AMD presenterar Tressfx – realistisk rendering av hår via GPGPU

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Nej för att få med sig utvecklarna måste det ligga under OpenCL eller DirectCompute.

Directcompute är väl knappast öppet det heller, fet chans att MS kommer att licensera ut det till Sony/Apple etc.

OpenCL däremot, 'tis teh shit.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av boomhowler:

Directcompute är väl knappast öppet det heller, fet chans att MS kommer att licensera ut det till Sony/Apple etc.

OpenCL däremot, 'tis teh shit.

Det är i alla fall mer öppet än hårdvaruaccelererad PhysX i och med att det inte har någon hårdvarubegränsning i sig. Så för spel hade det varit bättre än PhysX. Sen håller jag med om att OpenCL är överlägset bäst för allt och alla. Vore ju trevligt om Sony kanske kunde putta in lite pengar också och utveckla en motor. Fast det är klart, Sony skulle aldrig köra ett format som är öppet, det går emot deras principer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på lite "fanboy"-anklagelser och annat. Det ordet är sällan förknippat med något konstruktivt, så ej heller här.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det är i alla fall mer öppet än hårdvaruaccelererad PhysX i och med att det inte har någon hårdvarubegränsning i sig. Så för spel hade det varit bättre än PhysX. Sen håller jag med om att OpenCL är överlägset bäst för allt och alla. Vore ju trevligt om Sony kanske kunde putta in lite pengar också och utveckla en motor. Fast det är klart, Sony skulle aldrig köra ett format som är öppet, det går emot deras principer.

Körde inte Sony någon OpenGL-variant för grafiken i PS3?