Permalänk
Medlem

Gör min kylning bättre!

Min låda : Bitfenix Prodigy mITX
GFX : Gigabyte HD7970 Ghz Edition 3gb
Vattenkylning av CPU : Corsair H100i

Jag stör mig på ljudet från GFX vid belastning, se min konfiguration av fläktar på bilden..
Frågan är, kan jag göra det mer effektivt?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

sätt en 230mm fläkt i fronten med bra luftflöde och ha fläktarna i toppen som utblås ist
Sen kan du ju sänka fläkt kurvan lite på GPUn om du vill.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

typ en http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/150864-bitfenix_spect... i fronten?
verkar ha mest CFM

Ja jag har funderat på att vända alla fläktar så att dom tar in luft medans fläktarna i taget blåser ut? men ska jag endast ändra frontfläkten istället?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Gör som Solding sa.
Kan bli några grader varmare på processorn om du väljer att köra utblås, men det handlar oftast om bara ett par grader.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Då beställer jag en BitFenix Spectre PRO 230mm och skiftar den 140mm som sitter i fronten nu och sätter den bak, + att jag ändrar till utblås på takfläktarna.

borde ge effekt

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Vänd bara på fläktarna till radiatorn så blir det bra.

Visa signatur

i7 3770k , Gigabyte G1 Gaming 980 Ti , Sabertooth z77 ,

Permalänk
Medlem

http://www.caseking.de/shop/catalog/Gehaeuse/BitFenix/BitFeni...

frontpanelen jag har på nu är ju väldigt klen med tanke på att den är solid med endast hål i kanterna? beställer denna också

Visa signatur

Where is my 3080?!