Bästa PS2-spel för att lära sig köra bil

Permalänk
Medlem

Bästa PS2-spel för att lära sig köra bil

Jag har funderat på att försöka lära mig att köra bil. Grejen är den att jag vet mindre om bilkörning än en älg på en motorhuv.
Vad finns det för PS2-spel som kan ge mig ett litet hum om hur en bil fungerar ?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Grand tourismo 4 funkar fint
annars skulle jag köra gta san andreas/vice city är det bästa reallife simulatorn

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Grand Theft Auto: San Andreas FTW!

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Avstängd

Är du seriös?

Måste bara fråga om du ska lära dig köra bil i spel eller IRL?

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis har han lärt sig köra bil nu, med tanke på att tråden är ca 2,5 år gammal...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Filurkatten92:

Grand Theft Auto: San Andreas FTW!

Ja för fan! Den mest realistiska bil-handlingen som finns av alla spel! *Sarkasm-overload*
Fin återupplivning av en nästan 3 år gammal tråd förresten...

OnT: Driving Simulator 2012 eller Dirt 3 om du vill race:a någorlunda realistiskt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

skaffa dig en moped o sen är du mer än halvvägs där

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Ja för fan! Den mest realistiska bil-handlingen som finns av alla spel! *Sarkasm-overload*
Fin återupplivning av en nästan 3 år gammal tråd förresten...

OnT: Driving Simulator 2012 eller Dirt 3 om du vill race:a någorlunda realistiskt.

Man fick ju lära sig konsekvenserna också...xD

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem

En inte helt vilt flygande gissning är att Xellofan och Filurkatten92 är ett och samma väsen...?

Skrivet av Filurkatten92:

Man fick ju lära sig konsekvenserna också...xD

Varav detta är ett försiktigt försök att få fram att han lyckats klanta sig i trafiken (den riktiga), mån tro?

Eller så misstolkar jag allt på kvällskvisten.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Skrivet av Schrimp:

En inte helt vilt flygande gissning är att Xellofan och Filurkatten92 är ett och samma väsen...?

Varav detta är ett försiktigt försök att få fram att han lyckats klanta sig i trafiken (den riktiga), mån tro?

Eller så misstolkar jag allt på kvällskvisten.

Njaa, inte direkt så jag menade, jag menade att om man "råkade" köra på någon så fick man ju lära sig konsekvenserna. (Ursäkta om det är ej läsbart, är ganska trött)

Visa signatur

Blame The Lag.

Permalänk
Medlem

Skulle säg inget spel men Gran Turismo är väll det närmsta man kommer...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Ja för fan! Den mest realistiska bil-handlingen som finns av alla spel! *Sarkasm-overload*
Fin återupplivning av en nästan 3 år gammal tråd förresten...

OnT: Driving Simulator 2012 eller Dirt 3 om du vill race:a någorlunda realistiskt.

Det är väl inte on-topic. Bara för att tråden är gammal behöver man inte vilseleda ännu mer genom att rekommendera spel som inte finns till konsolen

Permalänk

GTA helt klart

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är annars att testa lite radiostyrd bil, det är nästan som att köra bil på riktigt.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Need for speed shift kan jag rekommendera, himla bra simulator! Men det kräver nog en hyffsad PC för snygg grafik.

Edit: Det finns till PS2 med...

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem

Är ni seriösa? Tråden är från 2010 och rubriken skriker troll liksom första inlägget.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Jag skulle rekommendera att folk börjar ta och kolla när tråden är skapad innan man svarar i den.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Jag har funderat på att försöka lära mig att köra bil. Grejen är den att jag vet mindre om bilkörning än en älg på en motorhuv.
Vad finns det för PS2-spel som kan ge mig ett litet hum om hur en bil fungerar ?

Är personen seriös?

Permalänk
Medlem

Att lära sig köra med hjälp av GTA har redan testats med vissa bieffekter
http://www.youtube.com/watch?v=9P3euC6tyW4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Att lära sig köra med hjälp av GTA har redan testats med vissa bieffekter
http://www.youtube.com/watch?v=9P3euC6tyW4

Haha tänkte just på den när jag läste denna ^^ Dock hemsk version du hade
lite bättre

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Filurkatten92:

Grand Theft Auto: San Andreas FTW!

Fick du gräva djupt i forumarktivet för att återuppliva den här döda tråden?

Permalänk

Ärligt talat alltså, det var inte kina puffar i påsen..
Finns absolut ingen spel i världen till hemleksakerna som skulle ens vara hästvägar i närheten av hur det är att köra bil.

Köp en trampbil från biltema, närmare kommer man inte utan att sätta sig i en riktig bil... Och ut på motorvägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Ärligt talat alltså, det var inte kina puffar i påsen..
Finns absolut ingen spel i världen till hemleksakerna som skulle ens vara hästvägar i närheten av hur det är att köra bil.

Köp en trampbil från biltema, närmare kommer man inte utan att sätta sig i en riktig bil... Och ut på motorvägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill minnas att jag läste en nyhet för ett par år sedan att dom som spelat bilspel var bättre bilförare än dom som inte spelat bilspel. Vilket i sig är rätt logiskt. Men att tro att man blir världsmästare är bara glömma. På sätt och vis så lär man sig faktiskt hur en bil beter sig. Man lär sig exempelvis att styra mot när det kommer en sladd och inte med som det finns många som tror man gör.
Så att köpa en trampbil är nog ett mycket mycket sämre alternativ.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd