Asus presenterar extra korta Geforce GTX 670 DirectCU Mini

Permalänk
Medlem

Passar perfekt i min nya låda ! Bitfenix! yes

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk

Äntligen får man plats med hårddiskburen i Prodigy lådan och schysst grafik. Mitt 5850 är en jätte i jämförelse. Man har ju funderat på att modda buren för att få plats men skönt att slippa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Vem är först att bygga en Portal-cube dator på detta ? yttermått på löjligt små 20x20x20 cm skulle inte vara omöjligt !
4 liter och gtx 670 !

Det blir ju en väldigt liten och fin låda, men jag får det i alla fall till 8 liter...

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Entusiast

Så när kommer "mini itx" titan?

Permalänk
Medlem

Det där var inte alls en dum ide. Gulligt var det också

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Blir mer och mer sugen på att byta den stora dumburken mot något väldigt litet som ändå levererar oavsett vad man ber den göra.

Skrivet av sgtspiff:

Regn är snö på sommaren.

Hehe låter som perfekt material för 10 guy

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilja se fler half-längd, halv-höjd kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Jag vågar lova att det skiljer sig väldigt mycket från referensdesignen Vi är mycket positivt överraskade över prestandan i den nya DCM-kylaren och uppdaterade DIGI+ VRM/SAP-spänningsdelen.

är det efter min tråd och fråga till frågelådan som ni satsade på "innovationen" med endast 1st 8pin pci kontakt? i så fall känns det kul om man bidragit med något inom hårdvaruranchen http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1114534-strom-konta... http://www.sweclockers.com/artikel/15465-frageladan-geforce-v... http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1115455... #18

EDIT: känner mig barnslig som ville vara anonym i frågelådan XD

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Schysst kort om man vill göra ett lite mindre system, men hoppas att det kommer fler kort i Low-Profile variant för låga chassin som Silverstone SST-ML03B Milo.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att det blir fler korta kort med bra prestnda i framtiden. Om min systerson vill ha en egen speldator så kanske jag bygger en liten m-ITX dator åt honom. Han har ett väldigt litet rum och litet skrivbord så de sådan skulle passa honom perfekt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Håller kortet samma prestanda som ett standard gtx 670 då? I så fall är det väldigt intressant

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Fan nu blev man sugen på en mini-dator till tv:n, åbäket som står där nu är lite väl klumpigt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Håller kortet samma prestanda som ett standard gtx 670 då? I så fall är det väldigt intressant

skulle tror det iaf då referens kylaren är mycket större än pcb

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Synd att ni inte kunde få bättre bilder på hur kylaren faktiskt ser ut... inte för att det är relevant direkt.

Mer sådant här, krympta kort är ju framtiden och saker kommer ju bara bli mindre. 2030 är väl ett grafikkort stort som ett kreditkort med en passiv kylare på. (kan man hoppas)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Smart gjort av nvidia

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Bra reportage sweclockers. Kan inte ni gå runt med varsin live webcam på axeln så man kan följa er live?
eller varför inte kamerahjälm.

tror dock inte att det skulle funka.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Det blir ju en väldigt liten och fin låda, men jag får det i alla fall till 8 liter...

*Facepalm*
Ska hålla mig undan från lösningsmedlena på jobbet, lovar..xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lite ot men vad hände med denna modellen av zotac med ett liknande koncept?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Alltså fan mäktigt 670 är så himla litet men ändå starkt Synd att de två 670'na jag har inte är så små (alltså utan de stora skalen). Hade garvat arslet av mig ifall man köper 2 grafikkort för över 6000kr och sedan öppnar paketen och ser dessa små saker som ser ut som något slags uppiffat ljudkort

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

http://www.techpowerup.com/img/12-06-14/150a.jpg

lite ot men vad hände med denna modellen av zotac med ett liknande koncept?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1437411 de släppte gtx 660 ti med detta koncept

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Skulle detta vara bra att ha som nedre kort i sli koppling? Tänkte att det övre kortet lättare borde få luft.
Lite sugen på ett 670 till men tror nog att det tyvärr inte blir mer investerat i datorn på ett tag.

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1437411 de släppte gtx 660 ti med detta koncept

Mig veterligen skulle det komma ett gtx 670 med den kylaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Går igång stenhårt på itx. Gillas!

Permalänk
Avstängd

Hoppas flera tillverkare hakar på med kortare kort,Evga tex....

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Borde inte dessa typ av kort vara högljudda som bara attan?

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Xclusiv8:

Borde inte dessa typ av kort vara högljudda som bara attan?

Är övertygad om att alla som - med god anledning med tanke på kortets ringa storlek - misstänker att kortet kommer att låta mer än ett vanligt 670 DC2 tex, kommer att bli överraskade Ni kommer att förstå varför vi valde att inte visa fläkten så här tidigt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Denna tråd handlar om grafikkort, inte om könsorgan.

Permalänk
Skrivet av kinc:

Är övertygad om att alla som - med god anledning med tanke på kortets ringa storlek - misstänker att kortet kommer att låta mer än ett vanligt 670 DC2 tex, kommer att bli överraskade Ni kommer att förstå varför vi valde att inte visa fläkten så här tidigt

Grymt nyfiken på detta kort, riktigt kul initiativ!
När kan vi vänta oss fullständiga bilder? (Om det finns möjlighet att svara på den frågan)

Visa signatur

Ryzen 3600 @ 4.1gHz/1.285Vcore & 3.6gHz mem, STRIX 3070Ti @ 2.1+gHz/1.067V gpu & 10.5gHz mem

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Lussekatten:

Grymt nyfiken på detta kort, riktigt kul initiativ!
När kan vi vänta oss fullständiga bilder? (Om det finns möjlighet att svara på den frågan)

Vi har som mål att förse media med massproducerade kort för tester i slutet av April, det är först i samband med detta som all info om kortet kommer att släppas.

Permalänk
Medlem

Det är dags och PC komponenterna och bli mindre, nu är det bara och vänta på en ITX låda som saknar plats för optiskläsare och tillräckligt med utrymme för kompletta vattenkylningssystem utan att resterade luftflöde tar stryk.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."