Xigmatek presenterar CPU-kylaren Dark Knight Frostbourne Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Korrigering: 406g = 0,406kg

Jag hatar att vara den som är den, men jag tror bestämt att herrn bör besöka optikern.

Jag korrigerade första talare då han sköt snett genom att skriva tecknet "=", vilket är fel.
Du utvecklade samma inlägg, vilket i sig är helt korrekt, men där tar även resan slut för din del.

Vi har nämligen rätt båda två

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

Vad nice med vitt, CPU-kylaren blir ju inte det dammigaste av allt i datorn.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Väldigt stilren och clean look, det gillas starkt. Om jag skulle bygga en dator idag med vitt chassi hade denna kunnat vara ett alternativ. Dock ställer jag mig också frågande till den eventuella förlust av kylning som mellanrummen innebär, även om det säkert finns andra fördelar med att ha CPU:n direkt mot värmeledningsrören.

Ett Swec-test behövs alltså, tackar!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Har en Dark Knight själv. Gav 190:- för den och det är ett det mest prisvärda köp jag någonsin har gjort! Klara utan problem kyla min phII 965@4,4GHz!.

Beträffande namnet: Xigmatek har en förmåga att koka soppa på en spik. Alla modeller som heter 1283 är Dark Knight lätt modifierade.

Nja, namngivningen är efter specifikationer och inte något som är bundet till dark knight:
12(fläktstorlek)
8(diameter på heatpipes)
3(antal heatpipes)

Dvs 1283.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Jag hatar att vara den som är den, men jag tror bestämt att herrn bör besöka optikern.

http://i.imgur.com/BFJbvXa.jpg

Jag korrigerade första talare då han sköt snett genom att skriva tecknet "=", vilket är fel.
Du utvecklade samma inlägg, vilket i sig är helt korrekt, men där tar även resan slut för din del.

Vi har nämligen rätt båda två

Nej, jag gjorde bara ett drygt inlägg för att visa hur drygt ditt var.

Ontopic så tycker jag att kylaren är ganska snygg, fast även dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Nej, jag gjorde bara ett drygt inlägg för att visa hur drygt ditt var.

Ontopic så tycker jag att kylaren är ganska snygg, fast även dyr.

Fair enough
OT så håller jag med!

Någonting jag däremot inte begriper är varför "färgade" processorkylare är så ovanligt.
I dagsläget finns det väl en handfull alternativ, så som Phanteks PH-TC14PE och be quiet! Dark Rock Pro 2, vilket är synd.
"Naturell", vit eller svart skulle nog göra de flesta nöjda.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk

Kommer nog aldrig köpa fler luftkylare till cpu's, det är så mkt smidigare med vattenkylning.

Undrar om luft-kylar marknaden kommer dö ut typ? Dom lär behöva droppa priserna iaf så det finns nån anledning att välja luft kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Kommer nog aldrig köpa fler luftkylare till cpu's, det är så mkt smidigare med vattenkylning.

Undrar om luft-kylar marknaden kommer dö ut typ? Dom lär behöva droppa priserna iaf så det finns nån anledning att välja luft kylare.

Det kommer alltid finnas människor som säger det va bättre förr, venyl låter bättre, jorden är platt och så. Det är klart att luftkylare kommer finnas kvar.
Allvarligt, alla klockar inte och spelar i sin dator. Då duger stock kylning och det kommer vara luft länge tror jag.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Kommer nog aldrig köpa fler luftkylare till cpu's, det är så mkt smidigare med vattenkylning.

Undrar om luft-kylar marknaden kommer dö ut typ? Dom lär behöva droppa priserna iaf så det finns nån anledning att välja luft kylare.

Alla som värdesätter tysta datorer väljer luftkylning. Och redan idag är de låååångt billigare än de slutna vattenkylda systemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Murvel:

Väldigt stilren och clean look, det gillas starkt. Om jag skulle bygga en dator idag med vitt chassi hade denna kunnat vara ett alternativ. Dock ställer jag mig också frågande till den eventuella förlust av kylning som mellanrummen innebär, även om det säkert finns andra fördelar med att ha CPU:n direkt mot värmeledningsrören.

Ett Swec-test behövs alltså, tackar!

Det får du väldigt bra förklarat och undersökt i SPCR:s eminenta test.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rossi46:

Det kommer alltid finnas människor som säger det va bättre förr, venyl låter bättre, jorden är platt och så. Det är klart att luftkylare kommer finnas kvar.
Allvarligt, alla klockar inte och spelar i sin dator. Då duger stock kylning och det kommer vara luft länge tror jag.

Jo, absolut.

Jag tänker mer på denna typ av entusiast kylare.

Permalänk
Skrivet av peterhjalmarsson:

Alla som värdesätter tysta datorer väljer luftkylning. Och redan idag är de låååångt billigare än de slutna vattenkylda systemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Marginellt tystare om man använder bra fläktar, men då får du också pynta upp för en dyr tornkylare för att få den prestandan/tystnaden. 400kr för ett system med 120 rad.

Bytt min Thermalright Silverarrow mot H100i, mest pga att silverarrowen är så enormt klumpig och stor, kommer inte åt i datorn osv.

Permalänk
Skrivet av Heinel:

Nja, namngivningen är efter specifikationer och inte något som är bundet till dark knight:
12(fläktstorlek)
8(diameter på heatpipes)
3(antal heatpipes)

Dvs 1283.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, låter logiskt.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Alla som värdesätter tysta datorer väljer luftkylning. Och redan idag är de låååångt billigare än de slutna vattenkylda systemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Måste nog hålla med dig, har har använt vattenkylning ett tag nu och är inte imponerad direkt för det kostar mer än det smakar.
Fläktarna som hänger med Cosair H100 är totalt värdelösa om man vill ha en hyfsad tyst dator, sämsta skräpet jag haft i fläkt-väg.

Nästa dator jag bygger blir med luftkylning.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Måste nog hålla med dig, har har använt vattenkylning ett tag nu och är inte imponerad direkt för det kostar mer än det smakar.
Fläktarna som hänger med Cosair H100 är totalt värdelösa om man vill ha en hyfsad tyst dator, sämsta skräpet jag haft i fläkt-väg.

Nästa dator jag bygger blir med luftkylning.

Har inte ens provat att använda medföljande fläktarna monterade på min H100i. Och H100 fläktarna är ju ännu mera högljudda har jag för mig.

Gör dig själv en tjänst, köp två st Schyte Gentle Typhoon och använd dom på din H100. Jag kör 1850rpm modellen, bra att ha extra blås när det behövs, men 1450rpm's modellen lär funka utmärkt också. Och vid 1450rpm låter Schyte GT väldigt väldigt lite.