Permalänk
Medlem

Xbox 360 4-player spel

Hej!

Jag söker roliga spel till Xbox 360 för fyra spelare samtidigt. Det jag har i nuläget är Halo 4, Score Rush och Castle Crashers.

Fler spel att variera bland och gärna av olika typer (dvs inte alla är exempelvis fps) vore högst uppskattat. Dock har jag intrycket efter några sökningar att det utbudet är väldigt dåligt. Konsoller i min mening är till för att vara sociala spel, du ska ha flera vänner i soffan att spela med.

N64, GC och Wii är alla ypperliga konsoller för oss som ha ett socialt liv i tvsoffan. Att kunna se din motståndares min när du vunnit över denne/dessa och slänga kommentarer på varandra ger så mycket mer till spelupplevelsen. Med Xbox 360 verkar detta mycket mer sällsynt av någon anledning, förutom med Kinect spelen. Att sitta tillsammans och spela är konsollernas starka sida där ingen pc, mobil eller padda i världen kan konkurrera, varför utnyttjas det inte?!

För att återgå till frågeställningen, jag har som sagt tre spel och även kikat på DOA4 och Dungeon Defenders, rekommenderar ni dem? Har ni några fler förslag på roliga 4-player spel att ge? Jag är endast intresserad av spel där det är fyra stycken samtidigt, inte i turordning eller liknande. Mario Party-liknande spel skulle jag eventuellt också kunna tänka mig att kika på.

Permalänk

Jag brukar köra call of duty 2 och world at war båda är roliga när man kör 4 tycker jag.
Men annars är la de flesta spelen max 2 på samma tv, säkert pga prestandaskäl eller något lite tråkigt i alla fall.
Har inga mer tips men du kan säkert hitta arcade spel eller så på marknaden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag brukar köra call of duty 2 och world at war båda är roliga när man kör 4 tycker jag.
Men annars är la de flesta spelen max 2 på samma tv, säkert pga prestandaskäl eller något lite tråkigt i alla fall.
Har inga mer tips men du kan säkert hitta arcade spel eller så på marknaden.

CoD2 är jag inte intresserad av men World At War ska kollas upp!
Har svårt att se hur det kan vara prestandaskäl när Nintendo maskinerna klarar det. Hellre lite sämre grafik och fler spelare, om de nu pressar maskinen så nära gränsen.

Castle Crashers och Score Rush är båda arkadspel, men det finns säkert fler guldkorn där som jag inte hittat ännu.

Edit; WaW var också CoD. Har Halo 4 och det tror jag räcker inom FPS genren?

Permalänk
Medlem

rayman origin kanske kan va nåt, och kanske efterfljaren rayman legends, men det är inte släppt än.
Castle crashers va också rätt underhållande, fast jag körde bara 2 coop på de

kanske kolla igenom denna listan här? Co-Op Games for Xbox 360

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av Motsols:

CoD2 är jag inte intresserad av men World At War ska kollas upp!
Har svårt att se hur det kan vara prestandaskäl när Nintendo maskinerna klarar det. Hellre lite sämre grafik och fler spelare, om de nu pressar maskinen så nära gränsen.

Castle Crashers och Score Rush är båda arkadspel, men det finns säkert fler guldkorn där som jag inte hittat ännu.

Edit; WaW var också CoD. Har Halo 4 och det tror jag räcker inom FPS genren?

Jo båda är call of duty men inte direkt som halo för det. Och anledningen till att jag tror det är prestandaskäl är att man endast ser mer lättdrivna spel när man kan köra 4. Men fifa och NHL mm går ju också köra 4 på.
Har du kollat på kinect och det spelutbudet? Känns som det finns endel sällskapsspel dit inget jag testat personligen dock.
Nintendo ska även släppa wii mini (som är en vanlig wii men prispressad) Sverige med ett pris på under 1000kr(tror jag) det kan ju vara ett altiernativ om du inte hittar något kul.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

3 on 3 NHL Arcade
Bomberman Battlefest
Dungeon Defenders
Rotastic
Worms 2: Armageddon
TNT Racers
Awesomenauts

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk

Borderlands 2!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

rayman origin kanske kan va nåt, och kanske efterfljaren rayman legends, men det är inte släppt än.
Castle crashers va också rätt underhållande, fast jag körde bara 2 coop på de

kanske kolla igenom denna listan här? Co-Op Games for Xbox 360

Tack för tipset! Kikade där tidigare men kollade nu närmare på filtreringsalternativen för att förstå hur det fungerar. Tyckte att spel verkade saknas men det berodde på filtreringen. Detta är listan jag kommer kika igenom. http://www.co-optimus.com/system.php?id=11&direction=DESC&pla...

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo båda är call of duty men inte direkt som halo för det. Och anledningen till att jag tror det är prestandaskäl är att man endast ser mer lättdrivna spel när man kan köra 4. Men fifa och NHL mm går ju också köra 4 på.
Har du kollat på kinect och det spelutbudet? Känns som det finns endel sällskapsspel dit inget jag testat personligen dock.
Nintendo ska även släppa wii mini (som är en vanlig wii men prispressad) Sverige med ett pris på under 1000kr(tror jag) det kan ju vara ett altiernativ om du inte hittar något kul.

Wii har jag redan men tröttnat på att spela det av någon anledning. Hittar jag inget bra till 360 kanske jag behöver plocka upp det igen.
Kinect äger jag redan men tröttnat en del på att stå upp och spela, det var spännande teknik ett tag men inte nu längre.

Skrivet av Mcgreag:

3 on 3 NHL Arcade
Bomberman Battlefest
Dungeon Defenders
Rotastic
Worms 2: Armageddon
TNT Racers
Awesomenauts

Bomberman Battlefest, Dungeon Defenders och Rotastic tar jag med mig. Tack så mycket för tipsen.

Skrivet av TomDaMuffin:

Borderlands 2!

Borderlands 2 har jag tittat en del på men får aldrig rätsida på om det går 4 spelare lokalt eller ej. Ibland står det två spelare, andra gånger 4 spelare, andra källor säger 2 lokalt och fyra online, medan källos som xbox.com säger "SPELARE: ENSPELARLÄGE, DELAD SKÄRM & SAMARBETSLÄGE ONLINE FÖR 2–4 SPELARE".
Vad är rätt egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem

Trials Evolution har ett läge för 4 spelare.

http://www.youtube.com/watch?v=43tj8X7dQ2s

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Trials Evolution har ett läge för 4 spelare.

http://www.youtube.com/watch?v=43tj8X7dQ2s

Toppen, det spelet ser ju störtskönt ut! Blir nog ett spontanköp på en gång, ska kika vidare på xboxen om det