Permalänk

Dött HD5850?

Hej allla sweclockers!

Jag bestämde mig för ett tag sen att gå från Atx > mItx, och då tänkte jag att jag skulle köra med vattenkylning också.

Här är komponenterna:

Bitfenix prodigy
Fractal Design tesla r2 500w gold
Asrock H77 mItx
i5 3570k
MSI 5850

Vattenkylning:

Larkooler CPU block
Larkooler pump combo
Larkooler 240mm rad
Phobya 200mm rad
EK FC5850

GPU'n tog jag från min gamla dator, den fungerade fint innan jag monterade in den i Bitfenix chassiet, jag hade även provmonterat vattenblocket, och bytt till stockkylaren för att se om GPU'n fungerade. Jag monterade sedan tillbaka vattenblocket på GPU'n när jag skulle montera färdigt datorn.
Efter jag hade monterat alla delar i chassiet så fick jag ingen signal frå GPU'n, dock så fick jag signal från moderkortet vilket betyder att burken inte kan hitta en GPU, om jag inte har fel? Jag kunde installera W7 och allting, och jag installerade även drivers för grafikkortet utan framgång. Jag hade självklart läcktestat allt i >24 timmar innan jag startade datorn.

Min fråga är då om GPU'n är helt död eller inte? Och isåfall vad hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

du bör kunna välja vilket grafikkort av de inbyggda och dedikerade som skall användas via biosen?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

Tacksam för svar, men dock så är primary graphics adapter i BIOS inställd till PCIE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindalska:

Tacksam för svar, men dock så är primary graphics adapter i BIOS inställd till PCIE.

Hmm... Inkompatibel adapter/fel port på grafikkortet?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Skrivet av Jekean:

Hmm... Inkompatibel adapter/fel port på grafikkortet?

Ska jag vara helt ärligt så vet jag inte, hur får jag fram det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jekean:

Hmm... Inkompatibel adapter/fel port på grafikkortet?

Jag har uppdaterat BIOS till den senaste versionen, och det fungerade inte heller, jag skickar med en bild på hur det ser ut i enhetshanteraren.

Permalänk

Jag har nu uppdaterat PCI Simple Communications Controller via Intels ME, men det lyckades inte heller. Dock så fick jag ingen signal från varken den integrerade grafiken eller GPU'n, men efter jag resettade CMOS så fungerade den integrerade grafiken, men GPU'n fungerade fortfarande inte.