Går inte att ladda optimized default sabertooth z77

Permalänk

Går inte att ladda optimized default sabertooth z77

Tjenare! jo jag sitter och överklockar och det är nåt lurt.. jag laddar optimized default men endå so överclockar den sig själv till 4.2ghz... spelar ingen roll vad jag gör i bios det blir alltid 4.2, har överklockat mycket så jag är inte helt ute och cycklar... vet nån vad problemet är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataDidde:

Tjenare! jo jag sitter och överklockar och det är nåt lurt.. jag laddar optimized default men endå so överclockar den sig själv till 4.2ghz... spelar ingen roll vad jag gör i bios det blir alltid 4.2, har överklockat mycket så jag är inte helt ute och cycklar... vet nån vad problemet är?

prova att reseta CMOS.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

prova att reseta CMOS.

Mest att mitt moderkorts batteri är gömt.. Ska kolla om jag har en jumper, tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

jumpern sitter vid den gröna lampan längst ner på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataDidde:

Mest att mitt moderkorts batteri är gömt.. Ska kolla om jag har en jumper, tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

vi har samma modell på våra kort och den sitter längst ner om du undrar (jumpern) hoppas det löser sej

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad jag minns trycker du på F5. Fungerar inte det så tryck på MemOK, tycker det är enklare då endast clock inställningar nollställs men allt annat lämnas i fred.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Vad jag minns trycker du på F5. Fungerar inte det så tryck på MemOK, tycker det är enklare då endast clock inställningar nollställs men allt annat lämnas i fred.

Jag gjorde även så men då fortsatte den att Auto överklocka...

Skrivet av simon253:

vi har samma modell på våra kort och den sitter längst ner om du undrar (jumpern) hoppas det löser sej

Så använde den och nu funkar det! tack!