Zotac demonstrerar pyttedatorn Zbox ID89 med processor i sockel

Permalänk
Melding Plague

Zotac demonstrerar pyttedatorn Zbox ID89 med processor i sockel

I Zotacs monter på Cebit 2013 handlar det mesta om tre nya produkter, däribland en liten dator med uppgraderingspotential.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite klen i grafiken, annars skulle det kunna bli en ersättare för min HTPC

EDIT: Fast kan ju byta processorn till något med en bättre grafikdel.

Permalänk
Avstängd

Gillar inte touch knapp för strömbrytaren. Touch är annars okej, men just på strömbrytare är jag tveksam.

Anmärkningsvärt att Zbox har dubbla Ethernet.

Hårdvaru RAID känns lite meningslöst när det finns mjukvaru RAID som ZFS, LVM, mdadm, dmraid, etc.

Tänk om 3.5" diskar fasades ut för 2.5" diskar på alla datorer?
Tänk om DIMM fasades ut för SO-DIMM på alla datorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Gillar inte touch knapp för strömbrytaren. Touch är annars okej, men just på strömbrytare är jag tveksam.

Anmärkningsvärt att Zbox har dubbla Ethernet.

Hårdvaru RAID känns lite meningslöst när det finns mjukvaru RAID som ZFS, LVM, mdadm, dmraid, etc.

Tänk om 3.5" diskar fasades ut för 2.5" diskar på alla datorer?
Tänk om DIMM fasades ut för SO-DIMM på alla datorer?

Ps3 har touchknapp för strömbytaren(tror jag.)

Mindre är alltid bättre enligt mig (dock inte prestandamässigt ännu )

Permalänk
Medlem

Ser ut som kylaren från ett 9600GT eller 9800GT

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Entusiast

Den stora frågan är väl om den kommer säljas som barebone eller om man måste köpa den med processor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Tycker den verkar lovande, men som sagt, barebone hade ju bra

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att veta vad det är för Ethernet portar samt vad för trådöst.
Vore schysst att kunna använda som brandvägg/router.

//Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den stora frågan är väl om den kommer säljas som barebone eller om man måste köpa den med processor.

En annan intressant fråga är hur mycket värme kylaren klarar av att hantera. Skulle vara riktigt kul om den klarade antingen 3770t eller 3570t. Dessa ligger på 45w TDP till skillnad från 3470t som ligger på 35w TDP, men till dess fördel finns det en HD4000-krets på 3570t och 3770t, till skillnad från 3470t:s HD2500.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Ps3 har touchknapp för strömbytaren(tror jag.)

Mindre är alltid bättre enligt mig (dock inte prestandamässigt ännu )

Prestandamässigt kommer det nog tyvärr aldrig bli bättre med mindre saker. Trenden går dock mot det mindre hållet när det gäller datorer. Fler och fler kör mATX och Mini-ITX, vilket uppmuntrar tillverkarna att komma med dessa produkter.

Själv kommer jag nog vänta länge tills jag börjar köra riktigt smått på min speldator. Mini-ITX, SO-DIMM, BGA, Low Profile och SFX hör enligt mig hemma i HTPCn

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Hade vart soft med thunderbolt så man skulle kunna använda diskret grafik.

Permalänk
Medlem

Streamboxen lät trevlig. Kanske en PC variant av Apple TV??

nya Zboxen är som dess kollegor... knappt intressant.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Har kört ZBox sen tidigare och tyvärr är det extremt dålig kvalités känsla på chassi. Dessutom kändes den hårdvara jag körde då ganska förlegad vilket kanske dock inte är fallet här.

Öppna man boxen så fanns det så mycket utrymme som inte användes, preics om på denna versionen(ser det ut som).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Zotamedu:

Den stora frågan är väl om den kommer säljas som barebone eller om man måste köpa den med processor.

Den kommer att säljas med Core i5-3470T.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Den kommer att säljas med Core i5-3470T.

Om den får ett vettigt pris trotts allt och kylaren klarar en cpu som iaf har hd4000 utan att låta som ett jetplan.
Så ser det ju ut som en riktigt vettig htpc faktiskt. Som går att uppgradera bra.
Mycket hänger dock på priset och jag har en känsla av att det kommer springa iväg för mycket för att det ska vara värt det.
Men det återstår att se.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jacob:

Den kommer att säljas med Core i5-3470T.

Lite tråkigt om den bara kommer säljas med 3470T för en barebone-version hade varit väldigt intressant. Fast de kanske inte vågar på grund av den begränsade kylningen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24