FSP visar nätdelar i alla former på Cebit 2013

Permalänk
Melding Plague

FSP visar nätdelar i alla former på Cebit 2013

Taiwanesiska FSP Group är på plats för årets Cebit-mässa och ställer bland annat prispressade nätaggregat för stationära system och kompakta nätadaptrar för bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

nice!

hoppas dom kommer i en vettig pris lapp!

Permalänk
Medlem

Skönt att se nätagg i normal klass och inte massa 1200W+

Permalänk
Medlem

Inget SFX-agg ? *sadface*
Vill se ett tystare alternativ till mitt silverstone-agg, minst 2 pci-e kontakter..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intressant om de små "telefonladdar"-aggen klarar av att kopplas in till bärbar dator. Skulle vara najs med ett extrabatteri att koppla in vid behov. Misstänker dock att så inte är fallet men 5200mAh skulle räcka ganska länge vid surf etc.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Proffsmobbare

Ännu ett modulärt SFX-aggregat vore roligt att se.

Permalänk
Medlem

Missledande rubrik! Ville se ett SFX-agg!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nu när bärbara datorer typ ultrabook blivit lättare och smäckrare så är det trevligt att det även börjar komma mindre nätadaptrar.
När man exempelvis reser och har datorn och allt i handbagaget skulle det vara skönt att slippa den där tegelstenen till adapter och få något smidigare. Högt upp på önskelistan vore en med mindre grova sladdar som man kunde rulla ihop bättre.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Snusfri

Aurum 92+ skulle man inte tacka nej till.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Aurum 92+ skulle man inte tacka nej till.

Exakt, det ser riktigt lovande ut. Med vettig prislapp blir det ett högintressant alternativ.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Underbart att det kommer nya nätagg, hoppas det sänker priserna på de existerande.
Måste säga att det är underbart att aggen kommer i vettiga storlekar, inte <1000 W. Min dator skulle klara sig på ett 350 Watts agg, lätt! Väldigt få behöver ju mer än 600 W.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd

80 Plus Platinum är nice!

Jag skulle vilja ha ett Aurum 92+ på 450 W.

Hoppas FSP kommer med något som är certiferat för 80 Plus Titanium också!

Trevligt att deras laptopladdare är så liten att den rymms i en plugg nu.
Vi får nog se fler mindre laddare framöver, nu när ARM Cortex-A15 finns, och snart kommer nya ARMv8 64-bit processorer, som kan kommas att användas i bärbara.

Permalänk

Antar att de nya raider aggen blir bättre för att få en 80+ silver, borde vara baserat på mer än bara verkningsgraden?

Annars precis som alla andra sagt, trevligt med nya bra agg i vettiga storlekar!

Permalänk
Medlem

Ja ja, FSP ja.. Hyffsade prylar för det mesta, några bottennapp och utan nån wow-faktor. Äntligen kliver dom upp i Platinum-klassen. Vi får väl se på lite recensioner hur dom presterar.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Trevligt med rimligt stora nätagg med hög verkningsgrad, ett tag fans det i princip ingenting under 600W och gold cert. Har själv byggd en bunt datorer med icke modulära Aurum 400W och 500W agg, vettiga med hög verkningsgrad och rimlig prislapp.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Mini liten tegelsten till laptopen är ju fantastiskt.
Fortsätt så FSP. Snart matchar väl laptop laddaren en iphone laddare i storlek. Det hade varit gött.

Byt rubrik. SFX o Pico-psu hoppades jag på.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.