoppas dessa håller bra lika bra kvalité som de tidigare. Päronen har en asus wl-500w som dog efter 6 år trogen tjänst. Får väl ses dom ok då den rullat 24/7 tills igår

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1,3 Gbps? Kittlar nog dödsskönt i hjärnan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

just nu är Asus wlan routers de bästa på marknaden.
Jag kommer aldrig välja något annat

På 10 år och att ha gått igenom wlan routers från varenda tillverkare så har jag aldrig haft en så bra, så stabil, så perfekt router som min Asus RT-N56U.

Och så köpte farsan en RT-N66U han kunde inte heller vara nöjdare. Skickade till mig, "jag har aldrig problem med internet längre, behöver inte störa dig mer"

Jag har också Asus RT-N56U och är den bästa routern jag ägt och mycket inställningsmöjligheter i mjukvaran och
uppdateringar till mjukvaran kommer tät och bra.

D-link ligger långt efter på denna biten.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Har du provat FW Version 3.0.0.4.270? Vi uppdaterar hela tiden stödet för USB-modem och i detta firmware har det gjorts flera uppdateringar. Ang externa disken så måste jag fråga om du använt ett filformat som routern har stöd för?

Provade att uppdatera till FW 3.0.0.4.270 och det verkade faktiskt lösa problemet med USB-modemet! Hur kollar man filformat på hårddisken?

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

AC66U och Broadcom drivers ....

AC66U och Brpadcom drivers med 5 GHz bandet är ett ex. på problemen.
Har för närvarande 1 TP-Link WDR4300, 1 Asus N66U och 1 Asus AC66u och försöker få en stabil
uppkoppling på 5 GHz-bandet .mot 3 st pc som har Asus USB-N53.
Känns uppgivet att det kommer nya routrar när de befintligas problem inte blir lösta.
Du kan se på smallnetbuilders där din kollega Jeremy har info om bla detta problemet.

Skrivet av kinc:

Vad har ni för problem med RT-AC66U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Har du provat FW Version 3.0.0.4.270? Vi uppdaterar hela tiden stödet för USB-modem och i detta firmware har det gjorts flera uppdateringar. Ang externa disken så måste jag fråga om du använt ett filformat som routern har stöd för?

När vi ändå har Asus på tråden, så att säga, så kan man ju passa på att fråga: Har du nån info om hur nära det är tills ni släpper ett firmware till RT-N56U som har AiCloud? Jag vet att det är på gång...

Permalänk
Medlem

Känns som att det är USB 3.0 som är det mest positiva, USB 2.0 är lite väl segt med tanke på hur stora filer (och hårddiskar) man ofta har idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Har du provat FW Version 3.0.0.4.270? Vi uppdaterar hela tiden stödet för USB-modem och i detta firmware har det gjorts flera uppdateringar. Ang externa disken så måste jag fråga om du använt ett filformat som routern har stöd för?

Har nu haft 2 st RT-AC66U och båda har åkt tillbaka. Den försya gick inte att komma åt och var defekt. Den andra levererar 1 MB/s på 5GHz med endast 5 meters avstånd. Sämre skit har jag aldrig använt. Kanske på tiden att ASUS får skiten att funka innan de säljer pisset.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o